جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

عملیات گسترده برای تصرف بندر استراتژیک حدیده از دست شبه‌نظامیان حوثی در یمن

خواندن 1 دقیقه
0
(0)

در حالی که هواپیماها و ناوهای جنگی کشورهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان مواضع شبه‌نظامیان حوثی را زیر آتش سنگین گرفته‌اند، ارتش یمن از بامداد امروز چهارشنبه(23 جوزا)، بزرگترین عملیات خود را برای تصرف بندر استراتژیک حدیده از دست شبه‌نظامیان حوثی آغاز کرده است.

حدیده بندر اصلی ارتباطی یمن است و حملات امروز چهارشنبه سنگین‌ترین عملیات ائتلاف عربی به رهبری عربستان از زمان ورود به جنگ داخلی یمن در سه سال پیش توصیف شده است.

Extensive

این حملات پس از پایان ضرب‌الاجل امارات متحده عربی به حوثی‌ها برای تحویل این بندر آغاز شده است.

امارات متحده عربی گفته بود که خروج حوثی‌ها از حدیده برای اجرای مؤثر عملیات کمک‌رسانی خارجی به غیرنظامیان در یمن و امنیت مسیرهای کشتیرانی بین‌المللی ضرورت دارد.

شبه‌نظامیان حوثی از بهار سال ۲۰۱۵، پس از به دست گرفتن قدرت و برکنار کردن رئیس جمهوری یمن، شهر صنعا، پایتخت، و بخش‌هایی از خاک این کشور را در تصرف دارند، اما بندر حدیده، واقع در دریای سرخ، تنها راه ارتباط دریایی آن‌ها با خارج بوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان