جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
5
(1)

سیر می‌تواند طعم هر غذایی را بهبود دهد و زنجبیل هم که کلی خواص دارویی دارد. حال تصور کنید خمیری از این دو ماده آماده کنید. احتمالا فواید بی نظیر آن شگفت زده‌تان خواهد کرد. در این نوشتار طرز تهیه خمیر سیر-زنجبیل را به شما آموزش داده‌ایم. ترکیبی که خواص دارویی فراوان دارد. با خبرنامه همراه باشید.

خمیر سیر زنجبیل

دهه‌ها تحقیق نشان داده است که سیر و زنجبیل دارای خواص متعددی هستند. اما زمانی که با هم ترکیب شوند، فوایدشان بی نظیر خواهد بود. قبل از اینکه به فواید سلامتی خمیر زنجبیل و سیر بپردازیم، اجازه دهید ابتدا فواید این مواد شگفت انگیز را به طور جداگانه درک کنیم. 

فواید سیر

 

 

5 Proven Healthy Garlic Benefits - Goodnet

سیر حاوی ماده ای به نام آلیین است. این ماده توسط یک آنزیم آلییناز به آلیسین متابولیزه می‌شود که مسئول بیشتر خواص دارویی سیر و طعم دهندگی این ماده غذایی در پخت و پز است. خواص سیر زمانی که خرد یا له شود آزاد می‌شود. آلیسین موجود در سیر حاوی خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی و ضد سرطانی است. بنابراین، آن را به یک منبع عالی از فواید سلامتی تبدیل کنید. 

فواید زنجبیل

مزایای سلامتی زنجبیل عمدتاً به دلیل ترکیبات فنلی آن مانند جینجرول‌ها و شوگاول است. جینجرول یک جزء فعال موجود در زنجبیل، آن را به یک تقویت کننده عالی سیستم ایمنی تبدیل می‌کند. این ریشه خوراکی همچنین حاوی خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است که به جلوگیری از چندین بیماری کمک می‌کند. علاوه بر این، می‌تواند از شما در برابر عفونت محافظت کند. بد نیست با اسموتی تقویت کننده سیستم ایمنی هم آشنا شوید.

فواید خمیر سیر زنجبیل

به طور جداگانه، هر دو ماده حاوی مقدار زیادی خاصیت هستند که می‌تواند برای سلامتی شما مفید باشد. اما وقتی این دو را با هم ترکیب کنیم، این مزایا افزایش می‌یابد. در اینجا فواید خمیر زنجبیل-سیر را می‌بینید:

عملکرد روده را بهبود می‌دهد

جینجرول موجود در زنجبیل و آلیین موجود در سیر به هضم غذا کمک می‌کنند. خواص ضد التهابی موجود در این دو ماده به بهبود سلامت معده کمک می‌کند، اسهال را کاهش می‌دهد، یبوست و نفخ را برطرف می‌کند، سموم را دفع می‌کند و به عملکرد صحیح بدن کمک می‌کند. مخلوط کردن و تهیه خمیر سیر زنجبیل نیز ممکن است به عملکرد کبد و مثانه برای حذف سموم و سم زدایی بدن کمک کند.

خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد

یکی دیگر از مزایای این ترکیب این است که فشار خون را کنترل کرده و جریان مناسب خون را تضمین می‌کند. این ترکیب همچنین بدن شما را گرم و پرانرژی نگه می‌دارد.

تولید شیر مادر را افزایش می‌دهد

اعتقاد بر این است که خمیر زنجبیل-سیر یک ترکیب بسیار قدرتمند است که به تحریک تولید شیر مادر و افزایش شیر مادر در مادران شیرده کمک می‌کند.

از سرماخوردگی و سرفه جلوگیری می‌کند

ترکیب سیر زنجبیل می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از عفونت‌ها کمک کند. زنجبیل حاوی خواص ضد میکروبی است که به کشتن باکتری‌ها از جمله سالمونلا کمک می‌کند. اساساً به عنوان یک ضد عفونی کننده هم به صورت داخلی و هم به صورت موضعی عمل می‌کند. برخی مطالعات همچنین نشان داده اند که به دلیل خواص ضد میکروبی، ضد باکتریایی و ضد التهابی اش به مبارزه با سرطان نیز کمک می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان