جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
3.4
(10)

در جامعه پرشتاب امروزی، کم کردن سرعت و صحبت کردن یا حتی در یک اتاق بودن سخت است. ما به عنوان والدین، ممکن است احساس کنیم که با فرزندان خود ارتباط نداریم یا حتی نمی دانیم برای شروع این تعامل چه کار کنیم. به خصوص به عنوان یک پدر، گاهی اوقات ممکن است احساس خوبی در رابطه با پسرمان داشته باشیم، اما در مورد دخترانمان هیچ ایده‌ای برای شروع گفتگو نداشته باشیم. حقیقت این است که هر دوی آنها باید به طور مرتب حرف‌هایی را از ما بشنوند. ما می‌خواهیم بچه‌هایمان به چالش کشیده شوند و تشویق شوند تا رویاهایشان را دنبال کنند، البته در حد منطقی! در این نوشتار ۵ چیز خواهید دید که باید به عنوان پدر به فرزندان‌تان بگویید!

 ارتباط پدر و فرزندی

یادتان باشد که این موارد تنها موارد لازم در فهرست نهایی نیستند. با این حال برای شروع خوب هستند و بد نیست آنها را در ذهن‌تان نگه دارید و مکررا در ارتباط با فرزندتان به کار ببرید.

من همیشه کنارت هستم!

من همیشه کنارت هستم!

دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم طوری شده که بسیاری از آدم‌ها و بچه‌ها احساس می‌کنند رها شده یا منزوی شده‌اند. اطمینان دادن به فرزندانمان در چنین دنیایی یک پیروزی بزرگ است. شنیدن این حرف به بچه‌ها کمک می‌کند بدانند که می‌توانند به سراغ شما بیایند و شما دوست دارید حرف‌های آنها را بشنوید. این همیشه بدان معنا نیست که با آنها موافق خواهید بود. در واقع آنها می‌دانند و مطمئن خواهند بود که شما کنارشان هستید و به آنها کمک خواهید کرد تا از پس مشکلات بربیایند.

تو در فلان کار عالی هستی!

اگر پدر و مادر خوبی داشتید به دوران کودکی خود فکر کنید. احتمالاً می‌توانید زمان‌هایی را به یاد بیاورید که به شما می‌گفتند در ورزش، رقص یا حتی درس و مدرسه عالی هستید. به عنوان پدر، ما باید توجه داشته باشیم و به بچه‌هایمان بفهمانیم که توانمندی‌ها و موفقیت‌های فرزندمان را به خوبی می‌بینیم. همه ما دوست داریم این را بشنویم که در کاری عالی هستیم و دیگران متوجه آن می‌شوند. فرزندان‌تان باید بدانند که شما به عنوان یک پدر متوجه این موضوع می‌شوید.

دوستت دارم!

دوستت دارم!

هر بچه ای دوست دارد بداند که پدر یا مادرش دوستش دارند. این جمله را برای لحظات موفقیت‌های بزرگ نگه ندارید! در واقع حتی در زمان شکست، بچه‌ها باید بدانند که مورد علاقه و مراقبت شما قرار دارند. این دو کلمه می‌تواند اطمینان قلبی زیادی به فرزندتان بدهد. شما باید به عنوان پدر یا مادر به یاد داشته باشید که هر طور عشق را به فرزندتان بیاموزید او هم همان طور به دیگران عشق می‌دهد!

از قبول مسئولیت نترس!

این جمله فقط برای تشویق فرزندتان نیست، بلکه به او کمک می‌کند تا بزرگ شود. اگر همیشه کارهای بچه‌هایمان انجام بدهیم، آن‌ها از دیگران هم چنین انتظاری خواهند داشت. ما به عنوان پدر و مادر، قرار است بچه‌هایمان را بزرگ کنیم، نه اینکه آنها را بچه نگه داریم. این بدان معناست که در طول زمان باید آنها را تشویق کنیم که مسئولیت کارها را بپذیرند. آموزش مسئولیت‌پذیری را می‌توانید با انجام تکالیف به تنهایی یا کارهای خانه شروع کنید، اما زمانی که آنها این مفهوم را درک کنند، در تمامی امور می‌توانند آن را به کار ببندند.

چطور می‌تونم بهت کمک کنم؟

چطور می‌تونم بهت کمک کنم؟

این یکی فقط حرف نیست بلکه نیاز به عمل دارد. ما گاهی فراموش می‌کنیم که برخی چیزها باید به بچه‌های‌مان آموزش داده شود، مانند برخورد با امور وقتی ناراحت یا عصبانی هستند. ما به عنوان پدر، نه تنها باید حرف بزنیم، بلکه باید مطابق با آنچه گفته‌ایم عمل کنیم. گاهی اوقات این می‌تواند به سادگی پرسیدن و انجام آنچه می‌خواهند باشد. گاهی هم این سوال که چگونه می‌توانم به تو کمک کنم، منجر به گفتگویی عمیق می‌شود.

کلام پایانی

در این نوشتار پنج چیز دیدید که پدران باید مکررا به فرزندانشان بگویند تا در سفر زندگی به آنها کمک کرده باشند. یادتان باشد این فهرست کامل نیست. به حرف‌هایی فکر کنید که در کودکی می‌شنیدید یا آرزو داشتید بشنوید و مطمئن شوید که فرزندانتان آن چیزها را از دهان شما می‌شنوند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.4 / 5. تعداد آرا: 10

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان