جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
5
(1)

این روزها هر کدام از ما در طی روز چندین تراکنش بانکی، از خرید و کارت کشیدن در فروشگاه‌های مختلف تا انتقال وجه و غیره داریم. حالا در هر کدام از این موقعیت‌ها باید یک پیامک دریافت کنیم. اما برای برخی از افراد پیامک ارسال نمی‌شود و سوال چرا پیامک نمی‌آید، به یکی از دغدغه‌های اصلی آنان تبدیل شده اس.

در این مطلب مختصر قرار است دلایل عدم دریافت پیامک‌های بانکی را بررسی کنیم و ببینیم چه راه حلی برای هر کدام از آن‌ها وجود دارد. پس با ما همراه باشید.

چرا پیامک بانک نمی‌آید؟

اگر روی این مطلب کلیک کرده‌اید، حتما پیامک‌های بانکی شما هم با اختلال روبرو شده و تمام حساب و کتاب‌هایتان بهم ریخته است. اما سوال اصلی اینجاست که دلیل عدم دریافت پیامک‌های بانکی چیست؟

تمام شدن کارمزد سالانه

یکی از دلایلی که بسیاری از افراد آن را نادیده می‌گیرند، این است که هر بانکی یک کارمزد یا آبونمان سالانه برای ارسال پیامک از مشتریان خود دریافت می‌کند. برخی از بانک‌ها این آبونمان را از حساب افراد کم می‌کنند و برخی دیگر، از مشتری می‌خواهند مبلغی جداگانه به بانک پرداخت کنند. این کارمزد و آبونمان بسته به سیاست‌های بانک، از مشتریان دریافت می‌شود.

همین سیاست‌های متفاوت بانک‌ها باعث می‌شود نتوان یک راه حل کلی درباره نحوه حل کردن این مشکل داد. بنابراین باید به بانک و شعبه مورد نظر خود مراجعه کنید یا با آنان تماس بگیرید تا بتوانید دوباره خدمات پیامکی بانک را فعال کنید.

برخی از بانک‌ها هم هستند که کدهای فعالسازی خاصی برای پیامک بانکی دارند. مثلا بانک ملی یک کد فعال سازی اس ام اس بانک ملی غیر حضوری دارد که دارندگان حساب می‌توانند از آن استفاده کنند. برای استفاده از این کد فعال سازی باید کد دستوری #۶۰*۷۳۷ * را شماره‌گیری کنید.

عدم ثبت شماره تلفن همراه

یکی دیگر از دلایل واضح برای عدم دریافت پیامک بانکی، عدم ثبت شماره موبایل شما در سیستم بانک است. امکان دارد در گذشته شماره خود را عوض کرده باشید و یا بانک آن را اشتباه در سیستم خود ثبت کرده باشد. در این صورت، قابلیت دریافت پیامک بانکی را ندارید. برای رفع این مشکل باید حتما با بانک تماس بگیرید و یا با توجه به سیاست‌ها و امکانات بانک، از موبایل بانک استفاده کنید.

اختلال در سیستم‌های پیامکی

از دیگر دلایلی که شاید با شلوغ بودن خطوط مخابرات و سیستم‌های پیامکی به وجود آید، عدم دریافت پیامک بانکی به دلیل اختلال در سامانه‌های پیامکی است. سیستم ارسال پیامک یک سیستم آنلاین است که نه تنها به سرعت خوب اینترنت نیاز دارد، بلکه با اپراتورهای مختلف هم درگیر است. مثلا اگر یک بانکی از خطوط 1000 برای ارسال پیامک تراکنش یا رمز دوم استفاده می‌کند، در صورت اختلال در این اپراتور نمی‌تواند پیامک‌های خود را به دست مشترکان برساند.

میزان پایین تراکنش

یکی از کارهایی که در سال‌های اخیر بعضی از بانک‌ها انجام داده‌اند، قرار دادن یک محدوده بر ای دریافت پیامک تراکنش‌هاست. مثلا بانک پارسیان، برای تراکنش‌های کمتر از 50 هزار تومان پیامکی ارسال نمی‌کند و اگر می‌خواهید از این بانک اس ام اس دریافت کنید، باید حضورا به شعبه مراجعه کنید و فرم‌های مربوط به درخواست را پر کنید.

اگر چند وقتی است پیامک‌های تراکنش بانک را دریافت نمی‌کنید، شاید به این دلیل باشد که میزان تراکنش‌ها از یک حدی پایین‌تر است. البته این موضوع نباید باعث عدم دریافت پیامک رمز دوم شود.

تعداد زیاد تراکنش‌ها و شلوغی بانک‌ها

در برخی از ماه‌ها و روزهای سال، میزان تراکنش‌ها بسیار بالا هستند. مثلا چند روز قبل از عید نوروز یا ابتدای ماه که میزان تراکنش‌ها از حد معمول بالاتر است، ممکن است سیستم‌های بانکی با اختلال روبرو شوند و در ارسال پیامک بانکی ضعیف عمل کنند.

وجود مشکل در گوشی موبایل

یکی دیگر از دلایل عدم دریافت پیامک بانکی مشکلات و باگ‌های گوشی تلفن همراه شماست. مثلا اگر آنتن در منطقه شما دچار اختلال باشد، نمی‌توانید پیامک را دریافت کنید یا حتی اگر برنامه دریافت پیامک شما دچار اشکال و باگ باشد، پیامک بانکی برایتان نمی‌آید.

سرراست‌ترین راه حل برای این مشکل، این است که ابتدا یک بار گوشی خود را خاموش و روشن کنید تا اگر آنتن قطع شده، دوباره وصل شود. دومین راه حل به‌روزرسانی برنامه پیامک و پاک کردن هرگونه بدافزار و ویروس از روی گوشی است.

یک حالت دیگر هم برای عدم دریافت پیامک بانک وجود دارد که به دلیل پر شدن حافظه گوشی است. اگر حافظه گوشی شما پر شده باشد، نمی‌توانید پیامک جدید دریافت کنید. بنابراین باید کمی از حافظه را برای دریافت اطلاعات و پیامک‌های جدید خالی کنید.

راه حل عدم دریافت پیامک بانک

در این مطلب به مشکلات مربوط به عدم دریافت پیامک بانکی پرداختیم. این مشکلات بیشتر به دلیل اختلالات سیستم بانکی، مخابراتی و پیامکی ایجاد می‌شوند. اما مهم‌ترین دلیل عدم دریافت پیامک تمام شدن کارمزد یا آبمونمان است. به‌هرحال برای رفع این مشکلات، بهترین کار مراجعه حضوری به شعبه بانک است. امکانات دیگری مانند اینترنت بانک و تلفن‌های گویا موسسات مالی هم وجود دارند. اما هیچ‌کدام کارایی مراجعه به شعبه و پیگیری حضوری را ندارند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان