جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
17 بازدید

آیا سیکل قاعدگی نامنظم دارید؟ این 5 تمرین را انجام دهید!

آیا سیکل قاعدگی نامنظم دارید؟ این 5 تمرین را انجام دهید!
خواندن 4 دقیقه
1
(1)

تنظیم چرخه قاعدگی برای بسیاری از زنانی که دوره های نامنظم پریود را تجربه می‌کنند ضروری است. زیرا این وضعیت زندگی روزمره‌شان را هم مختل می‌کند و بر سلامت باروری آن‌ها تاثیر می‌گذارد. معمولاً یک چرخه قاعدگی منظم 28 روز طول می‌کشد، با این حال، می‌تواند بین 21 تا 38 روز نیز باشد. اگر بیش از 35 روز پریود نشوید یا در 21 روز پس از قاعدگی قبلی دچار خونریزی شده باشید، چرخه قاعدگی‌تان می‌تواند نامنظم باشد.

در حالی که مراجعه به پزشک برای تشخیص دلیل بی‌نظمی چرخه قاعدگی‌تان ضروری است، گنجاندن تمرینات ورزشی موثر بر تنظیم چرخه قاعدگی می‌توانند به شما در بهبود این وضعیت کمک کنند. با این حال گاهی ممکن است ورزش هم تاثیر بر تنظیم چرخه قاعدگی نداشته باشد، بنابراین حتما به پزشک مراجعه کنید. زیرا ممکن است دچار بیماری های زمینه‌ای شده باشید. علاوه بر این، ورزش بیش از حد یا کاهش وزن بیش از حد نیز می‌تواند تأثیر معکوس داشته باشد. پس اگر از این وضعیت رنج می‌برید و هیچ درمان خانگی و تمرینی موثر نبوده است، به پزشک مراجعه کنید تا هر چه زودتر درمان شوید.

تمرینات ورزشی موثر بر تنظیم چرخه قاعدگی

ما در این مطلب سعی کرده ایم موثرتین تمرینات ورزشی که بر تنظیم چرخه قاعدگی کمک می‌کنند را معرفی کنیم. سعی کنید آن‌ها را به برنامه ورزشی روزانه خود بگنجانید و یک روتین ورزشی منظم را دنبال کنید تا سریع تر به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.

تمرینات هوازی

تمرینات هوازی - تمرینات ورزشی موثر بر تنظیم چرخه قاعدگی

انجام تمرینات هوازی منظم مانند دویدن، شنا یا پیاده روی سریع می‌تواند به بهبود تعادل هورمونی و تنظیم چرخه قاعدگی کمک کند. تمرینات هوازی استرس را کاهش می‌دهد، گردش خون را تقویت می‌کند و سلامت کلی بدن را بهبود می‌بخشد که همه این موارد بر داشتن چرخه قاعدگی منظم نقش دارند.

تمرین منظم یوگا

یوگا به دلیل تاثیر فوق العاده‌اش بر سلامت کلی بدن، مشهور است. این ورزش بر تنظیم چرخه قاعدگی موثر است. سعی کنید در برنامه ورزشی خود حرکات خاص یوگا مانند حرکت کبرا، حرکت بچه و پروانه را بگنجانید زیرا این حرکات به تحریک جریان خون در ناحیه لگن کمک کرده و باعث کاهش گرفتگی عضلات لگن می‌شوند. از طرفی یوگا بهترین ورزش برای کاهش استرس و اضطراب است. اگر استرس را که تاثیر زیادی بر تعادل سیستم غدد درون ریز دارد، از بین ببرید، به راحتی می‌توانید چرخه قاعدگی‌تان را منظم کنید.

تمرینات قدرتی

عضله سازی از طریق تمرینات قدرتی می‌تواند حساسیت به انسولین را افزایش داده و به تنظیم هورمون‌ها کمک کند. با افزایش حساسیت به انسولین خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) نیز کاهش پیدا می‌کند. در واقع سندرم تخمدان پلی کیستیک یکی از عوامل چرخه قاعدگی نامنظم است. بنابراین روی حرکات ترکیبی مانند اسکات، ددلیفت و پرس نیمکت تمرکز کنید تا تعادل هورمونی خود را به دست آورده و چرخه قاعدگی‌تان منظم شود.

پیلاتس

پیلاتس

پیلاتس ترکیبی از تمرینات قدرتی و حرکات ورزشی برای انعطاف پذیری عضلات لگن است زیرا باعث بهبود و تقویت عضلات مرکزی و عضلات لگن می‌شود. داشتن عضلات قوی مرکزی در کنار عضلات قوی لگن می‌توانند ناراحتی و درد دوران قاعدگی را کاهش داده و به نظم چرخه قاعدگی کمک کنند. حتما تمرینات یا ورزش پیلاتس مانند حرکت مارش لگن و حرکات مختص به ساق پا را در برنامه ورزشی روزانه تان بگنجانید.

تمرینات تنفس عمیق

استرس می‌تواند چرخه قاعدگی را با تأثیر بر تعادل هورمونی مختل کند. تمرینات تنفس عمیق، مانند تنفس دیافراگمی و آرام‌سازی پیشرونده عضلانی، می‌توانند سطح استرس را کاهش دهند. به همین دلیل سطوح پایین استرس باعث منظم شدن چرخه قاعدگی می‌شود. همانطور که در ابتدا گفتیم واکنش بدن به استرس مختل کردن تعادل هورمونی است. در کنار تمرینات تنفس عمیق، مدیتیشن هم تاثیر فوق العاده‌ای برای از بین بردن استرس و اضطراب دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان