جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
4.4
(5)

پا درد، به ویژه زمانی که در حین فعالیت بدنی رخ می‌دهد، می‌تواند با بیماری قلبی مرتبط باشد. این ارتباط، می‌تواند نشان دهنده بیماری شایع شریان محیطی (PAD) باشد، که یک نتیجه شایع آترواسکلروز یا تجمع پلاک در شریان‌هاست. در حین اینکه آترواسکلروز پیشرفت می‌کند، نه تنها بر شریان‌های کرونری، بلکه بر شریان‌های محیطی، از جمله شریان‌های موجود در پاها نیز تاثیر می‌گذارد. هنگامی که این شریان‌های پا به دلیل پلاک باریک یا مسدود می‌شوند، نتیجه، ناکافی شدن جریان خون و درد پا خواهد بود که معمولاً به عنوان لنگیدن شناخته می‌شود. لنگیدن اغلب به صورت گرفتگی، درد یا خستگی در پاها، به ویژه در حین ورزش یا پیاده روی توصیف می‌شود.

درد پا نشانه بیماری قلبی

حتما به این نوع دردهای پا توجه کنید زیرا ممکن است خطر جدی به همراه داشته باشد:

درد غیرقابل توضیح ساق پا را نادیده نگیرید

درد غیرقابل توضیح ساق پا را نادیده نگیرید

ارتباط بین پا درد و بیماری قلبی ریشه در یک علت شایع دارد: تنگ شدن شریان‌ها به دلیل تصلب شرایین. اگر PAD درمان نشود، می‌تواند نشان دهنده آترواسکلروز گسترده‌تر در سایر قسمت‌های بدن، از جمله شریان‌های کرونر باشد. این امر خطر حملات قلبی و سایر مشکلات قلبی عروقی را افزایش می‌دهد. تشخیص زودهنگام و مدیریت این اختلال می‌تواند به طور قابل توجهی خطر عوارض مربوط به قلب را کاهش دهد و سلامت کلی قلب و عروق را بهبود ببخشد.

درد پای ناشی از بیماری قلبی کجا حس می‌شود؟

درد عمدتاً در عضلات اندام تحتانی و بیشتر در ساق پا رخ می‌دهد. با این حال، می‌تواند روی ران‌ها و باسن نیز تاثیر بگذارد. معمولاً درد هنگام فعالیت بدنی مانند راه رفتن یا بالا رفتن از پله‌ها ظاهر می‌شود و با استراحت فروکش می‌کند. چنین دردی به این دلیل رخ می‌دهد که شریان‌های باریک نمی توانند خون غنی از اکسیژن کافی را به عضلات پا در حین انجام تمرینات وارد کنند.

درد پا به دلیل بیماری قلبی چه حسی ایجاد می‌کند؟

درد پا به دلیل بیماری قلبی چه حسی ایجاد می‌کند؟

این درد اغلب به صورت گرفتگی، درد یا احساس سنگینی در عضلات پای آسیب دیده توصیف می‌شود. برخی از افراد نیز ممکن است بی حسی یا ضعف را تجربه کنند.

درد در حالت استراحت متوقف می‌شود

یکی از ویژگی‌های متمایز دردپای ناشی از بیماری قلبی این است که معمولاً زمانی کاهش می‌یابد یا ناپدید می‌شود که فرد فعالیت فیزیکی را که باعث تحریک درد شده را متوقف کند. استراحت به ماهیچه‌های پا اجازه می‌دهد تا از شر کمبود موقت اکسیژن خلاص شوند.

چه کسی در معرض خطر است؟

چه کسی در معرض خطر است؟

افرادی که سیگار می‌کشند و مشروبات الکلی می‌نوشند در معرض خطر بالاتر ابتلا به درد پای ناشی از بیماری قلبی هستند. کسانی که دیابت دارند، اضافه وزن دارند، فعالیت بدنی ندارند، کلسترول و فشار خون بالا دارند، سابقه خانوادگی بیماری قلبی دارند و در سنین بالا هستند، در معرض خطر لنگیدن و درد پای ناشی از تصلب شرایین هستند.

عوارضی که ممکن است در صورت نادیده گرفتن درد پا ایجاد شوند

اگر درد ساق پا یا لنگیدن برای مدت طولانی نادیده گرفته شود، می‌تواند منجر به عوارضی مانند ضایعات پوستی شود که بهبودی آنها زمان می‌برد، قانقاریا و قطع اندام‌ها.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد آرا: 5

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان