جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
67 بازدید

کدام ویتامین‌ها برای سلامت ریه مفید هستند؟

کدام ویتامین‌ها برای سلامت ریه مفید هستند؟
خواندن 5 دقیقه
4
(5)

ریه‌ها نقش حیاتی در زنده نگه داشتن ما و حمایت از عملکرد بدن‌مان دارند. اما اگر توانایی ریه به خطر بیفتد یا محدود شود، بدن اکسیژن مورد نیاز برای عملکرد مناسب را دریافت نمی‌کند. این امر می‌تواند تاثیر منفی قابل توجهی بر سلامت کلی ما داشته باشد. به همین دلیل می‌بایست به سلامت این ارگان رسیدگی کنیم؛ از ویتامین برای تقویت ریه گرفته تا سم زدایی آن. 

عوامل متعددی چون دود سیگار، آلودگی هوا و بیماری‌هایی مانند ذات الریه، کووید و ویروس سنسیشیال تنفسی (RSV) می‌توانند بر سلامت ریه تأثیر بگذارند. شرایط مزمن ریه مانند آسم، فیبروز کیستیک و سرطان ریه نیز برخی از دیگر مشکلات جدی این ارگان هستند.

مصرف ویتامین برای تقویت ریه

تحقیقات نشان داده اند که مصرف برخی مکمل‌ها ممکن است برای تقویت سلامت ریه مفید باشد. حتی افراد بدون بیماری مزمن هم می‌توانند از فواید این ویتامین‌ها و مکمل‌ها بهره‌مند شوند. بهترین ویتامین ها برای بهبود سلامت ریه به شرح زیر هستند:

ویتامین سی

ویتامین سی

بر کسی پوشیده نیست که ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند و مقاومت بدن را در برابر عفونت‌های ویروسی و باکتریایی مانند ذات الریه و سایر بیماری‌های تنفسی افزایش می‌دهد. اما تحقیقات همچنین نشان می‌دهند که دریافت مقدار زیادی ویتامین C ممکن است از بدن در برابر بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) – التهاب در ریه‌ها که می‌تواند جریان هوا را مسدود کند – محافظت کند. یک مطالعه شواهدی را نشان داد که مصرف ویتامین C حتی ممکن است عملکرد ریه را در افراد مبتلا به COPD بهبود بخشد. 

اگر علاقه مند به مصرف ویتامین C هستید، میزان توصیه شده رژیم غذایی (RDA) برای بزرگسالان 19 ساله و بالاتر 90 میلی گرم (میلی گرم) برای مردان و 75 میلی گرم برای زنان است. همچنین می‌توانید منابع ویتامین سی را در برنامه غذایی‌تان قرار دهید.

ویتامین دی

اگر کمبود ویتامین D دارید، ریه‌های‌تان هم ضعیف خواهند شد. پایین بودن سطح ویتامین D با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی مانند آنفولانزا و COVID-19 ارتباط دارد که هر دو می‌توانند بر سلامت ریه تأثیر بگذارند. شاید بد نباشد علائم کمبود ویتامین دی را بشناسید.

تحقیقات نشان داده‌اند افرادی که مکمل‌های ویتامین D مصرف می‌کنند کمتر به عفونت‌های ریوی مبتلا می‌شوند. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد مکمل ویتامین D ممکن است به افراد مبتلا به آسم کمک کند تا علائم خود را مدیریت کنند.

اگر علاقه مند به مصرف ویتامین D هستید، مهم است که از یک ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی بخواهید که سطح ویتامین D شما را آزمایش کند تا معلوم شود که آیا کمبود دارید یا خیر. ابرخی از کارشناسان 600 واحد بین المللی (IU) در روز را برای بزرگسالان و 800 واحد بین المللی را برای افراد 70 ساله و بالاتر توصیه می‌کنند، در حالی که برخی دیگر پیشنهاد می‌کنند بزرگسالان به 1500 تا 2000 واحد بین المللی ویتامین D در روز نیاز دارند.

منیزیم

منیزیم

منیزیم مسئول صدها فرآیند در بدن است از جمله تنظیم عملکرد عضلات و اعصاب، فشار خون، سطح قند خون و غیره. این ماده معدنی همچنین نقش مهمی در حمایت از سلامت و عملکرد ریه دارد. منیزیم به شل شدن ماهیچه‌های برونش، که ماهیچه‌های مجاری هوایی اصلی ریه‌هاهستند، کمک می‌کند. هنگامی که ماهیچه‌ها بیش از حد منقبض می‌شوند، مجاری هوایی را باریک می‌کنند. شل شدن عضلات به بهبود جریان هوا کمک می‌کند. منیزیم همچنین می‌تواند التهاب را کاهش دهد، نتیجه‌ای که می‌تواند به بهبود جریان هوا برای افراد مبتلا به برخی بیماری‌های ریوی کمک کند.

مطالعات نشان داده‌اند که افراد مبتلا به آسم مزمن اغلب سطح منیزیم پایینی دارند. محققان بر این باورند که مکمل منیزیم می‌تواند به آرامش مجاری تنفسی مبتلایان به این بیماری کمک کند. مکمل منیزیم همچنین ممکن است به محافظت در برابر نقص عملکرد ریه در افراد مبتلا به COPD و سرطان ریه کمک کند.

برای مردان بالغ 19 سال و بالاتر، بسته به سن‌شان بین 400 تا 420 میلی گرم منیزیم نیاز دارند. زنان بالغ 19 سال و بالاتر بسته به سن‌شان باید بین 310 تا 320 میلی گرم منیزیم مصرف کنند.

اسیدهای چرب امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 برای کاهش التهاب در سراسر بدن مفید هستند. این مزیت ممکن است به حمایت از سلامت ریه کمک کند. یک مطالعه نشان داد که افراد دارای سطوح بالاتر اسیدهای چرب امگا 3 کمتر دچار ضعف عملکرد ریه می‌شوند.

تحقیقات دیگر نشان می‌دهند که امگا 3 ممکن است میزان مصرف داروهایی که افراد مبتلا به آسم نیاز دارند کاهش دهد. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد امگا 3 می‌تواند تنفس را در افراد مبتلا به آسیب‌های ریه بهبود بخشد.  مقدار مصرف توصیه شده امگا 3 برای افراد 19 سال و بالاتر 1.6 گرم (گرم) برای مردان و 1.1 گرم برای زنان است.  

ویتامین A و ویتامین E

ویتامین A و ویتامین E

تحقیقات نشان می‌دهند که ویتامین‌های A و E به جلوگیری از عفونت ریه کمک می‌کنند. چندین مطالعه بررسی کرده‌اند که چگونه این دو ویتامین (همراه با ویتامین D) با توانایی بدن در دفع عفونت‌های تنفسی مرتبط هستند.

یک مطالعه نشان داد افرادی که غذاهای غنی از ویتامین A و E مصرف می‌کنند یا مکمل‌های ویتامین A یا E مصرف می‌کنند، کمتر احتمال دارد که به عفونت‌های ریوی مبتلا شوند. اگر در نظر دارید ویتامین A یا E مصرف کنید، با یک ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی صحبت کنید زیرا این ویتامین‌ها در سطوح بالا می‌توانند سمی شوند. مقدار ویتامین A مورد نیاز شما به سن شما بستگی دارد، اما مقدار توصیه شده ویتامین آ برای مردان بالغ 900 میکروگرم  و برای زنان 700 میکروگرم  است. برای ویتامین E هم مقدار توصیه شده برای بزرگسالان 15 میلی گرم است.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 5

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان