جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
3
(2)

بسیاری از مادران در دوران بارداری دچار تورم می شوند. این عارضه تا حدود زیادی طبیعی است اما در برخی موارد نشان دهنده بیماری های خطرناک و بسیار مهم نیز می باشد. در زیر، در مورد علل، علائم ناراحت کننده، درمان و پیشگیری از ورم پا درماه آخر بارداری بیشتر خواهیم آموخت. در ادامه مقاله با دکترمیرپا همراه باشید.

علت تورم در بارداری چیست؟

در دوران بارداری، سطح پلاسما همراه با مایعات بدن و در نتیجه حجم خون به شدت افزایش می یابد. برخی از مایعات بدن برای حفظ عملکرد سلول در داخل سلول ها باقی می مانند. بقیه در خارج از سلول ها ذخیره می شود تا اکسیژن رسانی را افزایش دهد، به تصفیه و دفع مواد زائد کمک کند و میزان الکترولیت ها را در بدن تنظیم کند.

افزایش حجم پلاسما، در پاسخ به افزایش نیاز رحم و سایر ارگان‌های سیستم تولید مثلی زنانه در دوران بارداری ایجاد می‌شود. میزان پلاسما در سه ماه پایانی بارداری و هنگامی که رحم در بیشترین اندازه خود قرار دارد، به حداکثر میزان خود می‌رسد به همین دلیل، احتمال ایجاد ورم و برخی دیگر از عوارض مرتبط در سه ماهه سوم بارداری بیشتر است.

چگونه ورم طبیعی در دوران بارداری را کاهش دهیم؟

رعایت برخی نکات، از جمله موارد زیر به کاهش ورم در بارداری و پیشگیری از آن کمک میکند که در ادامه گفته می‌شود؟

  • پاهای خود را در طول روز در سطح بالاتر از قلب نگه دارید
  • نوشیدن آب را افزایش دهید
  • برای بهبود گردش خون ، از جوراب های فشاری استفاده کنید.
  • از ماندن در فضای باز و آب و هوای مرطوب خودداری کنید.
  • از پوشیدن کفش های پاشنه بلند خودداری کنید.
  • از مصرف غذا هایی که باعث ورم پا میشود خودداری غذا هایی که نمک فراوان دارند مانند چیپس و فست فود.

روش های پیشگیری از ورم بارداری

کاهش التهاب طبیعی بارداری خوب است، اما همیشه امکان پذیر نیست. بهترین کار این است که از علل جدی ورم در دوران بارداری پیشگیری کنید و برای اطلاع از علائم آن زودتر به پزشک مراجعه کنید.

چه زمانی باید برای بررسی ورم در دوران بارداری به پزشک مراجعه کرد؟

در بیشتر موارد تورم در دوران بارداری بیماری خاصی را نشان نمی دهد اما در صورت بروز علائم زیر بهتر است در اسرع وقت با متخصص زنان و زایمان مشورت کنید:

  • تورم ناگهانی دست، انگشتان، صورت و اطراف چشم
  • سرگیجه
  • تاری دید
  • سردرد وحشتناک
  • نفس کشیدن سخت است
  • تورم یک پا همراه با قرمزی، درد و گرما

توجه کنید که در تمام مراحل، بهره‌مندی از راهنمایی‌های پزشک متخصص امری ضروری‌ست. برای سهولت در دریافت بهترین مشاوره بدون نیاز به حضور در مطب یا کلینیک، می‌توانید از خدمات کلینیک دکتر میرپا استفاده کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان