جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
5 بازدید

روباه‌ها همه را شگفت‌زده کردند

خواندن 5 دقیقه
0
(0)

میو لستر پشت دیوهای انگلیس را به خاک زد

داستان میو و دیوها را که حتمن شنیده اید. لیستر این فصل، شباهت خیلی نزدیک با همان میو افسانه ای دارد، میوی که کمر غول های (دیوها) چون منچستر یونایتت، چلسی، منچستر سیتی، تاتنهام هاتسبر، آرسنال و لیورپول را شکست و خود نوک پیکان این قافله شد.

تیم فوتبال لستر سیتی انگلیس، ملقب به روباه‌ ها با تساوی تیم‌ های چلسی و تاتنهام در فاصله دو هفته مانده به پایان رقابت ‌های لیگ برتر انگلستان، قهرمان شد. این در حالی است که مردان “کلودیو رانیه ری” در آغاز رقابت‌ های این فصل لیگ برتر، نخستین گزینه سقوط به دسته پایین‌تر بودند.

قهرمانی این تیم می‌توانست جلوتر هم بیافتد، لیسترِ تازه وارد به لیگ برتر، اگر روز یکشنبه مقابل منچستر یونایتد برنده می‌شد، جشن قهرمانی خود را با خیال راحت‌تر برپا می‌کرد اما تساوی در اولدترافورد قهرمانی آبی‌ها را به تعویق انداخت.

نمایی از جریان آخرین بازی لستر سیتی با منچستر یونایتد
نمایی از جریان آخرین بازی لستر سیتی با منچستر یونایتد

رویای که برعکس اتفاق افتاد

در ادامه این تساوی، روباه های انگلیس چشم های شان را به آخرین و حساس‌ترین دیدار از هفته سی‌و‌ششم لیگ برتر، بازی دوشنبه شب تاتنهام در زمین چلسی، دوخته بودند. با برتری تاتنهام هاتسبر در استمفورد بریج لندن قهرمانی لستر سیتی، یک بار دیگر در هاله‌ی از ابهام قرار می‌گرفت. تاتنهام، اما در حالی که بازی را با نتیجه دو بر صفر پیش بود، در نهایت پیروزی را با تساوی عوض کرد تا آبی پوشان لیستر سیتی قهرمان شوند. تاتنهام در بازی با چلسی در استمفورد بریج، ابتدا با دو گل دقایق ۳۵ و ۴۴ هری کین و هیونگ مین سون پیش افتاد اما در ادامه گری کیهیل مدافع پیش تاخته چلسی در دقیقه ۵۸ و ادن هازارد در دقیقه ۸۳ برای چلسی گلزنی کردند تا این بازی در نهایت با حساب تساوی ۲ بر ۲ به پایان برسد.

ویدیوی تجلیل از قهرمانی بازیکنان لستر در منزل جیمی واردی

https://www.youtube.com/watch?v=6u0cTC8WXE0

در این فصل لیگ برتر انگار دست معجزه‌ ای در کار بود و همه چیز ساخته و پرداخته شده بود تا شاگردان کلودیو رانیه ری جام قهرمانی را با خود به خانه ببرند. در نهایت شگفتی بزرگی که خوش بین ترین هوادار این تیم تازه وارد به لیگ برتر، در ابتدای فصل تصورش را نمی‌کرد، رقم خورد. اختلاف امتیازی شاگردان مائوریسیو پوچتینو با تیم تحت هدایت کلودیو رانیه ریِ صدرنشین در فاصله دو هفته به پایان لیگ برتر، به هفت امتیاز افزایش پیدا کرد و به این ترتیب لیستر سیتی، برای اولین بار در تاریخ خود، قهرمانی در بالا ترین سطح از فوتبال باشگاهی انگلیس را تجربه کرد.

در پایان هفته سی‌و‌ششم لیگ برتر انگلیس، در جدول رده‌ بندی این رقابت ‌‌ها، پس از لستر سیتی 77 امتیازی، تاتنهام با 70 امتیاز و آرسنال با 67 امتیاز در رده‌‌های دوم و سوم قرار دارند. لستر نخستین قهرمانی خود در پریمیر لیگ را دو هفته بعد، روز شنبه به طور رسمی جشن می‌گیرد.

جدول نتایج لیگ برتر انگلیس
جدول نتایج لیگ برتر انگلیس

پیشینه باشگاه لیستر سیتی

تیم شهر لستر در سال 1884 تاسیس شده و از تیم‌ های قدیمی انگلیس به شمار می‌ آید، و مهم ترین افتخار لیستر سیتی در بالا ترین سطح لیگ فوتبال انگلیس بر می‌گردد به 88 سال قبل. آبی‌ها در فصل 29-1928 لیگ دسته اول جزیره، نایب قهرمان شده بودند. لستر سیتی انگلیس، در فصل 2014-2015 به لیگ برتر صعود کرد.

لسترسیتی، معروف به روباه‌ها از مهم ترین عناوینی که در فوتبال انگلیس کسب کرده است، 3 قهرمانی و 2 نایب قهرمانی در جام اتحادیه، 4 قهرمانی در جام حذفی و چندین قهرمانی در لیگ‌های دسته پایین انگلیس می باشد. این تیم تا کنون موفقیت در خور لیگ جزیره، کسب نکرده بود.

افزون بر آن در پی این قهرمانی، بسیاری از مقامات و بازیکنان فوتبال جهان این شگفتی در فوتبال انگلیس را تبریک گفتند. در یکی از این اظهار نظرهای جالب، لیونل مسی ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا و رکورد دار کسب توپ طلا، در واکنش به این قهرمانی گفت”به همین دلیل است که ما عاشق فوتبال هستیم.”

پس از قهرمانی لستر سیتی، شمار زیادی از هواداران این تیم با حضور در خیابان‌ها به جشن و پای کوبی پرداختند.

مرد شماره نه تیم شهر لستر، جیمی واردی
مرد شماره نه تیم شهر لستر، جیمی واردی

ارزش بازیکنان

ارزش تمام بازی‌کنان این تیم در اول فصل به 22 میلیون پوند می‌رسید، یعنی نصف قیمت رحیم استرلینگ، هافپک جوان منچستر سیتی. یا اگر در آغاز فصل ارزش گرت بیل ولزی را با تمام ترکیب این تیم مقایسه می‌کردیم، ارزش یک بیل مساوی به 5 تیم لستر می‌شد. اما پس از مسجل شدن قهرمانی این تیمِ شهر لستر، ارزش مهاجم شماره 9 این تیم که روزی پول پیزا خوردن را نداشت، بیش از 60 میلیون پوند تخمین شده است. این در حالی است که لیستر سیتی او را به قیمت کم تر از 1 میلیون پوند از فلیت وود در سال 2012 به خدمت گرفته بود.

نتیجه اخلاقی

نکته قابل تامل در این فصل از بازی‌ها، ممکن سازی ناممکن‌ها بود. میشه گفت متعصب ترین هوادار تیم شهر لستر هم تصورش را نمی‌کرد که چنین اتفاقی بیافتد. حتی بهتر است بگوییم کم تر کسی در آغاز فصل تصور چنین شاه‌کاری را نمی‌کرد؛ اما معلوم شد اگرچه سرمایه گذاری های عظیم، شرط لازم برای موفقیت است، ولی این کافی نیست زیرا تا همت و عزم بالای بازیکنان، کادر فنی و هیات رهبری تیم نباشد، چنین اتفاقی هرگز رخ نخواهد داد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان