جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
4.3
(361)

نام : لالیسا مانوبان

نام مستعار (هنری) : لیزا (لیسا)

محل تولد : بوریرام، تایلند

تاریخ تولد : 27 مارس 1997

علامت زودیاک : برج حمل

ملیت : تایلندی

حرفه : رپر، خواننده و رقصنده

دین : بودا

اینستاگرام لیسا از بلک پینک

کانال یوتیوب لیسا خواننده رپر بلک پینک

حساب کاربری اسپوتیفای لیسا

حساب یوتیوب موزیک لیسا

حساب اپ موزیک لیسا خواننده بلک پینک

بیوگرافی لیسا خواننده رپر بلک پینک

بیوگرافی لیسا خواننده رپر بلک پینک

لالیسا مانوبان که لیسا نام هنری اوست، در 27 مارس 1997 در تایلند به دنیا آمده است. او تا مقطع دبیرستان تحصیل کرده و از کودکی عاشق رقصیدن بود، به همین دلیل از همان کودکی رقصیدن را شروع کرد. او  در سال 2016 از 19 سالگی به عنوان خواننده رپ وارد گروه بلک پینک شد. قد این خواننده 167 سانتیمتر و وزن او 46 کیلوگرم وزن دارد که در صنعت مدلینگ نیز فعالیت دارد.

خانواده

لالیسا مانوبان به تاریخ هجری شمسی روز 7 فروردین 1376 در شهر بوریرام در کشور تایلند بدنیا آمد و تک فرزند خانواده است. نام او ابتدا «پرانپریا» بود اما بعدا این نام را به توصیه یک پیشگو تغییر دادند. مادرش اصالتا از تایلند و «مارکو بروشویلر» ناپدریش  یک سرآشپز معروف سوئیسی است. با این حال از پدر واقعی او هیچ اطلاعاتی در دست نیست.

علاقه به رقص از کودکی

لیسا در دوران کودکی با تشویق مادرش وارد کلاس های رقص شد و چون استعداد زیادی داشت خیلی زود عضو گروه رقص We Zaa Cool شد و به چندین مقام نیز دست یافت. خانم خواننده با تماشای گروه های کره ای مانند بیگ بنگ و تو انی وان به کیپاپ علاقمند شد و از این گروه الگوبرداری کرد.

دوستی با بم بم از گات سون

دوستی با بم بم از گات سون

لیسا و بم بم از گروه «گات سون» از دوران نوجوانی خانواده های‌شان با هم صمیمی بودند و آن دو نیز عضو گروه رقص We Zaa Cool بودند. این دو همسن هم هستند اما بم بم اعتراف کرده بود که قد لیسا در دوران نوجوانی بلندتر بوده و او را بیشتر مانند خواهر بزرگترش دوست داشته است.

در تست استعدادیابی

لیسا 13 ساله بود که برای شرکت در تست استعدادیابی با 4 هزار شرکت کننده در کمپانی وای جی در تایلند شرکت کرد و تنها فردی بود که پذیرفته شد.

مهاجرت به کره و کارآموزی

او بعد از مشورت با پدر و مادرش یک سال بعد از قبولی در تست استعدادیابی به کره سفر کرد تا دوره کارآموزی را در این کشور بگذراند. او در آن زمان تنها هنرمند و کارآموز خارجی این کمپانی به حساب می رفت.

فعالیت های دوران کارآموزی

لیسا در نوامبر 2013 در کنار اعضای بیگ بنک و وینر کنونی در موزیک ویدیوی ته یانگ از گروه بیگ بنگ، به نام Ringa Linga حاضر شد.

شروع کار با بلک پینک

شروع کار با بلک پینک

خانم خواننده پس از 5 سال کارآموزی در نهایت در سال 2016 موفق شد تا به عنوان رپر و رقصنده اصلی گروه بلک پینگ و با آهنگ Whistle و‌ Boombayah کارش را با این گروه شروع کند.

جایزه شخصیت سال

او همچنین در سال 2018 بعنوان عضوی از برنامه نظامی Real Man300 انتخاب شد که در این برنامه با حضور تاثیرگذارش جایزه شخصیت سال شبکه MBC را به دست آورد.

افتتاح کانال تا وایرال شدن

در نوامبر 2018، لیسا با افتتاح کانال یوتیوبش به نام Lilifilm Official شروع به نشر ویدیوهای رقص و سبک زندگیش کرد. او در سال 2020 حرکت پایش را در یکی از ویدیوهای رقص خود منتشر کرد که به شدت مورد توجه قرار گرفت و وایرال شد. حتی افراد مشهوری مانند دالی پارتن، استفان کلبر، جیمز کوردن، لوک ایوانز و لیل ناز ایکس نیز از آن استفاده کردند.

فعالیت به عنوان مربی رقص در برنامه استعدادیابی

فعالیت به عنوان مربی رقص در برنامه استعدادیابی

در ماه مارس 2020 لیسا به عنوان مربی رقص برنامه استعدادیابی Youth with You برای گروه دختران انتخاب شد، سپس در سال 2021 نیز مربی رقص گروه پسران این برنامه نیز بود.

رکورد بیشترین فالور

لیسا در سال 2019 با 17.4 میلیون فالور در اینستاگرام، لقب محبوب ترین هنرمند کی پاپ در این اپلیکیشن را به دست آورد. او در حال حاضر با بیش از 63 میلیون دنبال کننده، بیشترین فالور را میان هنرمندان کی پاپ دارد.

فعالیت در مدلینگ

لیسا مانند دیگر اعضای گروه بلک پینک از سال 2006 با برندهای مشهور مختلفی مانند Moonshot، مک، سامسونگ، آدیداس، بولگاری و سلین در بخش مدلینگ همکاری کرده است. همچنین همکاری او با برند‌ مشهور سلین منجر به افزایش 66 درصدی فروش این برند شد.

رکوردشکنی لیسا با آلبوم Lalisa

رکوردشکنی لیسا با آلبوم Lalisa

لیسا اولین آلبومش به نام Lalisa را در 10 سپتامبر 2021 منتشر کرد و‌ موزیک ویدیوی آن با بیش از 73.6 میلیون بازدید به پربیننده ترین ویدیو یک خواننده سولو در جهان تبدیل شد و رکورد آهنگ Me تیلور سوئیفت را شکست و در صدر فهرست پربیننده ترین آهنگ‌ها قرار گرفت. از طرفی این آلبوم در هفته اول بعد از انتشار بیش از 736221 نسخه در کره فروخته شد و رکورد بیشترین فروش هفته اول در بین هنرمندان زن را نیز شکست. لیسا اولین سولیست زن بود که فروش هفته اولش به 500 هزار نسخه رسید.

افتخارات و محبوبیت

لیسا به دلیل ترویج فرهنگ تایلندی در موزیک ویدیوی سولوی خود به نام Lalisa مورد تقدیر نخست وزیر تایلند قرار گرفت. بر اساس آمارهای سال 2021، لیسا در کنار غول‌های صنعت موسیقی کره مانند جی دراگون و آی یو و… از محبوب ترین هنرمندان جهانی کیپاپ شمرده می شود. او همچنین با رقصش روی آهنگ Tomboy از Destiny Rogers باعث شد آمار شنونده های این آهنگ به 1939 درصد افزایش پیدا کند.

فعالیت های خیریه

لیسا در سپتامبر 2019، بعد از بارش شدید و سیل آسا در 32 شهر تایلند بیش از 100 هزار بت (واحد پول تایلند) به خیریه اهدا کرد. همچنین او در سال 2021 با همکاری کمپانی وای جی اقدام به راه اندازی یک حساب خیریه کرد تا مبالغ آن برای اهداف فرهنگی آموزشی هزینه شود.

رابطه با جونگ کوک

رابطه با جونگ کوک

اکثر طرفداران لیسا بر این باورند که او با جونگ کوک رابطه دارند یا دورانی را با هم گذرانده اند. در حالی که هیچ مدرکی وجود ندارد. اما لیسا مرد ایده آلش را اینطور توصیف می کند، او باید مردی بالغ و مهربان باشد که بتواند از او به خوبی مراقبت کند، همچنین دستپخت خوبی نیز داشته باشد.

ماجرای منع حضور لیسا در فرش قرمز

اکتبر 2021 لیسا برای حضور در فشن شوی برند بولگاری که خود در آن کار می کند، به پاریس سفر کرد اما بعدها اعلام شد کمپانی وای جی او را از حضور روی فرش قرمز منع کرده و دلیل آن را نیز ویروس گروه اعلام کرده است. در حالی که باقی اعضا در این تاریخ روی فرق قرمز برندهای مختلف حاضر شده بودند. این وضعیت باعث شد تا طرفداران لیسا به ترند شدن هشتگ YGLetLisadoHerWork# کمک کنند.

ماجرای کلاهبرداری

ماجرای کلاهبرداری و لیسا

در 2020 مشخص شد که مدیر برنامه های گروه بلک پینک که از قضا رابطه صمیمی با اعضای این گروه داشت به دلیل وضعیت مالی بد مبلغ 1 میلیارد وون از لیسا قرض می گیرد تا در املاک سرمایه گذاری کند اما بعدها معلوم شد که او این مبلغ را در قمار از دست داده و در واقع از لیسا کلاه برداری کرده است. این جریان باعث شد تا کمپانی وای جی در واکنش به این خبر اعلام کند که نظارتش را تشدید می کند تا چنین اتفاقی دیگر رخ ندهد.

ناگفته ها و علایق لیسا

ناگفته ها و علایق لیسا

  • لیسا می تواند با چند زبان زنده دنیا مثل تایلندی، کره ای، ژاپنی، انگلیسی و چینی صحبت کند.
  • نام او قبلا پرانپریا بود و دوستانش او را با لقب Pockpack صدا می زدند.
  • او چند دوست صمیمی مانند بم‌ بم از گروه گان سون، سورن از گروه CLC، مینی از گروه جی آیدل و تن از گروه NCT دارد و حتی با هم یک گروه چت دارند.
  • لیسا خوانند رپر بلک پینک در زادگاهش لقب شاهزاده تایلند را از مردم دریافت کرد و در کنار گیتار، یوکللی نیز می نوازد.
  • او پیرو دین بودایی است.
  • اولین اعضای یک گروه دخترانه کیپاپ لیسا و رزی بودند که در اینستاگرام به یک میلیون لایک رسیدند.
  • غذای مورد علاقه لیسا از بلک پینک، سیب زمینی سرخ کرده، Gamjatang و سوشی است.
  • لیسا عاشق گربه هاست و چهار گربه به نام های لئو، لوکا، لیلی و لویی دارد.
  • عاشق خوابیدن و عکاسی است و اغلب از اعضای دیگر عکس می‌ گیرد. این خواننده همچنین از سال 2017 در رتبه‌های برتر لیست زیباترین افراد دنیا به نام TC Candler قرار گرفته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 361

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
  1. . نیم‌رخ
    .

    قسمت فالوراش اشتباهه
    الان بیشتر از 102 میلیون فالور داره*

  2. Zahra نیم‌رخ
    Zahra

    عالی بود

  3. me نیم‌رخ
    me

    الان لیسا بیشتر از ۱۰۲ میلیون فالوور داره و بازدید موزیک ویدیوش خیلی بیشتر از ۷۲ میلیون
    و تو اسپاتیفای به یک میلیار استریم رسیده
    و طبق گفته ی گینس ۸ رکورد گینس دارد و بزرگترین سولو آرتیست کیپاپ باتوجه به رکورد هاش

  4. Blink نیم‌رخ
    Blink

    عاشقتم لیسا همین طور ادامه بدید بلک پینگ و دهن هیترا رو ببندید💖🖤🌼

  5. […] لیسا پس از انبوهی از پست‌ها به افتخار تولد 27 سالگی‌اش، در ماه آوریل عکس کوچکی از آخرین سفرهایش را در اینستاگرام به اشتراک گذاشت. اولین تصویر این خواننده و بازیگر آینده را نشان می دهد که یک هودی خاکستری سنگشور با طرح دوتایی LL روی قسمت سینه پوشیده است. بیوگرافی لیسا را بخوانید. […]

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان