جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
5
(2)

گیاهان قرن‌هاست که به عنوان دارو برای رفع مشکلات ریز و درشت مورد استفاده قرار می‌گیرند. گیاه دارویی برای یبوست، گیاهان دارویی برای سرفه، گیاه دارویی برای خواب و ….!  وقتی صحبت از موضوعی مانند خواب می‌شود، همه ما می‌دانیم که دریافت مقدار کافی از آن اهمیت زیادی برای سلامتی دارد. گاهی اوقات، استرس‌های روز یا مرحله‌ای از زندگی که در آن هستیم، چنان ما را به هم می‌ریزد که بی خوابی و چندین مشکل دیگر را تجربه می‌کنیم.

با این حال خواب باکیفیت برای سلامت کلی مهم است و می‌تواند به تنهایی برای بهبود مواردی چون اضطراب و استرس موثر باشد. ما در این نوشتار به گیاهان دارویی مفید برای درمان بی خوابی پرداخته‌ایم. اگر شما هم یکی از کسانی هستید که در این زمینه مشکل دارند، در این مقاله همراه‌مان باشید.

چرا از گیاهان دارویی برای خواب استفاده کنیم؟

برخی از گیاهان ممکن است به عنوان محرک‌های طبیعی خواب عمل کنند. برخلاف داروهای مصنوعی، گیاهان دارویی مستقیماً از گیاهان می‌آیند. برخی از افراد هم که خودشان به دنبال محصولاتی با منابع طبیعی برای درمان مشکلات ساده هستند. 

گیاهان عاری از مواد شیمیایی هستند، اما مانند همه چیزهای خوب، مصرف مقدار مناسبی که از نظر بالینی اثبات شده است، بهترین راه برای بهره مند شدن از فواید آنهاست. اگر در مورد گیاهان دارویی و مکمل‌های خواب سوالی دارید با پزشک یا ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی صحبت کنید.

۱۰ گیاه دارویی برای خواب و مشکلات مربوط به خواب

اگر گهگاهی شب‌های بی‌خوابی را تجربه می‌کنید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که گیاهان دارویی را امتحان کنید. فهرست زیر برخی از بهترین گیاهان دارویی برای خواب هستند:

سنبل الطیب

سنبل الطیب با بیش از 200 گونه در سراسر جهان، برای مصرف بی خطر در نظر گرفته شده و توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) به عنوان یک مکمل غذایی معرفی شده است. در یونان و روم باستان، مردم از ریشه سنبل الطیب برای مصارف دارویی استفاده می‌کردند. این گیاه از بهترین گیاهان برای درمان بی خوابی است.

گیاه دارویی رازک برای خواب

رازک (Humulus lupulus) یک گیاه چند ساله متعلق به خانواده گیاه شاهدانه است. رازک در بسیاری از مناطق، عمدتا در اروپای مرکزی در ایالت باواریا آلمان، و همچنین در ایالات متحده، چین و چک کشت می‌شود. جزء اصلی موجود در رازک رزین تلخ است که به دلیل طعم و مزه در ساخت ماءالشعیر نیز به کار می‌رود.

وقتی رازک با سنبل الطیب ترکیب می‌شود، با هم تاثیر شگرفی روی درمان بی خوابی دارند. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف هر دو گیاه ممکن است امواج آلفا موجود در مراحل اولیه خواب را افزایش دهد.

گل ساعتی ارغوانی

گل ساعتی ارغوانی (Passiflora incarnata) در مناطق گرمسیری و معتدل یافت می‌شود، اگرچه در آسیا، استرالیا و آفریقای استوایی نادرتر است. این گل در میان برترین داروهای گیاهی برای خواب قرار می‌گیرد.

کوهوش سیاه: گیاه دارویی برای خواب

کوهوش سیاه (Actaea racemosa) یکی از برترین گیاهان دارویی برای درمان بی خوابی است.

آشواگاندا

آشواگاندا (Withania somnifera) که گیلاس زمستانی نیز نامیده می‌شود، معمولاً در هند به عنوان یک گیاه دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در طب آیورودا، آشواگاندا به عنوان راسایانا شناخته می‌شود، گیاهی که اعتقاد بر این است که به جوان سازی بدن کمک می‌کند. به دنبال راه های دیگری برای جوان سازی بدن هستید؟ بد نیست بهترین راه های حفظ جوانی و زیبایی صورت را بدانید

گیاه دارویی برای خواب: هیبیسکوس

هیبیسکوس (Hibiscus sabdariffa) گیاهی بوته‌ای است که گل‌های زرد روشن با مرکز قرمز مایل به ارغوانی است. این گیاه در مناطق گرمسیری جهان یافت می‌شود. هیبیسکوس بومی هند است اما در حال حاضر در مناطق مختلفی از جمله آمریکای مرکزی، هند غربی و آفریقا کشت می‌شود. این گیاه حاوی آنتی اکسیدان‌هایی مانند بتاکاروتن، ویتامین C و آنتوسیانین است.

می‌توانید به روش‌های مختلف هیبیسکوس را مصرف کنید. مثلا چای هیبیسکوس را با جوشاندن برگ‌های آن در قابلمه یا خیساندن کیسه‌های چای هیبیسکوس در آب داغ درست کنید. 

آقطی سیاه برای درمان بی خوابی

آقطی سیاه (Sambucus nigra) درختچه ای بلند بومی اروپا، آسیا و شمال آفریقاست. مردم سال‌هاست که از گل‌های خشک آقطی سیاه برای مصارف دارویی استفاده می‌کنند، احتمالاً به این دلیل که حاوی فلاونوئید هستند.

بابونه

شاید بدانید که بابونه یک ماده محبوب در چای گیاهی است. بابونه یکی از قدیمی ترین گیاهان دارویی است (به 5000 سال قبل فکر کنید). شواهدی مبنی بر مصرف بابونه توسط مردم باستان در نوشته‌های پزشکی تاریخی مصر، یونان و روم دیده می‌شود. 

اسطوخودوس

اسطوخودوس (Lavandula angustifolia) درختچه ای از خانواده گیاهان Lamiaceae است. برگ‌های این گیاه به رنگ بنفش کم رنگ هستند. با این حال، برخی از گونه‌ها گل‌های سفید و صورتی دارند. این گیاه بومی منطقه مدیترانه است. مهمترین محصول اسطوخودوس اسانس آن است.

برنجمشک

گیاه دارویی فرنجمشک (Melissa officinalis) در مدیترانه، اروپای جنوبی و آسیای غربی یافت می‌شود. این گیاه دارویی سسکوی ترپن دارد و همچنین به طور طبیعی سرشار از آنتی اکسیدان است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان