جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
5
(1)

نام: مهوش

نام خانوادگی: افشارپناه

تاریخ تولد: سال 1328

محل تولد: کردستان سقز

تحصیلات: لیسانس کارگردانی و بازیگری تئاتر

وضعیت تاهل: اطلاعاتی در دست نیست

زمینه فعالیت: بازیگر و مدرس

کشور محل سکونت: ایران

بیوگرافی مهوش افشارپناه

بیوگرافی مهوش افشارپناه

مطابق با ویکی پدیا، مهوش افشارپناه در سال 1328 در کردستان سقز به دنیا آمده است. او خواهر کوروش افشارپناه، بازیگر سینما و تلویزیون است. در این مطلب ما به زندگی خصوصی و حرفه ای خانم افشار پناه پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

مهوش افشارپناه در واقع بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و دوبلور اهل ایران است.

تحصیلات و خانواده

خانم افشارپناه لیسانس بازیگری و كارگردانی تئاتر از دانشگاه هنرهای دراماتیك دارد و فعالیت هنریش را از سال 1346 با تئاترهای تجربی و کارگاه نمایش آغاز کرده است.

آغاز فعالیت هنری

آغاز فعالیت هنری

این بازیگر مشهور سینما در سال 1366 وقتی تنها 38 سال داشت، برای اولین بار در فیلم خانه در انتظار ساخته منوچهر عسگری نسب، به نویسندگی کامبوزیا پرتوی نقش آفرینی کرد. مهوش افشارپناه پس از بازی در این فیلم، در فیلم هایی چون به خاطر هانیه، پاییز بلند، زینت، زیر بام های شهر لنگرگاه، هزاران برگ و هزار رنگ، میش خیرالله، صندوقچه اسرار، این خانه دور است… نیز بازی کرده است.

هرچند خانم افشارپناه مدتی است کمتر در فیلم ها و سریال ها حاضر می‌شود و بیشتر وقتش را صرف تدریس کرده است. با این حال او را می‌توان در دو سریال تلویزیونی بوم و بانو ساخته سال 1399 و سریال یاور دید. مهوش افشارپناه در این سریال در نقش دایه ماهور و مرجان، مادر قاسم با بازی سعید دشتی نقش آفرینی کرده است.

سریال یاور نیز در ماه رمضان سال 1400 منتشر شد که در آن خانم افشارپناه در نقش مریم بانو زن شامیز با بازی اسماعیل محرابی با بازیگرانی چون زهرا سعیدی، داریوش ارجمند، محمد حاتمی، پرویز فلاح… همکاری داشت.

شهرت با سریال خاک سرخ

شهرت با سریال خاک سرخ

مهوش افشارپناه با بازی درخشانش در سریال خاک سرخ در کنار لاله اسکندری، پرویز پرستویی و بهناز جعفری به شهرت رسید.

ازدواج و همسر مهوش افشارپناه

در مورد ازدواج و همسر مهوش افشارپناه اطلاعاتی در دست نیست.

علت حضور کم رنگ خانم افشار در سینما و تلویزیون

طبق صحبت هایی که خانم افشارپناه در مصاحبه‌هایش داشته او علت کم کاریش را تغییر می داند که در دهه 80 رخ داد. او در این مورد می‎گوید: “موج جوان گرایی دهه 80 باعث شد که نقش‌های مناسبی برای بازیگران خانم میانسال نوشته نشود و از سوی دیگر ارتباط گرفتن با تلویزیون دشوار شد. دستیار کارگردان‌ها در حوزه جابه جایی و باندبازی ید طولایی دارند و ما گروهی خاص از بازیگران را می بینیم که در تمام پروژه ها اعم از تلویزیونی‌، شبکه نمایش خانگی‌، سینمایی و تئاتر حضور دارند.” از این رو مهوش افشارپناه این روزها کمتر در سینما و تلویزیون حاضر می‌شوند

جالب است بدانید:

جالب است بدانید:

خانم افشار پناه دوست ندارد در نقش زنانی که چای می آورند و نصیحت می کنند بازی نمی‌کند. او گفت: “فیلمنامه هایی در این چند سال به من داده شده که برخی سینمایی بوده و برخی هم چند سریال بوده است اما قصه‌ها به گونه ای نیست که انگیزه‌ای برایش داشته باشم. برای سن ما نقش ها اصلا جذاب نیست، نقش‌ها به گونه ای است که فقط باید جلوی دیگران چای بگذارید و عده ای را نصیحت کنید.”

تدریس در کارگاه بازیگری بوم زنگ رنگ

این خانم بازیگر اکنون در کارگاه بازیگری به نام بوم زنگ رنگ و دیگر آموزشگاه ها در حال تدریس تئاتر و بازیگری است و بیشتر روی صحنه تئاتر حاضر می‌شود.

جوایز و دستاوردهای مهوش افشارپناه

جوایز و دستاوردهای مهوش افشارپناه

  • کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن سال 1368 برای فیلم زیر بام‌های شهر
  • کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن سال 1373 برای فیلم به خاطر هانیه

آثار ماندگار مهوش افشارپناه

  • تروماى سرخ (1395)
  • کمدى انسانى (1395)
  • امشب شب مهتابه (1387)
  • ابراهیم (1375)
  • به خاطر هانیه (1373)
  • پاییز بلند (1372)
  • زینت (1372)
  • زیر بام‌های شهر (1368)
  • لنگرگاه (1367)
  • خانه در انتظار (1366)

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان