جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
3.3
(52)

اگر در هفته چندین بار گل می خرید چون نمی دانید چرا گل هایتان بعد از چند روز پژمرده می شود، پس باید روش نگهداری شاخه بریده شده گل در آب را بیاموزید. در واقع با یادگرفتن نحوه نگهداری شاخه گل در آب دیگر نیاز نیست هفته ای چندین بار گل بخرید، بلکه می توانید فقط هفته ای یک بار گل دلخواه تان را خریداری کنید و یک هفته از تازگی و شادابی آن لذت ببرید. این مطلب به شما ساده ترین روش نگهداری شاخه گل در آب را آموزش خواهد داد. برای این کار باید به نکات زیر توجه کنید:

رسیدگی به ساقه‌ گل ها را فراموش نکنید

رسیدگی به ساقه‌ گل ها را فراموش نکنید

مهمترین قسمت یک گل ساقه آن است. اگر می خواهید عمر گل های از شاخه بریده طولانی تر شود، باید هر چند روز یک بار چند سانت از پایین ساقه ها را کوتاه کنید و دوباره درون آب قرار دهید. همچنین موقع برش ساقه حتما زاویه دار آن را ببرید تا گل ها بیشترین مقدار آب و املاح را جذب کنند. سعی کنید از یک چاقو یا قیچی تیز استفاده کنید، زیرا این کار باعث می شود گل مدت طولانی تری تر و تازه بماند.

از طرفی نباید فراموش کنید که شاخه‌های پوسیده و شکسته را از دسته گل جدا کنید. هیچ وقت خارهای گل روز را از ساقه ها جدا نکنید زیرا این کار باعث می شود گل خیلی زود پژمرده شود.

برگ ها را از ساقه جدا کنید

برگ ها را از ساقه جدا کنید

اگر می خواهید شاخه گل تان مدت طولانی تری تازه بماند، حتما برگ قبل از قرار دادن آن درون آب، برگ‌های سیاه و زیر آب را از ساقه جدا کنید. برای این کار از قیچی یا چاقوی تیز استفاده کنید. این کار باعث می شود از پوسیدگی یا ایجاد بیماری های قارچی که ممکن است گل را آلوده کند جلوگیری کنید. این کار را با هر برگ یا گلبرگی که به نظر پلاسیده شده و درون آب فرو رفته است، انجام دهید تا طول عمر گل را افزایش دهید.

اگر برگ‌های آسیب دیده یا برگ‌هایی که زیر  آب قرار دارند را از گل و ساقه جدا نکنید، به رشد باکتری در گلدان کمک خواهید کرد.

یک مکان مناسب را برای قراردادن گلدان انتخاب کنید

یک مکان مناسب را برای قراردادن گلدان انتخاب کنید

بهترین دمای نگهداری گل بین 18 تا 22 درجه است. پس هرگز شاخه های بریده شده گل را در مسیر جریان هوای بخاری، کولر یا پنکه قرار ندهید. همچنین بالای تلویزیون و کنار رادیاتور نیز مکان نامناسب برای نگهداری و قرار دادن گلدان گل است. زیرا گرمای حاصل از این وسایل باعث کم شدن آب گل‌ها و در نهایت پژمرده شدن آن ها می شوند. از طرفی هرگز گل را کنار میوه نگذارید، زیرا میوه طول عمر را کوتاه می کند. دلیل آن نیز تولید گاز اتیلن مقدار زیاد توسط میوه هاست. پس سعی کنید ظرف میوه را دور از گلدان گل قرار دهید.

حتما گلدان را پس از استفاده بشویید

یکی از نکات خیلی مهم برای نگهداری شاخه گل در آب قرار دادن آن در یک گلدان مناسب است. سعی کنید هر بار که گل تازه ای درون گلدان قرار می دهید، آن را با الکل یا مایع سفید کننده ضد عفونی کرده و بشویید تا از رشد قارچ ها و باکتری ها مختلفی جلوگیری کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 52

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان