جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
5
(2)

واقعیت این است که حفظ شادترین رابطه‌ها نیز گاهی اوقات بسیار سخت به نظر می‌رسد. مردم دیدگاه‌های متفاوتی در مورد مسائل دارند که می‌تواند به بحث‌های بزرگ یا سوء تفاهم منجر شود. با این حال، چیزهای ظریف‌تری نیز وجود دارند که به نظر بی ضرر می‌رسند، اما می‌توانند بدون اینکه متوجه شوید، رابطه عاطفی‌تان را از بین ببرند. به عنوان مثال، چیزهای کوچکی مانند شایعه پراکنی یا ترک خانه بدون خداحافظی.

کارهایی که باعث پایان رابطه عاطفی تان می‌شوند

ما در این نوشتار می‌خواهیم زندگی عاشقانه خوانندگان‌مان ادامه یابد، به همین دلیل است که این ۸ عادت را برای‌تان گردآوری کردیم تا از آن‌ها دوری کنید.

مطرح کردن وقایع گذشته در هنگام دعوا

مطرح کردن وقایع گذشته در هنگام دعوا

حتی شادترین زوج‌ها هم هر از گاهی با هم دعوا می‌کنند، زیرا این که بتوانید همه چیز را درست و واقعی ببینید غیرممکن است. بنابراین، زمانی‌که این اتفاق می‌افتد، از این‌که می‌دانید هدف‌تان چیست اطمینان حاصل کنید: هدف حل مسئله است، نه برنده شدن یا انداختن تقصیرها به گردن شریک زندگی‌تان. به همین دلیل است که یادآوری اتفاقی که چند سال پیش افتاده است اصلاً به شما کمکی نمی‌کند و فقط باعث می‌شود احساس درماندگی کنند.

انتخاب زمان بد برای یک صحبت جدی

وقتی صحبت از موضوعات جدی است که باید در مورد آنها بحث کنید، اعم از مسائل مالی، اهداف بلندمدت رابطه و غیره، تعیین زمان مناسب بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که شریک زندگی شما استرس‌زده، خسته یا ناراحت نیست. این امر ممکن است اوضاع را به طور غیر عادی پیچیده‌تر کند. همچنین، استفاده از لحن مناسب نیز حیاتی است: حتی جدی‌ترین بحث‌ها نیز نباید به دعوا تبدیل شوند.

به جای پرسیدن مستقیم، در مورد احساسات همسرتان، فرضیاتی بسازید

حتی اگر فکر می‌کنید که شریک زندگی‌تان را کاملا می‌شناسید، باز هم ممکن است دچار اشتباه شوید: هرکسی از دیدگاه و نظام ارزشی منحصر به ‌فرد خود به مسائل زندگی نگاه می‌کند. بنابراین، اگر تصور می‌کنید که طرف مقابل‌تان چه فکری می‌کند یا چه احساسی دارد، می‌تواند به سرد شدن شما (عدم تلاش برای برقرای ارتباط)، ایجاد درگیری و احساس تنهایی منجر شود.

انتقاد از اعضای خانواده همسرتان

انتقاد از اعضای خانواده همسرتان

موضوع خانواده در هر رابطه‌ای مطرح می‌شود. با این حال، غیر معمول نیست که در مقایسه با اعضای خانواده یا شریک زندگی‌تان، دیدگاه متفاوتی نسبت به زندگی داشته باشید. این امر ممکن است به سوء تفاهم یا حتی درگیری منجر شود. در هر صورت، بسیار مهم است که به یاد داشته باشید این افراد بخش بزرگی از زندگی همسر و شریک زندگی شما هستند.

وقتی درباره چیزی که شما را آزار می‌دهد صحبت می‌کنید، به یاد داشته باشید که شکایت و نقد کردن را انتخاب کنید – نه انتقاد. تفاوت بین آنها این است که ۲ مورد اول به سمت یک موضوع خاص هدایت می‌شوند، موضوعی که نیاز به تغییر دارد. از سوی دیگر انتقاد به شخصیت دیگران حمله می‌کند.

از صحبت کردن در مورد پول اجتناب کنید

از هر ۱۰ زوج، ۷ زوج مشکلات مالی دارند، بنابراین می‌توان گفت که این موضوع بسیار مهم است. البته همه مایل نیستند در این مورد صحبت کنند، اما باید صبور و با پشتکار باشید تا در آینده دچار مشکل نشوید. کارشناسان توصیه می‌کنند قوانین خاص و محدودیت‌های هزینه‌ای را مشخص کنید که برای هر دوی شما مناسب است، و در مورد موضوعات بحث برانگیز با هم صحبت کنید.

بدون اطلاع دادن به شریک زندگی خود از خانه خارج نشوید

حتی با وجود این‌که مشکل خاصی به نظر نمی‌رسد ولی انجام این کار نشانه قدرتمندی مبنی بر پرهیز از برقراری ارتباط و گفتگو است. حتی اگر برای مدت طولانی با هم بوده‌اید، چیزهای ساده‌ای مانند روشی که صبح به سر کار می‌روید می‌تواند باعث ایجاد یا از بین رفتن رابطه شود. بنابراین بدون ابراز محبت فیزیکی به طرف مقابل‌تان یا عنوان کردن چند کلمه دلگرم کننده، از خانه خارج نشوید.

تلاش برای فروخوردن خشم

تلاش برای فروخوردن خشم

سرکوب احساسات به جای پردازش آنها بسیار مضر است، هم برای روابط شما و هم برای سلامت روان شما. اگر خشم خود را فرو بخورید، ممکن است احساس اضطراب کنید، به شریک زندگی خود فشار بیاورید، سردردهای مکرر داشته باشید، و غیره. این کار باعث می‌شود به مخاطرات مختلف به درستی واکنش نشان ندهید و در نتیجه، رابطه شما دچار آسیب شود.

انتقاد یا بدگویی از دوستان شریک زندگی‌تان

علیرغم این واقعیت که به نظر نمی‌رسد غیبت کردن آنقدرها هم بد باشد، و حتی مزایایی هم دارد، ولی عنوان کردن چیزهای بد در مورد افرادی که شریک زندگی‌تان به آن‌ها عشق می‌ورزد هرگز ایده خوبی نیست. بار دیگر می‌گوییم، نقد وقتی به درستی انجام شود خوب است، اما شایعه پراکنی و غیبت کردن شما را به فردی تبدیل می‌کند که از نظر شریک زندگی‌تان قابل اعتماد نیست. علاوه بر این، بر سلامت شما نیز تأثیر بدی می‌گذارد و می‌تواند به خستگی، اضطراب و غیره منجر شود.

به نظر شما کدام یک از این عادت‌ها یا هر عادت دیگری، ضرر بیشتری برای روابط عاشقانه دارد؟

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان