جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
17 بازدید

“بررسی گوشی هواوی P60 پرو: همگام با رقبا در مسیر پیشرفت

“بررسی گوشی هواوی P60 پرو: همگام با رقبا در مسیر پیشرفت
خواندن 5 دقیقه
5
(1)

اخیرا، گوشی های دارای دوربین قوی یا همان “Camera Phones” در بازار اسمارت‌فون‌ها به شدت مورد توجه قرار گرفته‌اند. تقریباً تمام گوشی‌های به روز و جدید، به ویژه گوشی‌های پرچم‌دار، بدون ارائه نوآوری قابل توجه در زمینه دوربین، از مرکز توجه کاربران خارج می‌شوند. در حالی که نام‌های بزرگی مانند آیفون ۱۵ پرو مکس یا گلکسی اس ۲۳ اولترا با ویژگی‌های جدید به بازار می‌آیند، نام هواوی به عنوان یک برند چینی به نحو مناسب و قابل قبولی در مرکز توجه قرار نمی‌گیرد.

این برند چینی، که سابقا در میان پیشگامان بازار موبایل به خوبی پیش می‌رفت، به دلیل تحریم‌های ایالات متحده و مشکلاتی که در سال‌های اخیر با آن روبه‌رو شده، به تدریج قدرت نام خود را در بازارهای جهانی از دست داده است. با این وجود، این برند اخیرا ثابت کرده که قصد خارج شدن از میدان را ندارد!

هواوی حالا و پس از یک وقفه یک ساله، گوشی  P60 پرو را به عنوان عضو میانی خانواده P60 به بازار ارائه داده است. این گوشی با وجود رقبای قدرتمندی که دارد، تلاش می‌کند تا نام هواوی را در ذهن مصرف کنندگان زنده نگه دارد. هواوی P60 به عنوان یک گوشی دوربین‌محور جدید، در بسیاری از زمینه‌ها، به‌جز بخش تراشه، تفاوتی قابل توجهی با گوشی های مطرح برندهای دیگر ندارد و به نظر می‌رسد هم قدم با آنها پیش می‌رود.

طراحی و کیفیت ساخت پی 60 پرو به چه صورت است؟

طراحی و کیفیت ساخت پی 60 پرو به چه صورت است؟

طراحی و کیفیت ساخت گوشی هواوی P60 پرو ویژگی‌های متعددی از خانواده‌ی خود را دارد. فریم فلزی که بین دو پنل شیشه‌ای جا گرفته است، همراه با خمیدگی طرفین پنل‌ها به سمت داخل و قاب بزرگ دور دوربین و گوشه‌های گرد نمایشگر، به‌طور کلی از مدل‌های مشابهی مانند P40 پرو یا حتی P30 پرو الهام گرفته است. این انتخاب‌ها نشان از تلاش هواوی برای حفظ سبک طراحی در نسل‌های مختلف دارد، تا کاربران با هر محصول جدیدی که این برند عرضه می‌کند حس آشنایی داشته باشند.

این گوشی جدید برند مطرح چینی، نسبت به P50 پرو، عریض‌تر و بلندتر است و ضخامت کمتری دارد. افزایش وزن ۵ گرمی این گوشی چندان حس نمی‌شود و می‌توان این گوشی را در دسته گوشی های خوش دست قرار داد.  هواوی P60 در رنگ‌های سبز، مشکی، یاسی و مرواریدی عرضه شده است. رنگ مرواریدی این گوشی، سطحی شبیه به سنگ مرمر دارد که جذابیت زیادی به این گوشی داده است.

بنا به گفته شرکت هواوی، لایه رویی نمایشگر این گوشی از جنس شیشه ای با مقاومت 10 برابر بیشتر از بهترین شیشه‌های محافط بازار است.

سه طرح متفاوت برای دوربین P60

سه طرح متفاوت برای دوربین P60

نکته جالب توجه این است که هواوی برای سه مدل گوشی خانواده پی 60 سه طرح متفاوت دوربین ارائه داده است. مدل P60 Art بزرگ‌ترین قاب دوربین را دارد و دو مدل دیگر (P60 پرو و P60) قاب دوربین شبیه به هم دارند. دوربین اصلی در مرکز قاب مستطیل شکل قرار گرفته و کمی برجسته تر از سطح است.

فریم پایین دستگاه به مواردی چون اسپیکر، درگاه USB-C، میکروفون تماس و شیار سیم ‌کارت اختصاص دارد. یک نکته جالب توجه درباره شیار سیم‌کارت این است که برخلاف روش متداول پرچم‌داران سال ۲۰۲۳ و حتی قبل‌تر، محل قرارگیری سیم کارت دوم از کارت حافظه اختصاصی هواوی یعنی Nano Memory نیز پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل، اگر چنین کارت حافظه‌ای دارید، افزایش ظرفیت حافظه برای شما کاری بسیار آسان خواهد بود.

در فریم بالای هواوی P60، علاوه بر خروجی اسپیکر و میکروفون حذف نویز، یک فرستنده مادون قرمز هم وجود دارد که از آن می‌توانید برای کنترل دستگاه‌های الکترونیکی پشتیبانی‌شده چون تلویزیون یا اسپیکر و پنکه استفاده کنید.

صفحه نمایش و اسپیکر هواوی P60

صفحه نمایش و اسپیکر هواوی P60

نزدیک به ۹۰ درصد از پنل جلو این گوشی، به نمایشگر ۶.۶۷ اینچی آن اختصاص داده شده است. پنل OLED این دستگاه توانایی نمایش تا ۱ میلیارد رنگ را دارا بوده و نرخ نوسازی آن به ۱۲۰ بار در هر ثانیه می‌رسد. این شرکت نه در زمان معرفی گوشی P60 و نه در صفحه مربوط به این گوشی در وبسایت خود چیزی در مورد حداکثر روشنایی پنل نگفته است.

هواوی برای کنترل رنگ‌های پنل، دو پروفایل نرمال و ویوید (Vivid) را در قسمت تنظیمات نمایشگر این گوشی به کار گرفته که به ترتیب رنگ‌ها را در sRGB و DCI-P3 نمایش می‌دهند. چنانچه از عنوان پروفایل‌ها قابل درک است، حالت نرمال رنگ‌هایی با دمای خنثی را نمایش می‌دهند و در حالت Vivid رنگ‌ها هم حالت سردی خواهند یافت و هم از میزان دقت آنها کم می‌شود.

گوشی P60 پروی هواوی دو بلندگو دارد یکی در پروفایل پایین و بلندگوی دیگر در فریم بالا. این بلندگوها حجم صدای قابل قبولی دارند و تفکیک فرکانس در آنها به خوبی انجام می‌شود.

نرم افزار هواوی P60 پرو

شرکت هواوی گوشی‌های خود را در بازار چین با استفاده از HarmonyOS 3.1 و در بازارهای جهانی با استفاده از EMUI 13.1 عرضه می‌کند. تفاوت‌های چشمگیر بین این دو نسخه وجود ندارد. هواوی در ماه‌های گذشته چندین بار تلاش کرده تا سیستم‌عامل HarmonyOS  را به بازارهای جهانی نیز ارائه دهد، اما تا کنون که چنین اتفاقی روی نداده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان