جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ ترکیه ای با طعم و مزه‌ای متفاوت!

طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ ترکیه ای با طعم و مزه‌ای متفاوت!
خواندن 3 دقیقه
2.3
(7)

خوراک مرغ و قارچ ترکیه ای یکی از غذاهای پرطرفدار ترکیه است که با مرغ و قارچ تهیه می‌شود. یکی از نکات مهم در سرو این غذا ظرف سفالی است. مردم ترکیه از ظروف سفالی برای سرو استفاده می‌کنند. هرچند این غذا را می‌توان بدون پنیر پیتزا هم سرو کرد، اما اگر قبل از سرو روی آن پنیر رنده کنید و چند دقیقه درون فر قرار دهید، فوق العاده می‌شود.

مواد لازم:

فیله مرغ نیم کیلو

قارچ 400 گرم

پنیر پیتزا به مقدار لازم

پیاز 2 عدد متوسط

سیر 4 حبه

فلفل سبز 6 عدد

گوجه فرنگی 6 عدد

کره 150 گرم

رب گوجه فرنگی 1 قاشق چایخوری

نمک 3/2 قاشق چایخوری

ادویه مورد علاقه تان (فلفل قرمز، فلفل سیاه، زیره سبز …) به مقدار لازم

طرز تهیه خــوراك مـرغ و قـارچ تركـیه ای

طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ ترکیه ای

  • پرای پخت خوراک مرغ و قارچ ترکیه ای ابتدا پیازها را نگینی خرد کنید. سپس یک تابه روی حرارت قرار دهید و کره را درون آن ذوب کنید. حالا پیاز خرد شده را هم درون تابه و روی کره ریخته و تفت دهید. پس از این که پیازها کمی نرم شدند، سیرهای خرد شده را هم به پیازها اضافه کنید و هم بزنید.
  • وقتی بوی سیر به مشامتان رسید، قارچ‌های خرد شده را به پیاز و سیر اضافه کنید و هم بزنید. حرارت را بالا ببرید تا قارچ‌ها آب بیاندازند و تا زمانی که آب قارچ‌ها کشیده نشده، حرارت را کم نکنید.
  • در این بین، فیله‌های مرغ را هم به صورت نگینی خرد کنید و بعد از این که آب قارچ به کلی گرفته شد، گوشت را هم به آن اضافه کنید تا این بار گوشت هم کامل بپزد.
  • در این مرحله فلفل سبز خرد شده و رب گوجه به مخلوط تان اضافه کنید و تفت دهید. اگر دوست دارید ادویه‌های دیگری هم به آن اضافه کنید، در همین مرحله روی مرغ و قارچ‌ها بریزید. نمک بپاشید و هم بزنید.
  • حالا گوجه فرنگی‌ها را رنده کنید و روی بقیه مواد بریزید و صبر کنید تا آب گوجه گرفته شود.
  • وقتی همه مواد خوراک مرغ و قارچ ترکیه ای تان کامل نرم شده و پختند، آن‌ها را درون ظرف‌های سرو ریخته و روی آن‌ها پنیر پیتزا رنده کنید. سپس ظرف‌ها را برای حدود 15 دقیقه و با درجه حرارت 180 درجه سانتی گراد درون فر قرار دهید.
  • مواد گوشتی را در ظرف‌های یك‌ نفره ریخته و روی آن‌ها را با پنیر پیتزا رنده شده می‌پوشانیم. ظرف‌ها را به مدت 15 دقیقه در فر با حرارت 180 درجه سانتی‌گراد قرار داده.
  • وقتی پنیر روی ظرف‌ها آب شدند، زمان سرو رسیده و می‌توانید از مزه فوق العاده آن لذت ببرید.

فراموش نکنید که بهتر است برای سرو خوراک مرغ و قارچ ترکیه ای ظرف سفالی داشته باشید، در ترکیه این غذا در ظرف‌های سفالی سرو می‌شوند و طعم بی نظیری دارند. پیشنهاد می‌کنیم شما هم امتحان کنید. نوش جان!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.3 / 5. تعداد آرا: 7

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان