جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 2 دقیقه
0
(0)

ماهی بدون شک سالم‌ترین شکل پروتئین بدون چربی و بهترین ماده غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که به تقویت سلامت و ایمنی کلی بدن کمک می‌کند، اما نحوه خوردن ماهی می‌تواند باعث تغییر داستان شود. در حالی که خوردن ماهی ممکن است برای سلامتی مفید باشد، مصرف آن با با برخی غذاها می‌تواند اثرات نامطلوبی بر سلامتی داشته باشد و ممکن است باعث بروز بیماری‌های گوارشی شود. در این نوشتار فهرست این غذاها را خواهید شناخت. با خبرنامه همراه باشید!

غذاهایی که نباید همراه با ماهی بخورید

فهرست زیر را در یاد داشته باشید و دقت کنید که بار دیگر که ماهی داشتید، آن را با این غذاها همراه نکنید:

محصولات لبنی

غذاهایی که نباید همراه با ماهی بخورید - ماهی و لبنیات

خوردن شیر، کشک یا سایر محصولات لبنی همراه با ماهی ممکن است باعث ناراحتی گوارشی، نفخ، درد معده شده و حتی منجر به عفونت‌های پوستی و آلرژی شود. ترکیب لبنیات و ماهی به دلیل محتوای پروتئین بالا و ترکیباتی که می‌تواند بر هضم تأثیر بگذارد، می‌تواند جریان گوارش را مختل کند. به همین دلیل است که مصرف ماست و ماهی و برخی دیگر توصیه نمی‌شود.

مرکبات

اسید موجود در مرکبات می‌تواند با پروتئین‌های موجود در ماهی واکنش نشان دهد و در نتیجه طعم یا بافت نامطبوعی ایجاد کند. این ترکیب ضرر و آسیبی ایجاد نمی‌کند و در واقع عدم مصرف ماهی و مرکبات نوعی ترجیح شخصی است.

غذاهای فرآوری شده و سرخ شده

مصرف ماهی با غذاهای فرآوری شده یا سرخ شده ممکن است مزایای سلامتی ماهی را کم کند. سطوح بالای چربی‌های اشباع شده و ترانس در غذاهای سرخ شده می‌تواند برای سلامت قلب و عروق مضر باشد.

غذاهای نشاسته ای

غذاهای نشاسته ای

ترکیب ماهی با غذاهای سنگین یا نشاسته ای، مانند سیب زمینی یا ماکارونی، می‌تواند منجر به مصرف بیش از حد کالری و کربوهیدرات شود و ممکن است سیستم گوارشی را کند کند.

غذاهای تند

غذاهای تند می‌توانند بر طعم لطیف ماهی غلبه کنند. جدای از آن، ترکیب غذاهای بسیار تند با ماهی ممکن است باعث ناراحتی دستگاه گوارش و نفخ شود.

لوبیا و حبوبات

مصرف لوبیا، حبوبات و ماهی به طور همزمان می‌تواند منجر به گاز و نفخ شود.

قهوه با ماهی

اعتقاد بر این است که خوردن قهوه با ماهی مانع جذب جیوه موجود در بدن در ماهی شده و ارزش غذایی ماهی را کاهش می‌دهد. همچنین از خوردن این غذاها با پرتقال پرهیز کنید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان