جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

تأکید اشرف غنی بر بازنگری نحوه آموزش در افغانستان/ آموزشی که نتواند به خوش‌بختی مردم کمک کند، شکست‌‌خورده است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

رییس جمهوری افغانستان بر ضرورت تغییر نحوه آموزش در این کشور تأکید می‌کند.

محمد اشرف غنی که صبح امروز سه‌شنبه(29 عقرب) در مراسمی به مناسبت میلاد پیامبر اسلام، حضرت محمد(ص) سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: “ما باید نحوه‌ی آموزش خود را مورد بازنگری قرار دهیم. آموزشی که نتواند سبب فلاح جامعه شود و نتواند به خوشبختی مردم کمک کند و نتواند به تفرقه ها و دشمنی ها پایان بدهد و نتواند درهای امید، درهای تحرک، درهای فعالیت و درهای موفقیت را به روی جامعه بگشاید، آموزشی شکست خورده است”.

وی تأکید کرد که چنین آموزشی با سیره نبوی و با میراث عظیم او، همخوانی ندارد.

ghani

رییس‌جمهور افزود: “ما باید میثاق خود را با میراث پیامبر بزرگ خود محکم و تعهد خود را به راه او استوار و تلاش خود را برای رسیدن به جامعه ای با ثبات و رو به ترقی چند برابر کنیم”.

وی تصریح نمود که مردم افغانستان باید از سیره و صفات رهبری حضرت محمد(ص) در جامعه استفاده کرده و صلح و هم‌پذیری را پیشه گیرند.

اشرف غنی گفت: اگر امروز در کشور ما جنگ و نزاع هنوز جریان دارد و خشونت و ناامنی از مردم ما قربانی می گیرد و اگر زنان و کودکان این جامعه با انواع ترس ها و نگرانی ها روبه‌رو هستند، و اگر در برابر پیشرفت و ترقی جامعه ما هنوز موانع فراوانی وجود دارد، این‌همه نشانه‌ی آن است که ما درس های لازم و اساسی را از سیرت پیامبر خود فرا نگرفته‌ایم و تعهد خود را به تعالیم حیات‌بخش او بجا نکرده‌ایم.

وی تأکید کرد: پیشرفت‌های چشمگیری که مسلمانان در تاریخ خود در عرصه های علم و فرهنگ داشتند و خدماتی که تمدن اسلامی برای بشریت عرضه داشت، همه در پرتو صلح و ثبات به تحقق رسید، نه در سایه‌ی تاریک و سیاه جنگ و دشمنی.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان