جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
53 بازدید

چرا بعضی از آدم ها جذاب تر به نظر می رسند؟

چرا بعضی از آدم ها جذاب تر به نظر می رسند؟
خواندن 3 دقیقه
3
(2)

احتمالا بارها و بارها شنیده‌اید که زیبایی در چشم بیننده است. اما، چنانچه یک مطالعه نشان می‌دهد، چنین باوری لزوما درست نیست. شاید بتوان گفت که حقیقت جایی در میانه است. موارد خاصی به عنوان استانداردهای جذابیت عنوان می‌شوند، با این حال، ترجیحات شخصی ما نیز نقش بسیار مهمی در جذاب دیدن آدم‌ها ایفا می‌کنند.

دلایل جذابیت آدم ها چیست؟

در این نوشتار به ۷ عامل روانشناسی خواهیم پرداخت، عواملی که باعث می‌شوند بعضی آدم‌ها جذاب‌تر به نظر برسند. به راستی، چرا بعضی از آدم ها جذاب تر به نظر می رسند؟

مردمک چشم‌ها

مردمک چشم ها - چرا بعضی از آدم ها جذاب تر به نظر می رسند

مردمک چشم‌ها  در پاسخ به احساسات اندازه خود را تغییر می‌دهند، در واقع زمانی که ما خوشحال هستیم مردمک‌ها بزرگتر می‌شوند. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که ما ناخودآگاه آدم‌های دارای مردمک بزرگ را جذاب تر می‌دانیم زیرا نشان دهنده علاقه متقابل آنها به ماست. در گذشته، زنان ایتالیایی به طور عمدی مردمک چشم خود را با استفاده از عصاره سمی گیاه بلادونا باز می‌کردند تا برای خواستگاران مرد جذاب تر به نظر برسند!

تناسب دور کمر

تناسب کمر با باسن همیشه یکی از مهمترین ویژگی های ظاهری یک زن محسوب می‌شود؛ و همانطور که برخی تحقیقات نشان می‌دهد، هر چه نسبت دور کمر به باسن کمتر باشد، زن برای مردان جذاب تر به نظر می‌رسد.

تقارن چهره

محققان تأیید کرده‌اند که ما چهره‌های متقارن را جذاب‌تر از چهره‌های دارای تقارن کمتر ارزیابی می‌کنیم، زیرا گیرنده‌های بینایی ما می‌توانند آنها را بسیار آسان‌تر پردازش کنند. دلیل دیگر این امر این است که ما چهره های متقارن را از نظر بیولوژیکی با ژن های خوب مرتبط می‌کنیم.

متوسط بودن

متوسط بودن

چنانچه یک مطالعه نشان می‌دهد، ما ظاهری را ترجیح می‌دهیم که از نظر ما متوسط به نظر برسد. این امر می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد: یا آن را با مزایای بیولوژیکی مانند ژن های خوب مرتبط می‌کنیم، یا خیلی ساده، مغز ما چهره های معمولی تر را ترجیح می‌دهد.

رژیم غذایی

یک مطالعه کوچک وجود دارد که نشان می‌دهد ترجیحات غذایی در واقع می‌توانند یک مرد را برای زنان جذاب تر کند. در این مطالعه معلوم شد بوی مردانی که اخیراً میوه‌ و سبزیجات خورده‌اند نسبت به مردانی که بیشتر غذاهایی مانند نان و ماکارونی می‌خورند، جذاب‌تر بود.

صدا

صدا - چرا برخی آدم ها برای ما جذاب تر به نظر می‌رسند

بر اساس تحقیقات، زنان صدای بم مردان را با بلوغ مرتبط می‌دانند، بنابراین آن را جذاب تر می‌دانند.

بو

عطر زن در واقع می‌تواند بر سطح جذابیت او برای مردان تأثیر بگذارد. اما این در مورد بوی خاصی صادق است: بویی که بر اساس هورمون های تولید مثل زنان است. چنانچه تحقیقات نشان می‌دهد، زنان در مرحله تخمک گذاری برای مردان بسیار جذاب تر هستند، زیرا سطح هورمون ها در این زمان نشان دهنده باروری آنها است.

کلام پایانی

این هم از ۷ دلیل روانشناسی که چرا برخی آدم ها برای ما جذاب تر به نظر می رسند. اما شما هم برای‌مان بنویسید. وقتی با کسی ملاقات می‌کنید بیشتر به چه ویژگی‌هایی توجه می‌کنید؟ پاسخ های خود را با ما به اشتراک بگذارید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان