جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
392 بازدید

حکایت خنده دار استاد مشنگ و شاگرد زرنگ!

حکایت خنده دار استاد مشنگ و شاگرد زرنگ!
خواندن 3 دقیقه
4
(4)

حکایت استاد مشنگ و شاگرد زرنگ، در قالب ظنر و خنده، درس بزرگی برای ما دارد. شکست یکی از بهترین معلم‌ها در زندگی هر فردی است اما مهم‌تر از شکست و درسی که از آن می‌گیرید باید بدانیم که کجا و به چه کسی اعتماد کنیم.

حکایت استاد مشنگ و شاگرد زرنگ

در روزگاران قدیم استادی بود که در مکتبش همه قشر و سن و سالی شاگردی می کردند. از بچه و بزرگ و پیر و جوان گرفته تا کارگر و تاجر و بقال و چقال. یک روز برای استاد با چاپار سریع‌السیر پیام کوتاهی رسید. در پیام چاپار نوشته شده بود برای سرمایه‌گذاری در ساخت یک کاروان سرا در هشت هزار فرسنگی آبادی، کافی است روزی یک کیسه اشرفی پرداخت کنید و بعد از شش ماه صاحب یک اتاقک در آن کاروان سرا شوید. استاد که ادعایش در همه زمینه‌ها دهان یاوه‌گویان را پاره می کرد، این بار دو دل شد.

از یک طرف دهانش آب افتاده بود که در این کار هزینه کند و مالک یک بخشی از کاروان سرا شود، از یک طرف عقلش می‌گفت این کار به این راحتی‌ها نیست. برای همین از یکی از شاگردانش که تاجر ورشکسته‌ای بود مشورت خواست. بقیه شاگردان افزودند: «استاد! این که خودش هشتش گروی نه‌اش است و هرچه داشته حتی کلیه و قرنیه و نیم متر از روده بزرگش را هم در سرمایه‌گذاری‌ها و تجارت‌های به درد نخورش از دست داده. چرا می‌خواهید با این آدم شکست‌خورده مشورت کنید؟»

استاد در جواب شاگردان افزود: «کسی که شکست خورده در مقایسه با کسی که چنین تجربه‌ای نداشته، هزاران قدم جلوتر است. او روی دیگر موفقیت را به وضوح دیده و بهتر از هر کس دیگری می‌تواند چاه‌های منتهی به شکست را به ما نشان دهد.» شاگردان از این حرف استاد کپ کردند و زبان به دهان گرفتند.

آن شخص ورشکسته در سه جلسه فشرده یک ساعت و نیمه به استاد مشاوره داد و استاد را راضی کرد تا در آن پروژه سرمایه‌گذاری کند. استاد هم با آن همه ادعایش خام شد و هرچه داشت و نداشت سرمایه‌گذاری کرد و شش ماه که هیچ، شش سال بعد هم به نتیجه‌ای نرسید و دار و ندارش را از دست داد!

بعدها از یکی از شاگردانش که داروغه بود خبردار شد همان تاجر ورشکسته، خودش بنیان گذار آن پروژه خیالی بوده و با این کلک هزاران کیسه اشرفی کلاهبرداری کرده و متواری شده است. آن جا بود که استاد فهمید خیلی هم نباید به آدم‌های شکست‌خورده اعتماد کرد و عقل هم خوب چیزی است!

برداشت شما از این حکایت و داستان طنز چه بود؟ پندی که از گفتگوی شاگرد و استاد دریافتید چیست؟ در بخش نظرات، هر چه دارید و ندارید برای‌مان بنویسید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

Avatar photo
دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
کیف چرم زنانه دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان