جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
3.4
(38)

اگر می خواهید مواد غذایی را بدون این که کیفیت و مزه اش را از دست بدهد، فریز کنید، حتما این مطلب را تا آخر بخوانید. ما بهترین روش فریز کردم مواد غذایی به خصوص 8 ماده غذایی پر مصرف را توضیح داده ایم که با آن هم می توانید از خراب و فاسد شدن مواد غذایی جلوگیری کنید، هم می توانید آن‌ها را بدون این که کیفیت و مزه شان را از دست بدهد منجمد کنید. پس با خبرنامه همراه باشید!

فریز کردن صحیح سبزیجات تازه

فریز کردن صحیح سبزیجات تازه

برای این که نحوه درست فریز کردن مواد غذایی به خصوص سبزیجات تازه را بیاموزید، بهتر است روش فریز کردن سبزیجات پر مصرف زیر را بیاموزید.

فریز کردن هویج

باید بگوییم که هویج خام بعد فریز شدن بافت اسفنجی به خود می گیرد و باعث می شود حالت اولیه اش را از دست بدهد، زیرا آب داخل سلول های آن منبسط شده و باعث ترکیدن سلول ها می شود. به همین دلیل طعم و بافت تردش را از بین می برد. برای این که چنین اتفاقی نیفتد، هویج ها را خرد کنید، کمی تفت دهید و بعد فریز کنید.

فریز کردن بروکلی

برای فریز کردن کلم بروکلی‌، آن‌ها را به صورت گلدان برش دهید و بپزید. سپس همه آن‌ها را روی سینی پهن کنید تا خنک شوند. بعد از خنک شدن کلم بروکلی ها، چند کیسه بردارید و بروکلی های خنک شده را درون کیسه بریزید و فریز کنید.

نحوه فریز کردن سیب زمینی

درست مانند هویج، سیب زمینی‌های خام هنگام فریز کردن بافت اسفنجی می‌گیرند. پس آن‌ها را پوست بگیرید و خرد کنید. بعد نیم پز کنید و داخل سینی بریزید تا کامل خنک شود. سپس بعد از خنک شدن سیب زمینی‌ها آن‌ها را فریز کنید.

فریز کردن پیاز

اگر شاغل هستید، وقت زیادی برای آشپزی ندارید و می خواهید بیشتر مواد اولیه غذاها را آماده کنید تا موقع پخت و پز وقت کمتری از شما بگیرد، می توانید پیاز خام را فریز کنید. برای این کار پیازها را پوست بگیرید، خرد کنید و داخل فریزر منجمد کنید.

استفاده از قالب مافین برای فریز کردن مواد غذایی

استفاده از قالب مافین برای فریز کردن مواد غذایی

برای فریزر کردم مواد غذایی زیر حتما به نکات ذکر شده عمل کنید:

فریز کردن شیر

برای فریز کردن شیر پاکتی نیازی نیست از ظرف دیگه ای استفاده کنید، اگر پاکت شکاف ندارد پس پاکت شیر را درون فریزر قرار دهید تا منجمد شود اما از آن جایی که مایعات با یخ زدن منبسط می شوند، هرگز شیرهای داخل بطری شیشه ای را با شیشه فریز نکنید، بلکه آن را داخل پلاستیک بریزید.

روش صحیح فریز تخم مرغ

برای فریز کردن تخم مرغ بهتر است از قالب مافین استفاده کنید. تخم مرغ را درون قالب مافین بشکنید و قالب را درون فریزر قرار دهید.

فریز کردن پنیر

برای فریز کردن پنیر آن را رنده کنید و درون قالب بریزید.

فریز کردن ماست

اگر ماست زیاد خریده اید و برای خراب نشدن آن، ماست را درون قالب مافین بریزید و فریز کنید. موقع استفاده هم کافی است ساعتی زودتر از خوردن آن، قالب‌های ماست را درون یک کاسه بریزید تا به راحتی یخ آن آب شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.4 / 5. تعداد آرا: 38

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان