جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
4.2
(21)

برای این که بتوانید مشکلات پوستی تان را درمان کنید، بهتر است از ماسک‌های صورت استفاده کنید. ماسک ماست یکی از انواع ماسک‌ها است که می‌توانید به روتین مراقبت از پوست‌تان اضافه کنید. اگر هنوز از فواید ماست برای پوست بی خبرید، بهتر است این نوشتار را کامل بخوانید. زیرا این پروبیوتیک فواید متعددی برای پوست دارد. در این مقاله به چند فایده ماست برای پوست پرداخته‌ایم. همچنین 5 ماسک ماست را معرفی می‌کنیم که می‌توانند به بهبود و شادابی پوست‌تان کمک کنند.

فواید ماست برای پوست

فواید ماست برای پوست بی‌شمار است. شما با استفاده از ماست می‌توانید تیرگی‌های دور چشمتان را از بین ببرید و علائم پیری پوست‌تان را به تاخیر بیاندازید.

روشن کردن رنگ پوست

اسید لاکتیک موجود در ماست از سنتز تیروزیناز جلوگیری می‌کند. تیروزیناز آنزیم مسئول تولید ملانین است، ماده‌ای که رنگ پوست شما را تیره می‌کند. به همین دلیل اسید لاکتیک موجود در ماست باعث روشن شدن پوست می‌شود.

لایه برداری پوست

اسید لاکتیک موجود در ماست به پاکسازی، لایه برداری پوست و بهبود سرعت تغییر سلول‌های پوست کمک می‌کند. جالب اینکه اسید لاکتیک نه تنها پوست را تحریک نمی‌کند بلکه سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد.

کمک به کاهش آکنه

فواید ماست غذاهایی که گرسنه تان می گذارند غذاهای مفید برای بیماری سرخک غذاهای مفید برای دیسک گردن مواد غذایی برای بهبود هضم فواید ماست برای پوست

ماست حاوی روی است. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که روی می‌تواند آکنه التهابی را درمان کند.

از بین بردن تیرگی‌های زیر چشم

بر اساس تجربه مردم، ماست به کم رنگ شدن لکه‌ها و جای زخم‌ها کمک می‌کند. اگر می‌خواهید از شر تیرگی‌های زیر چشم خلاص شوید، به پوست اطراف چشم‌تان ماست بمالید.

به تاخیر انداختن علائم پیری

ماست حاوی فراکسیون‌های پپتید فعال زیستی است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. این خاصیت به مبارزه با رادیکال‌های آزاد که باعث تسریع علائم پیری می‌شوند، کمک می‌کند.

مبارزه با عفونت‌های پوستی

اسید لاکتیک موجود در ماست دارای خواص ضد قارچی است. این ماده می‌تواند به مبارزه با عفونت‌های قارچی روی پوست شما کمک کند. اگر از ماسک ماست استفاده کنید، نه تنها پوستتان درخشان می‌شود بلکه جوان نیز می‌ماند.

ماسک ماست و روش استفاده از آن روی صورت

از این ماسک‌های ماست برای بهبود و سلامت پوست‌تان استفاده کنید:

عسل و ماست

فواید ماست برای پوست

عسل حاوی خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی است که به درخشش پوست کمک می‌کند.

مواد لازم:

½ فنجان ماست

2 قاشق غذاخوری عسل

دستورالعمل:

نصف فنجان ماست را با 2 قاشق غذاخوری عسل در یک کاسه مخلوط کنید. سپس مخلوط ماست و عسل را روی پوست گردن و صورتتان بمالید. حالا 20 دقیقه صبر کنید و بعد پوستتان را با آب گرم بشویید. اگر هر هفته یک بار از این ماسک استفاده کنید، نتیجه فوق العاده‌ای خواهید گرفت.

توت فرنگی و ماست

توت فرنگی به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل می‌کند. زیرا این میوه حاوی پلی فنول‌ها و ویتامین‌هایی است که می‌توانند از پوست در برابر آسیب اشعه ماورای بنفش UV محافظت کنند.

مواد لازم:

۲ عدد توت فرنگی تازه

½ فنجان ماست

دستورالعمل:

۲ عدد توت فرنگی تازه و ماست را با هم مخلوط کنید. سپس با استفاده از یک برس ماسک آماده را روی صورتتان بمالید. صبر کنید تا ماسک خشک شده و در آخر پوستتان را با آب سرد بشویید. سعی کنید در هفته 2 بار از این ترکیب استفاده کنید.

زردچوبه و ماست

فواید ماست برای پوست

زردچوبه سرشار از خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است. هنگامی که این ماده با ماست ترکیب شود به درمان جوش و آکنه کمک می‌کند.

مواد لازم:

½ فنجان ماست

1 قاشق غذاخوری پودر زردچوبه

دستورالعمل:

۱ قاشق غذاخوری پودر زردچوبه و نصف فنجان ماست را با هم مخلوط کنید. سپس خمیر آماده شده را روی پوست صورت و گردنتان بمالید. 20 تا 30 دقیقه صبر کنید و در نهایت پوستتان را با آب گرم بشویید. سعی کنید هفته‌ای یک بار از این ماسک استفاده کنید.

بلغور جو دوسر و ماست

بلغور جو دوسر به لایه برداری پوست شما بدون ایجاد هیچ گونه تحریکی کمک می‌کند. ترکیب آن با ماست می‌تواند پوست را شفاف نگه دارد.

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری ماست

1 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر

½ قاشق غذاخوری عسل

دستورالعمل:

همه مواد را درون یک کاسه ریخته و هم بزنید. سپس این ترکیب را روی پوست گردن و صورت‌تان بمالید. 10 تا 20 دقیقه صبر کنید و در آخر پوست‌تان را با آب گرم بشویید. سعی کنید به طور منظم هفته‌ای یک بار از این ماسک استفاده کنید.

آووکادو و ماست

فواید ماست برای پوست

آووکادو یک مرطوب کننده طبیعی محسوب می شود.

مواد لازم:

½ فنجان ماست

½ یک آووکادو

2 قاشق غذاخوری آلوئه ورا

دستورالعمل:

تمام مواد را درون یک کاسه مخلوط کنید و بعد روی پوست گردن و صورت‌تان بمالید. حالا 20 تا 25 دقیقه صبر کنید و در آخر پوستتان را بشویید. از این ماسک هفته ای یک بار استفاده کنید.

در حالی که ماسک ماست می‎تواند به سلامت پوستتان کمک کنید، اما نباید اقدامات احتیاطی را فراموش کنید!

در استفاده از ماسک ماست به این نکات توجه کنید

  • افرادی که پوست حساسی دارند ممکن است هنگام استفاده از ماسک ماست، احساس سوزن سوزن شدن خفیفی را تجربه کنند. برخی حتی ممکن است حس سوزش روی پوست‌شان داشته باشند. در چنین مواقعی بلافاصله صورتتان را بشویید. بهتر است وقتی از ماسک‌های صورت طبیعی استفاده می‌کنید ابتدا تست پچ انجام دهید تا از عوارض آن جلوگیری کنید. اسید لاکتیک یا پروبیوتیک‌های موجود در ماست طبیعی حساسیت زا هستند، پس حتما تست حساسیت را انجام دهید.
  • اگر به محصولات لبنی حساسیت دارید، ماسک ماست استفاده نکنید.
  • ماست ساده، ارگانیک و مملو از چربی بخرید. ماست پرچرب نه تنها پوست را مرطوب نگه می‌دارد بلکه به تغذیه آن نیز کمک می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.2 / 5. تعداد آرا: 21

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان