جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
3.4
(36)

خواه لبو را دوست داشته باشید و خواه از آن متنفر باشید، فرقی نمی‌کند! به هر روی همه ما می‌توانیم اتفاق نظر داشته باشیم که این گیاه ریشه ای قرمز مایل به ارغوانی مملو از مواد مغذی و معدنی است. به همین دلیل است که هنگام مصرف آن اتفاقات باورنکردنی زیادی برای بدن‌تان رخ می‌دهد. با این حال، آیا می‌دانستید که خواص لبو برای زنان هم پرشمار است؟ اگر نه این نوشتار را بخوانید.

فواید لبو برای زنان

با خواندن ۸ فایده‌ای که لبو برای زنان دارد، بعید است از از کنار آن آسان عبور کنید. شرط می‌بندیم لبو از برنامه غذایی‌تان حذف نخواهد شد!

باعث بهبود باروری، لانه گزینی و حفظ بارداری می‌شود

باعث بهبود باروری، لانه گزینی و حفظ بارداری می‌شود

نتایج یک مطالعه نشان داد که چغندر باعث بهبود باروری در زنان می‌شود. محققان با مشاهده افزایش هورمون های تولید مثل زنان پس از مصرف چغندر به این نتیجه رسیدند. آنها همچنین متوجه شدند که لبو به حفظ بارداری کمک می‌کند. این خاصیت لبو به این دلیل است که لبو به حفظ سطح هورمونی زنان کمک می‌کند، و به این ترتیب شانس آنها را برای تکمیل بارداری افزایش می‌دهد.

مطالعه دیگری تأیید کرد که چغندر یا لبو میزان باروری را در زنان بهبود می‌بخشد. به گفته محققان، اکسید نیتریک موجود در چغندر رگ‌های خونی را منبسط و رسیدن خون به رحم را آسان‌تر می‌کند. جریان خون مناسب به بارداری سالم کمک می‌کند. علاوه بر این، فولات موجود در چغندر احتمال سقط جنین را کاهش می‌دهد.

بنابراین، اگر آماده باردار شدن هستید یا بلافاصله پس از انتقال جنین در صورت انجام لقاح آزمایشگاهی (IVF) مصرف چغندر را شروع کنید.

مانند هر چیز دیگری که به سلامتی بارداری مربوط می‌شود، توصیه می‌شود قبل از مصرف لبو نیز با پزشک‌تان مشورت کنید تا مشخص شود که آیا مصرف مقادیر زیاد چغندر برای شما مناسب است یا خیر.

پوست درخشان،‌ از خواص لبو برای زنان است

دلیلی وجود دارد که از چغندر به عنوان “غذای زیبایی” یاد می‌شود. این ماده حاوی مواد مغذی است که سموم را از داخل بدن دفع و خون را تمیز می‌کند. نتیجه پوستی سالم، روشن و درخشان خواهد بود.

ترکیبی از فولات، ویتامین C، پتاسیم و آنتی اکسیدان های موجود در این گیاه ریشه ای با از بین بردن آکنه و رنگدانه‌ها، پوست صورت را شفاف می‌کند، پیری را به تاخیر می‌اندازد و در عین حال تیرگی را کاهش می‌دهد. بنابراین، پوست‌ صورت‌تان بیش از آنچه تصورش را دارید روشن و درخشان می‌شود.

به سلامت موی زنان کمک می‌کند

به سلامت موی زنان کمک می‌کند

چغندر که به عنوان یکی از خوراکی‌های فوق العاده مغذی شناخته می‌شود، سلامت موها را به طور قابل توجهی بهبود می‌دهد. لبو این کار را با تقویت فولیکول های مو کاهش ریزش مو و همچنین از طریق ارائه ویتامین A و مواد معدنی مانند کلسیم که باعث رشد موهای سالم می‌شود انجام می‌دهد.

چغندر را می‌توانید به روش های مختلفی مصرف کنید، مانند آب پز کردن، تنوری، بخارپز کردن، خام خوردن، آب گیری یا اضافه کردن به سالاد.

درد قاعدگی را کاهش می‌دهد

چغندر به تسکین درد زنان در طول دوره قاعدگی کمک می‌کند. تاثیری که افراد زیادی به دنبالش هستند!

بیشتر این درد و ناراحتی‌ها، مانند نفخ، نوسانات خلقی، تحریک پذیری، جوش و آکنه، سردرد، خستگی، افزایش وزن و غیره، معمولاً با سندرم پیش از قاعدگی (PMS) مرتبط هستند که قبل یا در طول دوره ماهانه فرد اتفاق می‌افتد. چغندر این علائم را کاهش می‌دهد و در نتیجه شما را آرام‌تر می‌کند و به شما اجازه می‌دهد این دوره را بهتر سپری کنید.

آهن موجود در چغندر به بدن کمک می‌کند تا گلبول های قرمز بیشتری بسازد، و این یعنی هموگلوبین و اکسیژن بیشتری برای سلول های بدن. زنان در طول چرخه قاعدگی خود خون از دست می‌دهند و بنابراین به آهن اضافی نیاز دارند تا به دلیل ضعف سیستم ایمنی دچار کم خونی یا ناخوشی نشوند.

خواص لبو برای زنان: فشار خون دوره  بارداری را تنظیم می‌کند

تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف چغندر می‌تواند فشار خون را در برخی از زنان باردار کاهش دهد. به گفته دانشمندان، آب چغندر دارای نیترات است و بدن انسان آن را به اکسید نیتریک تبدیل می‌کند که مسئول بزرگ شدن رگ های خونی است. وقتی این اتفاق می‌افتد، خون با فشار طبیعی از طریق شریان‌ها جریان می‌یابد. لبو به این ترتیب فشار خون را تنظیم می‌کند.

در دوران بارداری، اکثر زنان مشکلات فشار خون بالا را تجربه می‌کنند. بنابراین، دانستن نحوه مدیریت آن در صورت بروز این مشکل ضروری است.

میل جنسی را افزایش می‌دهد

میل جنسی را افزایش می‌دهد - خواص لبو برای زنان

چغندر از زمان های قدیم برای تقویت میل جنسی استفاده می‌شده است. چنانچه در نکته قبل گفتیم، چغندر به گشاد شدن رگ های خونی کمک می‌کند و منجر به بهبود جریان خون می‌شود. زنان زمانی که خون بیشتری به کلیتوریس آنها می‌ریزد تحریک می‌شوند.

همچنین چغندر مقادیر قابل توجهی بور (یک ماده معدنی) دارد که مسئول تولید هورمون های جنسی است. این امر منجر به افزایش میل و تحریک جنسی می‌شود.

سطح انرژی را افزایش می‌دهد

معمولاً ورزشکاران به مصرف چغندر تشویق می‌شوند زیرا سطح انرژی آنها را بهبود می‌بخشد. نیترات (به شدت در چغندر وجود دارد) توانایی میتوکندری را برای تولید انرژی بیشتر در سلول های بدن افزایش می‌دهد. این فرایند، سطح انرژی کلی شما را افزایش می‌دهد.

از آنجایی که چغندر به سم زدایی بدن کمک می‌کند، باعث بهبود سطح انرژی نیز می‌شود زیرا بدن عاری از سموم سر حال‌تر است.

به کاهش وزن کمک می‌کند

از مهم‌ترین خواص لبو برای زنان تاثیر آن بر کاهش وزن است. فرآیند سم زدایی بدن شامل اجابت مزاج مکرر است که به کاهش چربی کمک می‌کند. چغندر پر از فیبر است که باعث می‌شود برای مدت طولانی‌تری سیر بمانید. طبیعی است که اگر کمتر غذا بخورید، می‌توانید وزن کم کنید.

چغندر همچنین کالری کمی دارد، بنابراین از غذاهایی است که برای کاهش وزن توصیه می‌شود. اگر دوست دارید ورزش کنید، با چغندر بیشتر وزن کم خواهید کرد به این دلیل که این سبزی حاوی منیزیم است که سطح تستوسترون را افزایش می‌دهد. تستوسترون به شما کمک می‌کند کالری بیشتری بسوزانید و توده عضلانی را حفظ کنید. بنابراین، کم کم متوجه خواهید شد که کمی از وزن‌تان را از دست داده اید.

کلام آخر: برای زندگی بهتر چغندر مصرف کنید!

کلام آخر: برای زندگی بهتر چغندر مصرف کنید!

در این نوشتار از فواید چغندر برای زنان مطلع شدید. این گیاه مغذی می‌تواند سلامت و تندرستی کلی بدن را بهبود بخشد. از مو گرفته تا پوست، سطح انرژی و میل جنسی، همه و همه با مصرف لبو بهبود خواهند یافت.

بنابراین، دفعه بعد که احساس تنبلی و تحریک پذیری کردید، یا خواستید تمام دنیا را به دلیل نزدیک شدن به دوره قاعدگی از خودتان دور نگه دارید، نفس عمیقی بکشید و اسموتی چغندر درست کنید.

چغندر نه تنها تاثیر خوبی بر سلامت قاعدگی‌تان دارد بلکه سالم است. این ماده خوراکی را به شکل طبیعی خود، در سالاد، ساندویچ یا به عنوان افزودنی به اسموتی مصرف کنید. برای اطمینان از اینکه به طور کامل از مزایای چغندر بهره مند خواهید شد، از مصرف طعم دهنده ها، شیرین کننده ها یا افزودنی های مصنوعی خودداری کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.4 / 5. تعداد آرا: 36

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان