جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

جان بس: رییس‌جمهور بعدی افغانستان باید به فکر ایجاد یک حکومت فراگیر باشد!

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سفیر ایالت متحده امریکا در کابل می‌گوید، هر نامزدی‌که در انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان پیروز شود، کمتر از یک میلیون رأی دارد و از همین‌رو باید به فکر ایجاد یک حکومت فراگیر باشد.

جان بس در پایان ماموریت اش در گفتگو با شبکه طلوع نیوز گفت: “مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری شش میزان پایین بوده است و و این نشان می دهد که بخش بزرگ مردم افغانستان از رییس جهمور آینده حمایت نمی کند و رییس جمهور بعدی باید به خواست‌ها، بیم‌ها و مخالفت‌های بخش بزرگی از جامعه گوش دهد و به گونه‌ای حکومت کند که مردم احساس کنند صدای‌شان شنیده می‌شود”.

بس افزود: “فکر می‌کنم که این بازتاب‌دهنده‌ میزان اندک مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری است و نشان می‌دهد که اگر کسی در دور نخست برنده شود، این برنده، در کشوری با بیش از ۳۰ میلیون جمعیت که 9 میلیون آن برای رأی‌دهی ثبت نام کرده بودند، کمتر از یک میلیون رأی خواهد داشت. در فرهنگ سیاسی، این مأموریتی است که نشان‌دهنده‌ حمایت شمار بزرگی از مردم از آن شخص نیست”.

john bass

او در مورد صلح تاکید کرد: “ما به کاهش خشونت‌ها یا آتش‌بس تنها میان طالبان و امریکا و نیروهای ائتلاف نمی‌اندیشیم. این باید نیروهای افغان را در بر گیرد؛ زیرا در غیر آن کاهش خشونت‌ها به‌میان نخواهد آمد”.

سفیر امریکا اضافه کرد که برای انجام مذاکرات بین‌الافغانی باید هئیتی تشکیل شود که از همه مردم افغانستان نمایندگی کند.

بس در مورد مبارزه با فساد در افغانستان خاطرنشان کرد که اگر دولت افغانستان نتواند با فساد مبارزه کند، جامعه جهانی اعتقاد و اعتمادش را به نحوه مصرف کمک‌ها در این کشور از دست می‌دهد.

این اظهارات سفیر امریکا در پایان ماموریت اش در کابل در حالی بیان می شود که او پس از اعلان نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری، در توییتر اش نگاشته بود: “نکته‌ای که مردم نباید فراموش کنند، این است که هنوز تا اعلام نتایج نهایی و اعتماد مردم به آن، مراحل متعددی باقی مانده است.”

bass

این در حالی است که مطابق به نتیجه ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری، محمداشرف غنی با به دست آوردن ۵۰.۶۸ درصد آرا در جایگاه نخست و عبدالله عبدالله، با کسب ۳۹.۵۲ درصد کل آرا در جایگاه دوم قرار دارد، اما با توجه به شکایات گسترده انتخاباتی، یک کمیشنر کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید که انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم می رود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
کیف چرم زنانه دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان