جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3.3
(3)

حتما شنیده‌اید که می‌گویند، “شما همان چیزی هستید که می خورید.” البته که بعد از خوردن چیزبرگر به چیزبرگر تبدیل نمی شوید، اما غذاهایی که برای خوردن انتخاب می کنید تأثیر مستقیمی بر سلامت و وزن بدن تان دارند. برخی از غذاها می توانند به شما در رسیدن به اهداف کاهش وزن‌تان کمک کنند، در حالی که غذاهای دیگری وجود دارند که هنگام تلاش برای کاهش وزن باید از آنها اجتناب کنید.

۹ خوراکی خوشمزه که نمی‌گذارند وزن کم کنید

در اینجا 10 ماده غذایی می‌بینید که هنگام کاهش وزن باید از آنها اجتناب کنید:

1. سیب زمینی سرخ کرده

وقتی صحبت از کاهش وزن به میان می‌آید، هیچ ویژگی مفیدی در مورد سیب‌زمینی سرخ‌شده از هر نوعی وجود ندارد، چه چیپس سیب‌زمینی و چه سیب‌زمینی سرخ کرده. حتی یک مطالعه نشان داد که چیپس سیب‌زمینی غذای شماره یک است که منجر به افزایش وزن می‌شود.

2. نوشیدنی های شیرین شده با قند

نوشابه، قهوه های طعم دار، چای شیرین و آبمیوه مملو از قند هستند که می تواند برای هر رژیم کاهش وزنی فاجعه بار باشد. نوشیدنی‌های شیرین نه تنها سرشار از کالری هستند، بلکه این کالری‌ها، کالری‌های «خالی» در نظر گرفته می‌شوند، به این معنی که به رفع گرسنگی کمک نمی‌کنند و مثل غذای جامد توسط مغز دیده نمی‌شوند. اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، کالری خالی مصرف نکنید. در نهایت، کالری بیشتری دریافت خواهید کرد، زیرا شکر مایع به شما احساس سیری نمی دهد. چطور هورمون سیری را در بدن افزایش دهیم؟

3. نان سفید مانع کاهش وزن می‌شود

ساندویچ ممکن است مانند یک وعده غذایی سالم به نظر برسد، اما خوردن بیش از حد آنها می تواند منجر به افزایش وزن شود. نان سفید نه تنها به شدت فرآوری شده است، بلکه قند بالایی نیز دارد. حتی نان گندم حاوی قند است، اگرچه به طور کلی مقادیر کمتری نسبت به نان سفید دارد. ناگفته نماند، نان – سفید یا گندم – حاوی کربوهیدرات هایی است که بدن به عنوان چربی ذخیره می کند. بنابراین، نان، به ویژه نان سفید را به لیست غذاهایی که مانع از کاهش وزن می‌شوند، اضافه کنید.

4. آب نبات

همه آب نبات ها حاوی مقدار یکسان قند و چربی نیستند، اما به طور کلی، هنگام تلاش برای کاهش وزن، مطمئناً باید از مصرف آب نبات اجتناب کنید. آب نبات‌ها، به‌ویژه، مملو از شکر، روغن‌ها و آرد تصفیه‌شده هستند و گرسنگی را برطرف نمی‌کنند (علی‌رغم آنچه تبلیغات ممکن است به شما بگوید). یک تکه آب نبات ممکن است کوچک باشد اما می تواند مشکل بزرگی باشد. اگر میل به تنقلات دارید، به جای آن یک مشت کوچک آجیل یا یک تکه میوه بخورید.

5. آب میوه

آب میوه حتی اگر با میوه واقعی تهیه شده باشند، جایگزینی برای یک میوه واقعی که فیبر و سایر مواد مغذی دارد، نیست. آب میوه ها سرشار از قند هستند و بسیاری از آنها به اندازه نوشابه کالری دارند. درست مانند هر کالری مایع دیگری، آب میوه برای رفع گرسنگی کمک چندانی نخواهد کرد. خوردن یک تکه میوه همیشه گزینه بهتری است و احساس سیری بیشتری در شما ایجاد می کند. شاید بدن نباشد ۷ ماده غذایی را که هورمون گرسنگی را سرکوب می‌کنند، بشناسید.

6. کیک و کلوچه

کیک ها، کلوچه ها و سایر شیرینی ها تقریباً همیشه با آرد تصفیه شده و شکر افزوده درست می شوند و همچنین پر از کالری هستند. حتی مافین های سبوس گندم حاوی 300 تا 500 کالری هستند. اگرچه ممکن است کیک و کلوچه به طور موقت سیر کننده باشند، اما فاقد مواد مغذی ضروری هستند. اگر چیزی شیرین میل دارید، به جای کیک و کلوچه یک کاسه کوچک توت را انتخاب کنید.

۷. میله های گرانولا

اگرچه گرانولا اغلب به عنوان یک “خوراکی سالم” به بازار عرضه می شود، اما کاملا برعکس است. مانند بیشتر غلات صبحانه (از جمله آنهایی که به عنوان غلات کامل به بازار عرضه می شوند)، گرانولا در واقع حاوی مقدار زیادی شکر افزوده است. در هر غذایی، مقادیر اضافی قند نه تنها می تواند باعث افزایش وزن شود، بلکه ممکن است با بیماری های جدی و سایر نگرانی های سلامتی همراه باشد.

۸. غذاهای کم چرب یا بدون چربی

در مورد هر غذایی که برچسب «کم چرب» یا «بدون چربی» نوشته شده است، مراقب باشید. اگر چربی حذف شود، معمولاً برای جبران هر طعمی که از بین رفته است، شکر اضافه می شود. چربی اشباع موجود در برخی غذاها ممکن است در واقع برای شما بهتر از تمام قندهای اضافه شده در غذاهای فرآوری شده «کم چرب» و «بدون چربی» باشد.

9. غذاهای ارگانیک فرآوری شده

تقریباً هر غذایی، حتی غذاهای ناسالم، می تواند به صورت ارگانیک تهیه شود، اما این باعث نمی شود که سالم تر شود. غذای ارگانیک ممکن است به جای شکر تصفیه شده، حاوی شکر خام باشد که همان تاثیر شکر معمولی را روی دور کمر دارد. همیشه برچسب محصول را بررسی کنید تا ببینید یک غذا دقیقاً حاوی چه چیزی است، حتی اگر به عنوان یک غذای “سالم” یا “ارگانیک” به بازار عرضه شود.

کلام پایانی

اگر به دنبال بهترین غذاها برای کاهش وزن هستید، از غذاهای واقعی و کامل استفاده کنید و تا حد امکان از راهروهای داخلی فروشگاه های مواد غذایی دوری کنید. فریب بسته بندی را نخورید؛ حتی غذاهای دارای برچسب “سالم” نیز می توانند کاملاً ناسالم باشند. وقتی صحبت از غذاهای مناسب برای کاهش وزن می شود، همیشه برچسب آن را بخوانید و مراقب اندازه ای که می‌خورید هم باشید. برخی از غذاهای سالم مانند آجیل یا میوه در صورت زیاده روی به کاهش وزن کمک نمی کنند. یادتان باشد که هر بدن متفاوت است و به روشی متفاوت به غذاها واکنش نشان می دهد. اگر به دنبال بهترین غذاهای کاهش وزن هستید، با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان