جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
14 بازدید

واکنش ارتش پاکستان به منتقدان؛ 7 نکته خواندنی درباره سانسور گسترده شبکه تلویزیونی جیو

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

در دو ماه اخیر شبکه تلویزیونی جیو در سراسر پاکستان تعطیل شده و نشرات آن با سانسور گسترده مواجه شده است. این شبکه از منتقدان ارتش پاکستان است.

توقف 80 درصدی

شبکه تلویزیونی جیو که از رسانه‌های منتقد ارتش پاکستان قلمداد می‌شود، در 80 درصد از فضای این کشور متوقف شده است.

عضوی از گروه رسانهیی جنگ

این شبکه عضوی از گروه رسانه‌یی جنگ و نزدیک به حزب مسلم لیگ شاخه نواز به رهبری نوازشریف، نخست‌وزیر پیشین پاکستان است.

آغاز از شهرکهای ارتش

آغاز سانسور و توقف نشرات این شبکه تلویزیونی از محلات ارتش‌نشین در ماه مارچ 2018 شروع شد. اکنون نشرات کابلی کانال‌های مختلف جیو به شمول شبکه‌های خبری، سرگرمی و ورزشی آن در سراسر پاکستان متوقف شده است.

در آستانه حکم نوازشریف

این اقدامات علیه جیو در حالی صورت می‌گیرد که انتظار می‌رود در آینده نزدیک حکم اتهام فساد نوازشریف، نخست وزیر پیشین پاکستان از سوی دادگاهی اعلام شود. به نظر می‌رسد که این حکم می‌تواند واکنش‌های متفاوتی را در درون پاکستان به میان آورد.

حمله به قانون اساسی

به دنبال سانسور این رسانه مشهور پاکستانی، انتقادهای بین‌المللی از اسلام‌آباد نیز افزایش یافته است. کمیته مصونیت خبرنگاران این اقدام پاکستان را حمله مستقیم به قانون اساسی این کشور نامیده است.

خفقان حاکم

آزادی بیان در پاکستان اکنون هزینه‌های جدی می‌طلبد. جیو یکی از قربانیان آزادی بیان و خفقان ارتش پاکستان است. فرماندهان ارشد ارتش پاکستان هیچ گونه انتقادی را از خود برنمی‌تابند. اما جیو اخیرا با گزارش‌هایی شبیه آن‌چه که به عنوان دکترین بجوا منتشر کرد، خشم نظامیان پاکستانی را برانگیخته است.

ناامید از عدالت

با آن‌که مسئولان ارشد این شبکه تلویزیونی گفته‌اند که به دادگاه می‌روند و علیه این اقدام دولت پاکستان شکایت می‌کنند، اما در عین حال تأکید نموده‌اند که هیچ‌گونه انتظار تأمین عدالت را ندارند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان