جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
5
(1)

حتما شنیده‌اید که می‌گویند شما همان چیزی هستید که می‌خورید. این جمله در مورد سلامت موهای‌تان نیز صدق می‌کند. هنگامی که غذا مصرف می‌کنید، نه تنها شکم‌تان یا جوانه‌‌های چشایی‌تان را سیر می‌کنید، بلکه روی سلامت مو و پوست نیز تاثیر می‌گذارید. هر چقدر هم که ممکن است تعجب آور به نظر برسد، اگر عادات غذایی ناسالمی داشته باشید، همه چیز در ظاهر شما پدیدار خواهد شد. ریزش مو یا کم شدن حجم مو یکی از مشکلات رایج این روزها در نتیجه سبک زندگی خسته کننده، استرس بیش از حد و عادات غذایی ناسالم است. اگر ریزش مو یک نگرانی دائمی برای شماست، بهتر است انتخاب‌‌ غذاهای سالم‌تر را شروع کنید.

عادات غذایی ناسالم که می‌تواند باعث ریزش مو شود

از آنجایی که غذاها مواد مغذی ضروری برای عملکرد صحیح بدن را فراهم می‌کنند، نوع غذایی که می‌خورید بر سلامت موها به عنوان بخشی از بدن تاثیر می‌گذارد. در اینجا فهرستی از عادات غذایی که ممکن است منجر به ریزش مو شوند، آورده شده است:

داشتن ویتامین A اضافی

غذاهایی که ویتامین A اضافی دارند

مصرف بیش از حد همه چیز بد است و ویتامین‌‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. ویتامین A برای سلامت مو و چشم ضروری است اما بیش از حد آن می‌تواند به ریزش مو کمک کند.

خوردن زیاد غذاهای سرخ شده یا چرب

بین چربی‌‌های موجود در غذاهای سرخ شده و افزایش سطح دی هیدروتستوسترون (DHT) و تستوسترون، هورمونی که منجر به طاسی مردانه و زنانه می‌شود، ارتباط وجود دارد. غذاهای سرخ شده یا چرب چربی سالم ندارند و همین باعث ریزش مو می‌شود. همچنین زمانی که غذای پخته شده در دمای بالا مصرف می‌کنید، استرس اکسیداتیو بدن افزایش یافته و منجر به التهاب می‌شود که در نهایت ریزش مو را تجربه خواهید کرد.

خوردن غذاهای دارای جیوه بالا

برخی از انواع ماهی مانند ماهی خال مخالی، شمشیر ماهی و برخی ماهی‌‌های تن دارای جیوه بالایی هستند. سطوح بالای جیوه با ریزش مو مرتبط است. بنابراین، مراقب نوع ماهی که می‌خورید باشید!

رژیم غذایی کم پروتئین

رژیم غذایی کم پروتئین

پروتئین‌‌ها، حاوی آمینو اسیدهای لازم برای رشد مو هستند. فولیکول‌‌های مو برای رشد و عملکرد مناسب نیاز به تامین مداوم پروتئین دارند. کمبود پروتئین منجر به نازک شدن مو، ریزش مو و شکنندگی مو می‌شود.

مصرف مواد غذایی با شاخص گلیسمی بالا

غذاهای دارای گلیسمی بالا خیلی راحت به قند تبدیل می‌شوند و این افزایش قند باعث افزایش انسولین و آندروژن در بدن می‌شود و بر سلامت مو تأثیر منفی می‌گذارد.

خوردن غذاهای غنی از قند فرآوری شده

مصرف سطوح بالای قند فرآوری شده منجر به افزایش انسولین می‌شود که فولیکول‌‌های مو را کوچک می‌کند و منجر به ریزش زودرس مو می‌شود. بهتر است تا حد امکان از اقلام نانوایی و غذاهای بسته بندی شده خودداری کنید.

مصرف کم روی و آهن

مصرف کم روی و آهن

روی و آهن به تشکیل کراتین که برای سلامت و رشد مو ضروری است، کمک می‌کنند. مصرف کم این مواد مغذی اثرات نامطلوبی روی مو دارد. زینک روی یک ماده معدنی ضروری است که بدن ما به تنهایی قادر به تولید آن نیست و ما باید از طریق عادات غذایی خود آن را به مقدار مناسب مصرف کنیم. بهترین منابع غذایی زینک (روی) را بشناسید و آنها را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید. کمبود آهن نیز در رژیم غذایی می‌تواند منجر به کم خونی شود که مانع تامین مواد مغذی به فولیکول‌‌های مو می‌شود و می‌تواند چرخه رشد مو را مختل کند.

کمبود کلسیم

کلسیم هم نقش مهمی در حفظ سلامت و براق بودن موها دارد. کمبود این ماده معدنی منجر به ریزش و نازک شدن مو می‌شود. بهترین منابع کلسیم را بشناسید و آنها را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید.

غذاهای سالم برای رشد مو

متخصصان توصیه می‌کنند که برای داشتن موهایی سالم و درخشان، می‌بایست غذاهایی مانند پنیر، ماست، لوبیا، دانه‌‌ها، آجیل، تخم مرغ، گردو، سبزیجات برگ سبز، مرکبات، غلات کامل، بادام زمینی و عدس را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان