جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3.3
(249)

زردچوبه قرن هاست که در طب سنتی برای موارد مختلف استفاده می شود. ترکیب فعال آن، یعنی کورکومین، به دلیل خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده اش شناخته شده است. بسیاری بر این باورند که این ماده می تواند به توقف رشد مو و خلاص شدن از شر موهای زائد کمک کند. ببرای اطلاع از نحوه به کار بردن زردچوبه برای رفع موهای زائد، با خبرنامه در این نوشتار همراه باشید!

اگرچه برخی می گویند زردچوبه برای رفع موهای زائد موثر است، اما شواهد علمی زیادی برای تایید آن وجود ندارد. اکثر مطالعات در مورد زردچوبه روی خواص ضد التهابی آن تمرکز دارند، نه رشد مو. بنابراین، تحقیقات بیشتری لازم است تا مشخص شود که آیا زردچوبه واقعاً یک روش موثر برای رفع موهای زائد است یا خیر. همچنین یادتان باشد که نتایج استفاده از این ماده ممکن است بر اساس عواملی مانند نوع و ضخامت مو متفاوت باشد.

آیا زردچوبه واقعا برای رفع موهای زائد مفید است؟

زردچوبه، یک ادویه زرد رنگ است که از گیاه Curcuma longa به دست می آید و همواره توجه زیادی را به خود جلب کرده است. این ماده قرن هاست که به دلیل خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی در سیستم های طب سنتی مانند آیورودا و طب چینی استفاده می شود.

تاثیر زردچوبه برای از بین بردن موهای زائد

وقتی صحبت از رفع موهای زائد می شود، اعتقاد بر این است که زردچوبه یک درمان طبیعی محسوب می‌شود به این دلیل که کورکومین، یعنی ترکیب فعال موجود در زردچوبه، خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی دارد. این خواص به کند کردن رشد مو کمک و از فعالیت فولیکول های مو جلوگیری می کنند. زردچوبه، یک ماده طبیعی با فواید سلامتی متعدد است که اهیرا به دلیل توانایی‌اش برای کمک به رفع موهای زائد نیز محبوبیت پیدا کرده است. مزایای استفاده از زردچوبه برای رفع موهای زائد عبارتند از:

✅ مانع رشد مو می شود

زردچوبه حاوی کورکومین است، ترکیبی که از فعالیت آنزیمی که مسئول رشد مو است، جلوگیری می کند. استفاده از خمیر تهیه شده از زردچوبه و آب یا سایر مواد طبیعی می تواند به کند کردن رشد موهای ناخواسته کمک کند.

✅ تسکین دهنده و روشن کننده پوست است

زردچوبه دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که می توانند به تسکین و آرامش پوست پس از رفع موهای زائد کمک کنند. این ماده همچنین با کاهش لکه های تیره و هایپرپیگمنتاسیون به روشن شدن پوست کمک می کند. درست مثل نوشیدنی های روشن کننده پوست که چنین تاثیری دارند.

✅ لایه بردار طبیعی است

زردچوبه به عنوان یک لایه بردار طبیعی عمل کرده و به حذف سلول های مرده پوست و باز کردن منافذ پوست کمک می کند. این ماده می تواند از رشد موهای درون پوستی جلوگیری کرده و پوستی صاف و شفاف را ایجاد کند. اگر به درمان‌های طبیعی علاقمند هستید لایه برداری پوست صورت با مواد طبیعی هم یک گزینه عالی است.

نحوه استفاده از زردچوبه برای رفع موهای زائد

در اینجا پنج روش موثر برای استفاده از زردچوبه به منظور رفع موهای زائد آورده شده است:

  1. خمیر زردچوبه: با مخلوط کردن پودر زردچوبه با آب یا شیر یک خمیر درست کنید. خمیر را به محل مورد نظر بمالید و بگذارید خشک شود. خمیر خشک شده را به آرامی پاک کنید. این روش به مرور و با تکرار به از بین بردن موهای زائد کمک می کند.
  2. زردچوبه و آرد نخود: زردچوبه را با آرد نخود و آب ترکیب کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. ترکیب به دست آمده را روی پوست بمالید و اجازه دهید تا خشک شود. خمیر خشک شده را در جهت مخالف رشد مو مالش دهید تا به طور موثر موهای ناخواسته را از بین ببرد.
  3. زردچوبه و ماست: پودر زردچوبه را با ماست مخلوط کنید تا خمیری ایجاد شود. خمیر را روی ناحیه ای که موهای ناخواسته دارد بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند. خمیر را با آب گرم بشویید و به آرامی پوست را شستشو دهید.
  4. زردچوبه و روغن کنجد: پودر زردچوبه را با روغن کنجد مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. خمیر را به ناحیه مورد نظر بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند. در نهایت خمیر زردچوبه را با آب گرم بشویید و پوست را خشک کنید.
  5. زردچوبه و پاپایا: پالپ پاپایا را با پودر زردچوبه مخلوط کنید تا خمیری صاف و یکدست ایجاد شود. مخلوط را روی پوست بمالید و چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید. خمیر را با آب بشویید تا پوست بدون مو پدیدار شود.

استفاده از خمیر زردچوبه روی پوست صورت

زردچوبه فواید زیادی برای سلامتی دارد، از جمله رفع موهای زائد! در اینجا یک راهنمای سریع در مورد نحوه استفاده از آن وجود دارد:

  • پودر زردچوبه و یک مایع مانند آب یا شیر را با هم ترکیب کنید. آنها را خوب مخلوط کنید تا خمیری صاف و یکدست به دست آید.
  • پوست تان را پاک کنید. آلودگی ها و چربی‌ها را خوب حذف کنید.
  • خمیر را به قسمت هایی که می خواهید بدون مو شوند، بمالید. پوست را به صورت دایره ای ماساژ دهید.
  • بگذارید 20-30 دقیقه بماند تا خشک شود. پوست تان را لمس نکنید و مالش ندهید.
  • در نهایت خمیر زردچوبه را با آب ولرم بشویید و صورت‌تان را خشک کنید.

جمع بندی

با بررسی پتانسیل زردچوبه برای رفع موهای زائد، واضح است که این درمان طبیعی نویدبخش است. خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن می تواند به مهار رشد مو کمک کند. همچنین این روش ملایم است و برای افرادی که پوست حساسی دارند عالی محسوب می‌شود. تحقیقات بیشتری برای درک اثرات کامل این ماده در رفع موی زائد مورد نیاز است، اما استفاده از زردچوبه در روتین حذف موهای شما می تواند مفید باشد و در واقع ضرری ندارد!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 249

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
  1. علی رووفی نیم‌رخ
    علی رووفی

    داستانهای خوبی بود استان سلطان محمودباان دونفرنتیجه من اینه که هرکس به خدااعتمادکنه وچشم طمع ازخلق برداره خدا هم درست و حسابی هواشو داره ازلقمان وخواجه لقمان به سخاوت وبخشنذگی وحکمت معروف بودحتی توقران سوره ای بنام اوست آدم نمک شناس وقدردان تواین داستان به چشم میادع

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان