جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3.3
(283)

وحیده محمدی فر همسر دوم داریوش مهرجویی به همراه خود او شب 22 مهر در اثر ضربات چاقو به قتل رسیده اند. بیوگرافی وحیده محمدی فر را در این مطلب بخوانید.

بیوگرافی وحیده محمدی فر

بیوگرافی وحیده محمدی فر

وحیده محمدی فر در 19 بهمن سال 1347 در تهران به دنیا آمده است. او اهل تهران است و در این شهر بزرگ شده و تحصیل کرده است. او که همسر دوم داریوش مهرجویی نویسنده و کارگردان ایرانی است، خودش طراح لباس، فیلمنامه نویس و دستیار کارگردان است.

تحصیلات محمدی فر

محمدی فر بر خلاف فعالیت‌هایش در زمینه طراحی لباس و فیلمنامه نویسی، در رشته روانشناسی در دانشگاه تهران تحصیل کرده است.

آغاز فعالیت هنری

همسر داریوش مهرجویی بعد از فارغ التحصیلی دوره ای را به عنوان مسئول روابط عمومی و تبلیغات کتاب اول کار کرده است. این گروه برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی با چهره های مشهور سینما مانند عباس کیارستمی، رئیسیان و داریوش مهرجویی همکاری داشتند و به واسطه همین همکاری ها او با داریوش مهرجویی آشنا شد و وارد دنیای فیلم و سینما شد.

حضور در فیلم لیلا

وحیده محمدی فر بازی در فیلم سینمایی لیلا

آنچه از بیوگرافی وحیده محمدی فر بر می آید، آغاز فعالیت های هنری او با بازی در فیلم لیلا در سال 1375 کلید خورد. او در این فیلم با بازیگرانی مانند لیلا حاتمی، علی مصفا، محمدرضا شریفی‌نیا، جمیله شیخی، ، توران مهرزاد، امیر پایور و شقایق فراهانی هم بازی بود و اولین حضورش در سینما را رقم زد.

پس از بازی در لیلا او با نوشتن اپیزود اول فیلمنامه داستان‌های جزیره نویسندگی را به شکل جدی‌تری دنبال کرد.

اوج شهرت وحیده محمدی فر

اما وحیده محمدی فر با نوشتن فیلمنامه مهمان مامان به همراه داریوش مهرجویی و هوشنگ مرادی کرمانی در عرصه فیلمسازی به اوج شهرت رسید. به طوری که پس از آن در تمامی آثار اخیر داریوش مهرجویی به عنوان نویسنده نقش داشته است.

“مهمان مامان” فیلمی کمدی خانوادگی ساخته داریوش مهرجویی بود که در سال 1382 ساخته شد. این فیلم مورد استقبال گرم قرار گرفت و در بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین فیلم را به دست آورد.

در این فیلم سینمایی محبوب بازیگرانی چون گلاب آدینه، پارسا پیروزفر، امین حیایی، حسن پورشیرازی، نسرین مقانلو، ملیکا شریفی‌نیا، علیرضا جعفری و ژاله علو حضور داشتند.

دستاوردهای هنری وحیده محمدی فر

او در طول فعالیت های هنریش در سینما نامزد سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه نویسی برای فیلم سینمایی نارنجی پوش از سی امین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۰ شد.

فیلم سینمایی نارنجی پوش از سی امین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۰

همچنین او نامزد سیمرغ بلورین فیلمنامه نویسی برای نوشتن فیلمنامه مهمان مامان در بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجر بود.

آخرین فیلمنامه

با این حال آخرین فیلمنامه‌ای که به دست او و با همکاری داریوش مهرجویی نوشته شده است، لامینور است. آن‌ها با هم آخرین فیلمنامه‌شان را نوشته و فیلم آن را ساختند.

در واقع این فیلم پس از 6 سال دوری داریوش مهرجویی از سینما ساخته شد و در آن بازیگرانی مانند علی نصیریان، مهرداد صدیقیان و پردیس احمدیه حضور داشتند.

ازدواج وحیده محمدی فر و داریوش مهرجویی

همانطور که در بالا اشاره کردیم، آشنایی داریوش مهرجویی و وحیده محمدی فر در دوره همکاری های سینمایی‌شان باعث شد تا آن‌ها با هم ازدواج کنند. حاصل این زندگی مشترک هم دختری به اسم مونا است.

بیوگرافی مونا مهرجویی

مونا مهرجویی تنها دختر داریوش مهرجویی و وحیده محمدی فر

مونا متولد دهه 80 است و تقریبا 22 ساله است. زمانی نام مونا بر سر زبان‌ها افتاد که پدر و مادرش در شامگاه 22 مهر 1402 در ویلای شخصی‌شان به قتل رسیدند. مونا اولین کسی بود که به محل حادثه رسیده بود و با جنازه پدر و مادرش مواجه شده بود.

او عاشق عکاسی و نقاشی است و در همین عرصه نیز فعالیت دارد. هرچند مونا از ازدواج اول پدرش دو خواهر ناتنی نیز دارد اما هر دو در خارج از کشور زندگی می‌کنند.

مریم مهرجویی دانش آموخته رشته گرافیک و صفا مهرجویی هم دانش آموخته رشته سینما است. همچنین هر دو در زمینه طراحی صحنه و فیلمنامه نویسی فعالیت دارند.

قتل و علت قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر

شب 22 مهر بود که رسانه ها خبر به قتل رسیدن داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر را در ویلای شخصی‌شان اعلام کردند.

وحیده محمدی فر همسر دوم داریوش مهرجویی

پس از تحقیقات و کالبدشکافی، رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: “طبق گزارش پزشکی قانونی علت قتل داریوش مهرجویی و همسرش برخورد چاقو یا جسم برنده و نوک تیز بوده است.”

بر اساس گزارش‌ها حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز در مورد آخرین جزئیات پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش چنین می‌گوید: گزارش پزشکی قانونی درباره قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر آماده شده است.

او گفت: “آن‌ها در اثر خونریزی شدید به دلیل جراحات وارده توسط برخورد چاقو یا جسم برنده و نوک تیز به بدن عنوان شده است.”

با این حال رئیس کل دادگستری استان البرز تاکید کرده بود که ما در پی عاملان این حادثه هستیم و هر چه زودتر آن‌ها را دستگیر خواهیم کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 283

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان