جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

۷ چیز که آدم های دارای هوش هیجانی بالا پنهان نگه می‌دارند (مورد ۳ را حتما یاد بگیرید)

۷ چیز که آدم های دارای هوش هیجانی بالا پنهان نگه می‌دارند (مورد ۳ را حتما یاد بگیرید)
خواندن 4 دقیقه
5
(6)

هوش هیجانی یک عامل محوری است که بر تعاملات ما، تصمیمات ما و نحوه درک ما از دنیای اطرافمان حاکم است. شاید از خود بپرسید، افراد دارای هوش هیجانی  چگونه در زندگی پیش می‌روند؟ چگونه می‌توانند در میان هرج و مرج آرام بمانند، تصمیمات متفکرانه بگیرند و روابط سالم را حفظ کنند؟ در این نوشتار نکات ارزشمندی در این رابطه خواهید خواند.

ناگفته های افرادی که هوش هیجانی بالا دارند

هوش هیجانی  فقط به آن چیزی که به دنیا نشان می‌دهید نیست، بلکه دقیقا به چیزهایی که نشان نمی‌دهید هم ارتباط دارد.

احساسات شان

افراد دارای هوش هیجانی  با احساسات خود هماهنگ هستند، اما اجازه نمی دهند که احساساتشان اعمال یا مکالمات آنها را دیکته کند. آنها درک می‌کنند که احساسات گذرا هستند و بنابراین، بر اساس آنها تصمیمات تکانشی نمی گیرند.

در عوض، یک قدم به عقب برمی‌دارند، احساسات خود را تایید می‌کنند و سپس بهترین اقدام را انتخاب می‌کنند. این بدان معنا نیست که آنها احساسات خود را سرکوب می‌کنند. بلکه صرفاً تصمیم می‌گیرند که آنها را به صورت خصوصی و سازنده مورد استفاده قرار دهند.

موفقیت‌های شخصی 

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که هر دستاوردی اغلب در پلتفرم‌های مختلف پخش می‌شود. اما افراد دارای هوش هیجانی تمایل دارند موفقیت‌های شخصی شان را برای خود نگه دارند.

در واقع  کسانی که هوش هیجانی بالایی دارند، تعادل ظریف بین به اشتراک گذاشتن پیروزی‌ها و فخرفروشی را درک می‌کنند. آنها می‌دانند که اگرچه اشتراک‌گذاری موفقیت‌ها اشکالی ندارد، زیاده‌روی در آن می‌تواند خشم بین همسالان ایجاد کند.

آدم های دارای هوش هیجانی بالا  با خصوصی نگه داشتن موفقیت‌های خود، فروتنی نشان می‌دهند، هماهنگی را در روابط حفظ می‌کنند و محیطی از احترام و تحسین متقابل ایجاد می‌کنند.

برنامه‌های آینده 

افراد دارای هوش هیجانی  چشم انداز روشنی برای آینده خود دارند، اما اغلب تصمیم می‌گیرند برنامه‌های خود را برای خود نگه دارند. آنها می‌دانند که صحبت در مورد برنامه‌های بلندپروازانه‌شان می‌تواند باعث بررسی‌های غیرضروری، نظرات یا حتی مخالفت شود.

از این رو به جای اینکه آشکارا اهداف آینده خود را مورد بحث قرار دهند، روی کارشان تمرکز می‌کنند. آنها معتقدند که اعمال بلندتر از کلمات صحبت می‌کنند و ترجیح می‌دهند به دستاوردهایشان اجازه دهند خودشان حرف بزنند.

آنها همچنین با آشکار نکردن زودهنگام برنامه‌های‌شان، از فشار انتظارات بیرونی نیز دوری می‌کنند.

این به آنها اجازه می‌دهد تا در رویکرد خود انعطاف پذیر باقی بمانند و بدون ترس از قضاوت، کارهای لازم را انجام دهند.

اعمال محبت آمیز 

افراد دارای هوش هیجانی  اغلب دست به کارهای محبت آمیز می‌زنند، اما ترجیح می‌دهند این کارها را برای خود نگه دارند. جالب اینجاست که این یک واقعیت کاملاً پذیرفته شده است که شادترین افراد اغلب کسانی هستند که کارهای محبت آمیز تصادفی انجام می‌دهند.

با این حال، این افراد می‌دانند که ارزش واقعی مهربانی در خود عمل نهفته است و نه در شناختی که ممکن است به همراه داشته باشد. آنها معتقدند مهربانی باید بدون قید و شرط و بدون تبلیغ باشد.

چالش‌های شخصی 

زندگی با فراز و نشیب‌هایی همراه است و افراد دارای هوش هیجانی  با این موضوع بیگانه نیستند. آنها نیز با چالش‌های شخصی روبرو هستند، اما اغلب تصمیم می‌گیرند که به صورت خصوصی با این نبردها مبارزه کنند.

آن‌ها می‌دانند که هر کس در میدان نبرد خود می‌جنگد و از مبارزات خود به عنوان وسیله ای برای جلب توجه یا همدردی استفاده نمی کنند.

در عوض، بر یافتن راه حل‌ها و یادگیری از تجربیات خود تمرکز می‌کنند. آنها معتقدند که هر مبارزه فرصتی برای رشد و خودسازی است.

آرامش درونی 

افراد دارای هوش هیجانی  اهمیت حفظ آرامش درونی را درک می‌کنند. این حالتی است که آنها قدرش را می‌دانند و برای حفظ آن سخت تلاش می‌کنند و اغلب ترجیح می‌دهند آن را برای خود نگه دارند. آنها متوجه می‌شوند که آرامش درونی چیزی نیست که بتوان آن را به اشتراک گذاشت یا منتقل کرد. این یک سفر عمیقا شخصی از پذیرش، توجه و عشق به خود است.

آنها به جای جستجوی تایید یا رضایت از منابع خارجی، آن را درون خود می‌یابند و می‌دانند که شادی یک حس درونی است و آرامش درونی پایه و اساس آن است.

آنها حس قوی اتکا به خود و انعطاف پذیری را تقویت می‌کنند و با رفتار آرام و رویکرد متعادل خود به زندگی، به اطرافیان خود الهام می‌بخشند.

درک هوش هیجانی

هوش هیجانی  که اغلب به عنوان EQ از آن یاد می‌شود، مفهومی پیچیده و چند وجهی است که فراتر از مدیریت احساسات است. ای کیو تعاملی منحصر به فرد از خودآگاهی، همدلی، تنظیم عاطفی و مهارت‌های اجتماعی است. این ویژگی‌ها به افراد اجازه می‌دهد تا در زندگی به روشی متعادل و بالغ از نظر عاطفی حرکت کنند.

جالب اینجاست که هوش هیجانی مهارتی است که با تمرین و خود اندیشی می‌توان آن را تقویت کرد. با ایجاد ارتباط عمیق تر با خود و یادگیری نحوه مدیریت جزر و مدهای عاطفی زندگی می‌تواند تا حد زیادی هوش هیجانی را افزایش داد.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 6

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان