جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
5
(1)

نام: بیتا

نام خانوادگی: بادران

تاریخ تولد: 16 مرداد 1354

محل تولد: تهران

تحصیلات: تا مقطع دیپلم

وضعیت تاهل: مجرد

زمینه فعالیت: بازیگری و طراحی لباس

کشور محل سکونت: ایران

اینستاگرام بیتا بادران

بیتا بادران یکی از بازیگران معروف ایرانی است که با فیلم های آژانس شیشه ای و دلشکسته به شهرت رسید. در این مطلب می توانید بیوگرافی کامل بیتا بادران را بخوانید. ما به زندگی خصوصی و حرفه ای این بازیگر معروف پرداخته ایم.

بیوگرافی بیتا بادران

بیوگرافی بیتا بادران

مطابق با ویکی پدیا، بیتا بادران در 16 مرداد 1354 در تهران و در خانواده ای کاملا مذهبی به دنیا آمده است. او با فیلم های دلشکسته و آژانس شیشه‌ای معروف شد. هرچند خانم بادران تا مقطع دیپلم بیشتر ادامه نداده اما بازیگری را در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی اراک در سال 1371 آغاز کرد. همچنین او در سال 1379 در کلاس های بازیگری کارگاه آزاد تحت نظر امین تارخ نیز شرکت کرده است.

ویژگی فوق العاده بیتا بادران در بازیگری

خانم بادران از با استعدادترین شاگردان امین تارخ محسوب می‌شود که بهترین ویژگی او بازی راحت و بدون تپقش در فیلم‌ هاست.

آغاز فعالیت هنری

آغاز فعالیت بیتا بادران با فیلم آژانس شیشه‌ای ساخته ابراهیم حاتمی کیا در سال 1376 رقم خورد. او از طریق دوره های آموزش بازیگری آقای امین تارخ برای بازی در فیلم ابراهیم حاتمی کیا انتخاب شد و برای بازی در این فیلم توانست جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به دست آورد. او همچنین برنده بهترین بازیگر زن در جشنواره جام جم شد.

بازی در فیلم دلشکسته

بازی در فیلم دلشکسته

پس از نقش آفرینی بیتا بادران در آژانس شیشه‌ای او در فیلم سینمایی دلشکسته در کنار بازیگران مشهور و مطرحی چون خسرو شکیبایی و شهاب حسینی بازی کرد.

خانم بادران در مورد بازی در این فیلم در مصاحبه ای گفت: “من قبلا با کارگردان “دلشکسته”، آقای رویین تن، تئاترِ “پشت شمشادها” رو کار کرده بودم. قبل از “پشت شمشادها” هم باز با ایشون دو تئاتر تمرین کرده بودیم، اما بعد از تمریناتِ گروهمون، اجازه ی اجرا بهمون داده نشد و اون دو کار توقیف شدند. آقای رویین تن از بازیگری من خیلی خوششون اومد و لطف کردند گفتند که تصمیم دارم یک فیلم سینمائی کار کنم و می خوام نقش اول کار را به تو بدهم. منم گفتم که با افتخار می پذیرم. و “دلشکسته” رو کار کردم. البته “دلشکسته” چهار سال توقیف بود. بعد از چهار سال هم با اکران خوبی روبرو نشد. تبلیغات خوبی هم نداشت. ولی بعد  در بخش سینمای خانگی از پرفروش ترین ها شد.”

او همچنین در فیلم دم سرد به تهیه کنندگی مشترک حمیدرضا جهانیان و عباس رزیجی نقش آفرینی کرد که در بیش از 50 فستیوال بین اللملی حضور چشمگیر داشته و جوایز بسیار زیادی برای سینما به ارمغان آورد.

خانم بادران برای این فیلم نیز برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن شد. فیلم دم سرد به عنوان فیلم افتتاحیه فستیوال سالنتو در تاریخ 1 سپتامبر 2017 با حضور کارگردان فیلم به نمایش گذاشته شد و مورد توجه منتقدین و تماشاگران رو به رو شد.

دم سرد در فستیوال سالنتوی ایتالیا

دم سرد در فستیوال سالنتوی ایتالیا

فیلم سینمایی دم سرد ساخته عباس رزیجی در فستیوال سالنتوی ایتالیا مورد توجه منتقدان قرار گرفت. همچنین جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی زن نیز به بیتا بادران تعلق گرفت که او را به جشنواره هم ردیف سالنتوی هنک کنگ معرفی کرد.

650 نخ سیگار در یک صحنه

جالب است بدانید که بیتا بادران برای بازی در یک صحنه از فیلم مجبور شده بود 650 نخ سیگار بکشد. همچنین او به عنوان رکورددار فیلم های توقیفی، چهار تئاتر توقیفی و دو فیلم سینمایی توقیف شده در کارنامه هنریش دارد که دلشکسته یکی از آن‌ها بود که بعد از 4 سال توقیف شدن اجازه اکران گرفت.

آثار هنری بیتا بادران

فهرست فیلم ها و سریال های خانم بادران:

فیلم های سینمایی

فیلم های سینمایی

  • آژانس شیشه‌ای، ابراهیم حاتمی‌کیا، (۱۳۷۷)
  • بودن یا نبودن، کیانوش عیاری، (۱۳۷۷)
  • من و نگین دات کام، حسین قناعت، (۱۳۸۲)
  • رمز، محمدعلی سجادی، (۱۳۸۵)
  • تله روباه، علیرضا اسحاقی، (۱۳۸۵)
  • دل شکسته، علی رویین‌تن، (۱۳۸۷)
  • زمهریر، علی رویین‌تن، (۱۳۸۸)
  • سمفونی تولد، محمد پرویزی
  • دم سرد، عباس رزیجی

سریال ها

  • مجموعه برگ سبز (نیمه شب و سوسک‌ها)، محمد اوزی
  • روشنایی‌ های شهر، مسعود کرامتی، (۱۳۸۵)
  • فیلم تلویزیونی دنده معکوس، حسن فتحی، (نوروز ۸۹)

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان