جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

طرح تطبیق بدیل زندان در افغانستان نهایی شده و به اجرا گذاشته می‌شود

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

ریاست اجرایی حکومت افغانستان از نهایی شدن تطبیق طرح بدیل حبس و به اجرا گذاشتن این طرح خبر داده است.

شورای عالی زندان‌ها روز گذشته(یکشنبه، 25 قوس) طرح تطبیق بدیل حبس، طرزالعمل رخصتی زندانیان و مشکلات بهداشتی، ناکافی بودن اعاشه و ایجاد محیط مناسب برای اطفال، رسیدگی به مشکلات زنان باردار و شیرده در محابس را به ریاست عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت بررسی کرده است.

رییس زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها در گزارشی در این جلسه گفته است، نزدیک به 30935 تن در سراسر افغانستان زندانی هستند. از این میان 800 تن آنان بانوان و 287 تن شان هم شهروندان خارجی هستند.

CE

رییس زندان‌ها افزوده: مشکلات موجود در زندان‌های کشور زیاد است و باید زمینۀ عملی شدن قانون بدیل حبس فراهم شود.

در این نشست، رییس اجرایی حکومت به شورای عالی زندان‌ها هدایت داده که تا در یک هفته طرح بدیل حبس در محاکم کشور اجرایی شود.

از سوی دیگر عبدالله همچنان به وزارت‌های داخله، صحت عامه، مالیه، عدلیه و کمیسیون حقوق بشر هدایت داده که هرچه عاجل هیأتی را تشکیل دهند و مشکلات بهداشتی زندانیان را بررسی کنند تا به آنان رسیدگی شود.

طرح بدیل حبس در افغانستان یک سال پیش تصویب شده است و اکنون نافذ می‌باشد. در این طرح زندان خانگی، حبس تعلیق و اجتماعی شدن نیز آمده است که نظر به میزان جرایم افراد، تعیین می‌شود. در این طرح همچنان ایجاد زمینه‌های آموزش‌های حرفه‌ای برای زندانیان در نظر گرفته شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان