جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
10 بازدید

آیا می دانید کدام گیاه است که اندازه شیر گاو پروتئین دارد؟ (واقعا شگفت انگیزه)

آیا می دانید کدام گیاه است که اندازه شیر گاو پروتئین دارد؟ (واقعا شگفت انگیزه)
خواندن 3 دقیقه
5
(1)

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که شاخه‌های گیاه بامبو دارای سطح بالایی از پروتئین هستند که از نظر ترکیبات غذایی به شیر گاو شباهت دارند. این یافته‌ها به پیشگیری از بیماری‌هایی مانند چاقی، دیابت و سرطان می‌تواند کمک کند.

گیاه بامبو

حدود ۶۸ درصد از جمعیت جهان به لاکتوز حساسیت دارند، در حالی که صنایع لبنی یکی از بزرگترین عوامل انتشار گاز‌های گلخانه‌ای محسوب می‌شوند که به طور قابل توجهی بر تغییرات آب و هوایی تأثیر می‌گذارند.

این موضوع، دانشمندان را به فکر پیدا کردن جایگزین‌های گیاهی برای محصولات لبنی، به ویژه شیر گاو، می‌اندازد. اکنون پژوهشگران با وجود در دسترس قرار داشتن شیرهای گیاهی جایگزین مانند شیر بادام، شیر جو دوسر، شیر بادام هندی، شیر سویا و شیر فندق، به یک منبع جدید و ناشناخته رسیده‌اند: بامبو.

بامبو به عنوان یکی از قدیمی‌ترین گیاهان روی زمین شناخته شده است. پژوهشگران معتقدند که بامبو دارای پتانسیل بالقوه‌ای برای ارائه یک منبع غذایی پایدار و مغذی برای جمعیت رو به رشد جهان دارد.

بامبو، سرشار از پروتئین بالا مشابه شیر گاو

بامبو، سرشار از پروتئین بالا مشابه شیر گاو

با توجه به مطالعه‌ای که در مجله معتبر Trends in Food Science & Technology منتشر شده است، به نظر می‌رسد که شاخه‌های بامبو دارای فواید بسیاری برای سلامتی انسان هستند. این گیاه سرشار از پروتئین با سطح بالاست که مشابه به پروتئین موجود در شیر گاو است.

مطالعه انجام شده توسط تیم پژوهشی به رهبری وو لیانگرو، نویسنده مسئول این مقاله و پژوهشگر مرکز تحقیقات ملی بامبو چین، نشان می‌دهد که پروتئین موجود در بامبو در مقایسه با بسیاری از غلات، سطح بالاتری دارد.

بامبو به عنوان یک منبع طبیعی دست کم گرفته شده است که در آینده می‌تواند یک غذای اصلی بالقوه باشد. این گیاه پتانسیل منبع غذایی پایدار را ارائه می‌دهد و فرصت‌هایی را برای تجارت و صادرات ایجاد می‌کند که می‌تواند به رشد اقتصاد‌ محلی کمک کند.

پژوهش نشان داده که بامبو علاوه بر کمک به پیشگیری از بیماری‌هایی مانند چاقی، دیابت و سرطان، فواید سلامتی قابل توجهی دارد، زیرا آنتی‌اکسیدان‌ها و فواید ضد میکروبی ارائه می‌کند.

همچنین، شاخه‌های بامبو دارای هفت اسید آمینه از ۹ اسید آمینه ضروری مورد نیاز انسان هستند، که نشان می‌دهد که این گیاه یک منبع غنی و متنوع از مواد مغذی است.

شاخه‌های بامبو دارای ویژگی‌های بسیار مفیدی برای سلامتی انسان هستند. آنها حاوی مقادیر بیشتری از آمینو اسیدها نسبت به سایر سبزیجات مانند هویج، کرفس و کلم هستند، همچنین میزان آهن آن نیز بیشتر از اسفناج و کدو تنبل است.

بامبو نه تنها منبع خوبی از پروتئین، فیبر غذایی، مواد معدنی و ویتامین‌های مختلف است، بلکه دارای ترکیباتی است که می‌توانند رادیکال‌های آزاد را از بین ببرند. رادیکال‌های آزاد سلول‌هایی هستند که باعث آسیب سلولی می‌شوند و معمولاً با پیری مرتبط هستند.

فعالیت آنتی اکسیدانی یکی از مهم‌ترین عملکردهای شاخه‌های بامبو است، که می‌تواند به حفظ سلامتی و جوانی سلول‌ها کمک کند.

با توجه به این مطالعه، بامبو می‌تواند به عنوان یک منبع غذایی پربار و مفید معرفی شود، که می‌توان آن را به روش‌های مختلفی از جمله ترشی انداختن با نمک، تخمیر، خشک کردن، کنسرو کردن یا تازه پختن مصرف کرد.

استفاده گسترده از بامبو در کشورهایی مانند تایلند نشان از اهمیت و محبوبیت آن در آشپزی و تغذیه دارد.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان