جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
1
(1)

حتما خبر دارید که باز هم آنفولانزا شایع شده است. در حالی که بهترین کاری که می‌توانید برای جلوگیری از بیماری انجام دهید، شستن دست‌ها (و دریافت واکسن آنفولانزای سالانه!) است، برخی از غذاها نیز می‌توانند به تقویت سلامت و سیستم ایمنی بدن کمک کنند. فهرست مواد غذایی برای جلوگیری از آنفولانزا را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید و با خیال راحت فصل سرما را سپری کنید!

مواد غذایی برای جلوگیری از آنفولانزا

این مواد غذایی و نوشیدنی‌ها در واقع تقویت کننده سیستم ایمنی هستند و می‌توانند بدن را برای مقابله با بسیاری از ویروس‌ها آماده کنند:

چای زنجبیل

وقتی نوبت به درمان سرماخوردگی و پیشگیری از آنفولانزا می‌رسد، زنجبیل یکی از بهترین‌هاست. در یک بررسی منتشر شده در مجله بین المللی پزشکی پیشگیری، محققان به طور خلاصه بیان کردند که خواص ضد التهابی قوی زنجبیل برای مبارزه با سرماخوردگی یا آنفولانزا و پیشگیری از این بیماری‌ها کلیدی است. از آنجایی که التهاب می‌تواند واکنش ایمنی بدن را تحت تاثیر قرار دهد، زنجبیل ضد التهابی می‌تواند نقش کلیدی در تقویت ایمنی داشته باشد.

پرتقال

پرتقال مملو از ویتامین C است. طبق بررسی انجام شده توسط مرکز ملی اپیدمیولوژی و سلامت جمعیت، در دانشگاه ملی استرالیا، ویتامین C برای جلوگیری از آنفولانزا برای افرادی که در معرض محیط‌های بیماری زا مانند هوای سرد قرار دارند مفید است و می‌تواند به کاهش مدت زمان و شدت بیماری کمک کند.

آب

وقتی احساس بیماری می‌کنید، آب  می‌تواند یکی از مفیدترین نوشیدنی‌ها باشد. هیدراته ماندن می‌تواند به شل شدن مخاط به دام افتاده کمک کند. سعی کنید حداقل هشت لیوان آب را در روز بنوشید تا بدن خود را به طور کامل هیدراته نگه دارید. بدن هیدراته می‌تواند از بسیاری مشکلات دور بماند.

ماست یونانی

ماست یونانی پر از پروبیوتیک‌های مبارزه کننده با بیماری است و نسبت به ماست معمولی پروتئین بیشتری دارد. یک متاآنالیز منتشر شده در مجله Korean Journal of Family Medicine نشان داد که پروبیوتیک‌ها می‌توانند به پیشگیری و درمان آنفولانزا کمک کنند. محققان دریافتند افرادی که روزانه پروبیوتیک می‌خورند در مقایسه با افرادی که غذاهای غنی از پروبیوتیک نمی‌خورند کمتر در معرض خطر سرماخوردگی قرار دارند.

چای جینسنگ

چای جینسنگ به عنوان درمانی برای عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی (معروف به سرماخوردگی) استفاده شده است. بررسی منتشر شده در مجله انجمن پزشکی کانادا نشان داد که جینسنگ به طور قابل توجهی علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش می‌دهد. با این حال، محققان خاطرنشان کردند که تحقیقات بیشتری باید انجام شود تا به طور کامل از ادعاهای تقویت کننده ایمنی جینسنگ حمایت شود.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی هم به دلیل غلظت بالای ویتامین ث، غذای خوبی برای پیشگیری از آنفولانزا و سرماخوردگی است. فقط یک گوجه فرنگی متوسط حاوی کمی بیش از 16 میلی گرم ویتامین C است که سوخت اثبات شده‌ای برای سیستم ایمنی بدن شما تلقی می‌شود.

ماهی قزل آلا وحشی

ماهی قزل‌ آلا وحشی مملو از روی است، یک ماده مغذی که ثابت شده است به کاهش علائم سرماخوردگی کمک می‌کند. اگر می‌خواهید خانواده‌تان و به‌ویژه فرزندانتان از سرماخوردگی در فصل زمستان دور بمانند، باید غذاهای غنی از روی به آنها بدهید.

شکلات تلخ

باور کنید یا نه، شکلات تلخ می‌تواند در جلوگیری از آنفولانزا بسیار مفید باشد. شکلات تلخ حاوی غلظت بالایی از تئوبرومین است، آنتی اکسیدانی که ثابت شده سرفه را کاهش می‌دهد. یک مطالعه منتشر شده در Frontiers in Pharmacology نشان داد که تئوبرومین در سرکوب علائم سرفه برای افراد مبتلا به برونشیت مفید است، اما اشاره می‌کند که تحقیقات بیشتری برای تایید کامل یافته‌های آنها باید انجام شود.

کلم بروکلی

محققان دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس گزارش دادند که اگر می‌خواهید از آنفولانزا جلوگیری کنید، کلم بروکلی می‌تواند یک مکمل عالی برای رژیم غذایی شما باشد. بر اساس این مطالعه، کلم بروکلی و سایر سبزیجات چلیپایی به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کنند. محققان ادعا می‌کنند که سولفورافان، یک ماده شیمیایی موجود در این گیاه خوراکی، ژن‌های آنتی اکسیدانی و آنزیم‌های سلول‌های ایمنی خاص را فعال می‌کند و با رادیکال‌های آزاد در بدن مبارزه کرده و از بیمار شدن شما جلوگیری می‌کند.

روغن زیتون فرا بکر

این روغن هم به بازسازی و تقویت ایمنی بدن کمک می‌کند. مطالعه‌ای که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد، نشان داد که روغن زیتون حاوی مقادیر بالای اسیدهای چرب غیراشباع است که به عنوان یک عامل ضدالتهابی در بدن عمل می‌کنند و در عین حال عامل تقویت سیستم ایمنی و محافظت از بدن در برابر عفونت هستند.

چای سبز

چای سبز نه تنها یکی از 5 چای توصیه شده برای کاهش وزن است، بلکه یکی از بهترین منابع برای مبارزه با آنفولانزاست. بر اساس مطالعه ای که در مجله انجمن پریودنتولوژی هند منتشر شده است، این چای حاوی فلاونوئید است، آنتی اکسیدانی که سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و خواص ضد التهابی دارد.

این مطالعه بیان می‌کند که آنتی اکسیدان کاتچین، که به شدت در چای سبز رایج است، به عنوان یک آنتی باکتریال و ضد ویروس قوی شناخته شده است و می‌تواند باکتری‌های شروع کننده سرماخوردگی و ویروس آنفولانزا را از بین ببرد.

اسفناج

اسفناج

اسفناج یک ابر خوراکی فوق‌العاده است که برای سلامت کلی شما فایده زیادی دارد. این گیاه نه تنها سرشار از فیبر تنظیم کننده فرایند هضم است، بلکه ویتامین C هم دارد. ویتامین ث یک ماده مغذی قوی است که می‌تواند به پیشگیری از آنفولانزا کمک کند و در صورتی که مبتلا شدید علائم را کاهش می‌دهد.

نان سبوس دار

بر اساس مطالعه ای که توسط مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده است، غلات کامل حاوی خواص ضد التهابی هستند که باعث افزایش تولید باکتری‌های سالم می‌شود. اگر می‌خواهید از هرگونه میکروب عامل آنفولانزا جلوگیری کنید، مهم است که روده‌ها را سالم نگه دارید!

تخم مرغ

تخم مرغ، به خصوص زرده، مملو از مواد مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی است. این ماده غذایی مقدار زیادی ویتامین D دارد، ویتامینی که برای تنظیم و تقویت سیستم ایمنی حیاتی است. بر اساس مطالعه ای که در مجله JAMA منتشر شده است، شرکت کنندگانی که یک وعده روزانه ویتامین D در فصل زمستان مصرف می‌کردند، در مقایسه با افرادی که این کار را نمی‌کردند، کمتر در معرض آنفولانزا یا هر گونه عفونت دستگاه تنفسی فوقانی بودند.

سیر

سیر به عنوان یکی از بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از آنفولانزا شهرت پیدا کرده است. گروهی از شرکت‌کنندگان در مطالعه‌ای در یک دوره سه ماهه سیر خوردند، تنها 24 مورد آنفولانزا داشتند. با این حال، محققان خاطرنشان کردند که برای تأیید تأثیر واقعی سیر بر سرماخوردگی، باید مطالعات بیشتری انجام شود.

سیب

“لابد شنیده‌اید که یک سیب در روز بیماری را دور نگه می‌دارد!” این فقط یک ضرب المثل نیست؛ سیب در واقع می‌تواند به پیشگیری از بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کند. بر اساس مطالعه ای که در مجله Nutrition منتشر شده است، این میوه حاوی آنتی اکسیدان‌های فیتوشیمیایی است. این آنتی اکسیدان‌ها به تقویت ایمنی و کاهش خطر بیماری‌های مزمن کمک می‌کنند.

کلام پایانی

در این نوشتار مواد غذایی برای جلوگیری از آنفولانزا را با هم دیدیدم. تنها کاری که باید بکنید این است که برخی از موارد مورد علاقه‌تان را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید و تمام! ببه این ترتیب دن‌تان تمام قوا با ویروس آنفولانزا مقابله خواهد کرد. در شرایطی که آنفولانزا به شدت شایع شده، استفاده از مواد غذایی خاص اهمیت زیاد پیدا کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان