جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
8 بازدید

جلوگیری از تشنگی در ماه رمضان؛ با این ۱۰  نکته تشنگی را دور نگه دارید!

جلوگیری از تشنگی در ماه رمضان؛ با این ۱۰  نکته تشنگی را دور نگه دارید!
خواندن 4 دقیقه
5
(1)

جلوگیری از تشنگی در ماه رمضان: هیدراته ماندن در ماه رمضان به دلیل تغییرات بزرگی که در عادات غذایی و خواب رخ می‌دهد، اهمیت بسیار زیادی دارد. تشنگی نشانه کم آبی یا دهیدراته شدن بدن است، بنابراین اگر احساس تشنگی کردید، در واقع بدن تان دچار کم آبی شده است.  در حالی که نوشیدن آب در روزهای طولانی روزه داری ماه مبارک رمضان مقدور و شدنی نیست، تشنگی در تمام ایام ماه مبارک، به ویژه در روزهای گرم‌تر، همراه همیشگی شده است.

طبیعی است که هیدراته ماندن در ماه رمضان می‌تواند مشکل باشد. از دست دادن آب در طول روز به دلیل عملکردهای طبیعی و حیاتی و عدم جایگزینی مایعات می تواند منجر به کم آبی بدن شود که چالش بزرگی در ماه رمضان است. بنابراین، علاوه بر محدود کردن قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید و پوشیدن لباس های نخی به عنوان راهی برای حفظ خنکی بدن، لازم است برخی نکات را برای جلوگیری از تشنگی در ماه رمضان رعایت کنید.

ده نکته برای جلوگیری از تشنگی در ماه رمضان

موارد زیر کمک‌تان می‌کنند که کمتر دچار تشنگی شوید:

  • در ساعات غیر ناشتا حداقل هشت لیوان آب بنوشید و مکرر جرعه جرعه بنوشید. آب بدن را بهتر از نوشابه‌های گازدار و آب میوه‌ها آبرسانی می‌کند، اما مقدار بسیار زیادی از آب را یک باره ننوشید، زیرا بدن شما قادر به جذب آن نیست.
  • از نوشیدن قهوه، چای و نوشابه های حاوی کافئین به دلیل خاصیت ادرارآوری که باعث از دست دادن سریع آب بدن می شود، خودداری کنید.
  • سعی کنید وعده سحری را تا بعد از نیمه شب به تعویق بیندازید تا بتوانید در روز بعد در برابر احساس تشنگی مقاومت کنید.
  • برای جلوگیری از تشنگی در ماه رمضان، مصرف شیرینی‌های محبوب این ماه را کاهش دهید: این شیرینی‌ها می‌توانند باعث تشنگی بیشتر شوند، زیرا حاوی مقدار زیادی قند هستند.
  • اجتناب از دمای بالا نیز اهمیت دارد. بهتر است در مکان های دارای تهویه مطبوع بنشینید و مستقیماً در معرض نور خورشید قرار نگیرید.
  • میوه های پر آب و حسابی آبدار مانند هندوانه، انگور، سیب، پرتقال، کیوی یا مرکبات بخورید. شما همچنین می توانید سبزیجاتی را که حاوی مقادیر زیادی آب هستند مانند سبزیجات برگ سبز، خیار، سالاد گوجه فرنگی، کرفس، کلم و کدو سبز انتخاب کنید تا به هیدراته نگه داشتن بدن کمک کنند.
  • از خوردن ماست برای سحری غافل نشوید. این ماده غذایی مفید به آرامش معده و جلوگیری از اسیدیته کمک و در نهایت از کم آبی بدن جلوگیری می کند. به طور کلی، وعده های غذایی سبک و سالم صبحانه را با مقادیر کافی آب و فیبر انتخاب کنید که احساس گرسنگی و تشنگی را کاهش می دهد.
  • برای جلوگیری از تشنگی در ماه رمضان نوشیدنی های مخصوص این ماه مانند دمنوش خرنوب یا دمنوش شیرین بیان بنوشید. این دمنوش‌ها حاوی رنگ های مصنوعی نیستند، بدن را در برابر بسیاری از بیماری ها محافظت می کنند و از دست دادن مایعات را جبران می کنند.
  • از مصرف غذاهای شور و تند مانند ترشیجات، زیتون و ماهی شور و همچنین غذاهایی که مقادیر زیادی ادویه دارند پرهیز کنید. اینها می توانند اسیدیته معده را افزایش دهند و در نتیجه نیاز بدن به پردازش مایعات را بالا برده و همچنین احساس تشنگی را افزایش دهند.
  • برای جلوگیری از تشنگی در ماه رمضان، طبق توصیه انجمن قلب آمریکا، مصرف کل سدیم را به کمتر از 2300 میلی گرم در روز محدود کنید.

کلام پایانی

جلوگیری از تشنگی در ماه رمضان اهمیت زیادی دارد چرا که باعث می‌شود روزهای روزه داری را بهتر و راحت تر و از همه مهم‌تر سالم تر سپری کنید. از این رو توصیه می‌شود این نکات را جدی بگیرید و از دهیدراته شدن بدن تان در این ماه مقدس دوری کنید. تیم تحریه خبرنامه برای همه روزه داران آرزوی سلامتی دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان