جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
48 بازدید

۵ گیاه دارویی از طب هندی که چربی هات رو سه سوته آب می کنن!

۵ گیاه دارویی از طب هندی که چربی هات رو سه سوته آب می کنن!
خواندن 4 دقیقه
0
(0)

در دنیای مدرن امروزی، عادات غذایی ناسالم بخشی از زندگی ما شده است. با سبک زندگی کم تحرک و گزینه های فست فودی خوشمزه، حفظ وزن ایده آل می تواند به شدت  دشوار باشد. اما آیا می دانید که روش های قدیمی زیادی وجود دارند که ممکن است به سم زدایی بدن و پیروی از یک سبک زندگی سالم کمک کنند؟ آیورودا یک رویکرد سنتی دارویی است که بر تعادل ذهن، بدن و روح برای رسیدن به سلامتی و آرامش کلی تاکید دارد. در میان درمان های متعدد آن، گیاهان و نوشیدنی های خاصی وجود دارد که به دلیل توانایی شان در کمک به کنترل وزن شناخته شده اند. در این نوشتار برخی از نوشیدنی ها و گیاهان از طب آیورودا معرفی کرده ایم که اگر در برنامه روزانه شما گنجانده شوند، می توانند به چربی سوزی موثر کمک کنند. چربی سوزی با گیاهان دارویی را در این نوشتار خواهید خواند.

۱. تریفالا

تریفالا فواید بی شماری دارد و ترکیبی از آملا، بیبیتاکی و هاریتاکی است. این داروی گیاهی دارای خواص پاک کنندگی و سم زدایی قوی است که نه تنها به بهبود سلامت گوارش کمک می کند، بلکه وزن را نیز مدیریت می کند. فرمولاسیون ویژه آن حرکات روده را تنظیم می کند و به این ترتیب یبوست را برطرف می کند و دفع موثر سموم از بدن را تضمین می کند. تریفالا با بهبود هضم و جذب مواد مغذی باعث افزایش متابولیسم می شود و به فرآیند چربی سوزی و مدیریت وزن کمک می کند. البته با برخی روش های کاربردی سم زدایی کل بدن هم ممکن است.

۲. شانتی

شانتی همچنین به عنوان زنجبیل خشک یا “Sonth” شناخته می شود فقط به آشپزخانه محدود نمی شود بلکه یکی از بهترین گیاهان آیورودا است که به ویژه برای بهبود هضم و متابولیسم شناخته شده است. ویژگی های ترموژنیک آن باعث افزایش تولید گرما در بدن می شود،‌ روندی که سرعت متابولیسم را افزایش می دهد و باعث چربی سوزی می شود. علاوه بر این، خواص ضد التهابی آن به کاهش ناراحتی های گوارشی کمک می کند و با ارتقای سلامت کلی که برای کاهش وزن مفید است. افزایش متابولیسم بدن با روش های دیگر هم ممکن است.

۳. گیلوی

گیلوی که در سانسکریت به عنوان Amrita نیز شناخته می شود، یک گیاه دارویی آیورودا است که به دلیل خواص تقویت کننده سیستم ایمنی شناخته شده است. با این حال، عملکرد آن فراتر از ایمنی است و شامل افزایش متابولیسم است، اثری که به مدیریت وزن کمک می کند. خواص سم زدایی آن به حذف سموم انباشته شده از بدن کمک می کند و ممکن است وزن ناخواسته را مهار کند. گنجاندن Giloy در برنامه روزانه خود نه تنها سیستم ایمنی را تقویت می کند، بلکه به شما کمک می کند وزن اضافی را به طور موثر کاهش دهید.

۴. پیپالی برای آب کردن چربی بدن

پیپالی یا فلفل بلند یک ماده قوی در گیاه آیورودا است که به دلیل توانایی اش در کمک به فرآیند هضم بهتر و کاهش وزن مشهور است. ترکیب فعال پیپرین موجود در Pippali اثرات گرمازایی دارد و گرما در بدن ایجاد کرده، به سوزاندن کالری و چربی کمک می کند. همچنین، خواص آنتی اکسیدانی آن با خنثی کردن رادیکال های آزاد مضر به سلامت کلی کمک می کند. این ماده همچنین از عملکرد سلولی و متابولیسم حمایت می کنند.

۵. ویجایسر

ویجایسر از درخت هندی کینو گرفته شده است که در آیورودا به دلیل خواص ضد چاقی اش شناخته شده است. Vijaysar با تنظیم متابولیسم لیپید و پایین آوردن سطح کلسترول به کاهش تشکیل چربی در بدن کمک می کند. نقش آن در بهبود هضم و جذب مواد مغذی باعث استفاده کارآمد از انرژی و کمک به کاهش وزن می شود. علاوه بر این، توانایی ویجایسر برای کنترل سطح قند خون به جلوگیری از نوساناتی که ممکن است عامل افزایش وزن باشند، کمک می کند. توصیه می شود کنترل قند خون با 5 راهکار طبیعی را مطالعه کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان