جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
36 بازدید

این گیاه برای درمان دندان درد، رفع گرفتگی های قاعدگی و درمان قند خون بالا بسیار موثره!

این گیاه برای درمان دندان درد، رفع گرفتگی های قاعدگی و درمان قند خون بالا بسیار موثره!
خواندن 3 دقیقه
4
(3)

عطر و طعم ارگانو بسیار جذاب و مطبوع است و این گیاه دارویی فواید بسیاری برای سلامتی ارائه می‌دهد. ارگانو حاوی دو ترکیب قدرتمند به نام‌های کارواکرول و تیمول است که ویژگی‌های ضدباکتریایی و ضدقارچی دارند. علاوه بر این، این گیاه دارویی از ویژگی‌های آنتی‌اکسیدانی، ضدالتهابی، ضدمیکروبی، ضدنفخ، ادرارآور، معرق و خلط‌آور نیز بهره می‌برد.

ارگانو چیست

ارگانو یک نوع گیاه دارویی است که به عنوان یک آنتی‌بیوتیک قوی شناخته می‌شود. این گیاه با پونه‌های معمولی تفاوت دارد و به عنوان یک ضدعفونت میکروبی و قارچی معروف است. اورگانو دارای برگ‌های ریز است که به انواع غذاها و خورش‌ها عطر و طعم تند و قوی می‌بخشد. این گیاه یکی از گیاهان پرمصرف در سراسر جهان است و اغلب در غذاهای مدیترانه‌ای و مکزیکی استفاده می‌شود.

مردم در سراسر جهان از پونه کوهی به عنوان یک مکمل غذایی استفاده می‌کنند و با توجه به فواید درمانی اورگانو، از آن به عنوان یک روغن معطر دارویی نیز بهره می‌برند. از هزاران سال پیش این گیاه برای طعم دادن به غذاها و درمان انواع بیماری‌ها استفاده می‌شود و ادویه اورگانو در رژیم غذایی مردم مدیترانه همیشه حضور داشته است. یونانی‌ها و رومی‌ها این گیاه را به عنوان عامل شادی و خوشحالی می‌شناختند.

نام دیگر ارگانو

نام دیگر ارگانو

نام دیگر ارگانو “پونه کوهی” است و در ایران معمولاً تنها می‌توانید خشک آن را تهیه کنید که معمولاً عطر کمتری دارد. این گیاه بسیار نزدیک به نعناع است و جالب است بدانید که وقتی ارگانو خشک می‌شود، عطر و طعم آن بیشتر می‌شود. “ارگانو انعکاس” از مرغوب‌ترین نوع ارگانو تهیه می‌شود و سپس با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و روش سایه خشک، خشک می‌شود. تفاوت عطر و طعم اصیل ارگانو با کیفیت انعکاس با دیگر محصولات موجود در بازار کاملاً قابل مقایسه است.

علاوه بر طعم و عطر فوق‌العاده، ارگانو دارای خواص بی‌نظیری نیز هست. این مسئله باعث شده است که در بسیاری از غذاها استفاده شود.

خواص ارگانو را بشناسید

از این گیاه می‌توانید برای درمان سرماخوردگی، رفع گرفتگی بینی، تقویت سیستم ایمنی بدن، رفع گرفتگی‌های قاعدگی، بهبود سلامت قلب، کاهش خستگی، و مبارزه با درد دندان استفاده کنید. ارگانو همچنین در پیشگیری و درمان قند خون بالا موثر است.

می‌توانید مقداری از ارگانو خشک شده را به سوپ‌ها، سالادها یا اسموتی‌ها اضافه کنید تا طعم و عطر آنها را بهتر کند. همچنین، می‌توانید روزانه چای ارگانو بنوشید. برای تهیه این چای:

سه قاشق چای‌خوری از برگ ارگانو را در یک فنجان آب داغ بریزید و به مدت پنج تا ۱۰ دقیقه بگذارید تا خواص آن به آب منتقل شود. سپس چای را صاف کرده و مصرف کنید.

آیا ارگانو همان آویشن است؟

ارگانو یا پونه کوهی، از خانواده نعناست و با آویشن تفاوت دارد. این گیاه از منطقه مدیترانه است و به مدت هزاران سال است که به عنوان دارو و ادویه در آشپزی استفاده می‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان