جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
255 بازدید

ظاهر واقعی پرنسس‌های دیزنی (افشاء تحریف‌های دیزنی)

ظاهر واقعی پرنسس‌های دیزنی (افشاء تحریف‌های دیزنی)
خواندن 4 دقیقه
3.5
(193)

آریل، مولان، پوکاهونتاس – همه این شخصیت‌ها از دوران کودکی با ما بوده اند، یا بهتر است این طور بگوییم که ما با این پرنسس‌های دیزنی بزرگ شده‌ایم. ما آنقدر عادت کرده ایم که آن‌ها را با ظاهری که در انیمیشن‌ها دارند، ببینیم که حتی متوجه نادرستی طراحی شکل و شمایل ظاهری شان نشده‌ایم. به عنوان مثال، بل باید یک کلاه گیس با کلاه توری غول پیکر می‌پوشید و جاسمن باید با سر پوشیده در خیابان راه می‌رفت در حالی که در انیمیشن خبری از چنین لباس ها نیست.

امروز در این مطلب خواهد دید که پرنسس های دیزنی مورد علاقه تان باید چگونه لباس می‌پوشیدند و در واقع باید چه شکلی می‌بودند!

پوکاهونتاس

ظاهر واقعی پرنسس های دیزنی

پوکاهونتاس که در اصل ماتواکا Matoaka نامیده می‌شود، به معنای «گل بین 2 جویبار» است، که در طول داستان بین 10 تا 12 سال سن داشت، نه آن طور که انیمیشن دیزنی آن را 20 ساله معرفی کرده است. از آنجایی که او دختر رئیس پوهاتان بود، باید پوست آهو می‌پوشید و گردنبندهای پر از مهره به گردنش آویزان می‌کرد و موهایش همیشه بافته می‌بود که در انیمیشن خبری از این طور لباس پوشیدن ها نیست.

پرنسس جاسمین

ظاهر واقعی پرنسس های دیزنی

پرنسس جاسمین در اصل بدر البدور نام داشت. افسانه های زیادی در رابطه به تغییر نام او وجود دارد، مثلا مردم می‌گویند نام او به جاسمن تغییر کرده تا مردم بتوانند با او ارتباط بیشتری برقرار کنند. طرز لباس پوشیدن او هم به خاطر محل گرمی که در آن زندگی می‌کرد، لباس های گشاد و ساده بود.

سفید برفی

ظاهر واقعی پرنسس های دیزنی

سفید برفی در قرن 16 در آلمان در دوره اصلاحات پروتستان زندگی می‌کرد. زنان در آن زمان بیشتر لباس‌های تیره با یقه‌های بلند می‌پوشیدند. آن‌ها همچنین اغلب نه تنها موهایشان را به طور کامل پشت سرشان می‌بستند بلکه از یک هدبند هم استفاده می‌کردند.

راپونزل

ظاهر واقعی پرنسس های دیزنی

داستان راپونزل هم در اواسط قرن شانزدهم در آلمان اتفاق افتاده است. در آن زمان زنان لباس‌‌های پر زرق و برق می‌پوشیدند که به گفته یک نقاش آلمانی، به کراناخ معروف بود.

اورورا

ظاهر واقعی پرنسس های دیزنی

داستان پرنسس اورورا در زیبای خفته در قرن چهاردهم در فرانسه اتفاق افتاده است. در آن زمان، زنان نجیب زاده، لباس‌های گلدوزی شده با آستین‌ها و نیم تنه‌های تنگ می‌پوشیدند. این لباس‌ها معمولاً از جلو بسته می‌شدند و به Cotehardie معروف بودند.

السا

ظاهر واقعی پرنسس های دیزنی

السا در اواسط قرن 18 زندگی می‌کرد و زنان در آن زمان لباس‌های زیبای ویکتوریایی، شبیه لباس های مجلسی می‌پوشیدند. در این قرن بود که زن‌ها تازه شروع به استفاده از سوتین کرده بودند، اما گلدوزی چندان رایج نبود. در این انیمیشن السا به عنوان ملکه، باید به جای چنین شنل ساده‌ای، یک شنل با طراحی فوق العاده‌ زیبا می‌پوشید.

آریل

به سختی می‌توان آریل معروف به پری دریایی را تصور کرد، زیرا ما تا حال در زندگی واقعی‌مان یک پری دریایی ندیدیم، بنابراین بیایید او را از زمانی که به یک انسان تبدیل شد، تصور کنیم. در طول قرن هفدهم، که داستان از آن روایت می‌کند، زنان لباس‌هایی با سر شانه باز با آستین‌های پوفی بزرگ می‌پوشیدند، که به احتمال زیاد همان چیزی است که باید در این انیمیشن به تصویر کشیده می‌شد.

پرنسس مولان

ظاهر واقعی پرنسس های دیزنی

در طول سلسله وی شمالی، داستان پرنسس مولان افسانه‌ای در واقع قصه دختری را روایت می‌کند که موهایش را کوتاه کرد تا ظاهرش را به مرد تغییر دهد. با توجه به محدوده زمانی که در داستان نمایش داده می‌شود، پوشش مولان هیچ شباهتی به آن زمان ندارد.

در آن دوران، زنان لباس‌های گشاد و چند لایه می‌پوشیدند که از ناحیه کمر تنگ می‌شد و آستین‌های خیلی گشاد داشت. آرایشی هم که استفاده می‌کردند خیلی روشن و رنگی بود. همچنین روی موهایشان گل می‌زدند.

سیندرلا

هرچند تصور بر این است که این داستان در قرن هجدهم اتفاق افتاده اما داستان سیندرلا ممکن است از داستانی خیلی قدیمی الهام گرفته شده باشد. در واقع زندگی سیندرلا داستان زنی از چین را به تصویر می‌کشد که در حدود سال 206 قبل از میلاد زندگی می‌کرده. همچنین باید بدانید که در آن زمان، پرتره‌های زیادی از زنان با موهای بلوند وجود نداشت، زیرا این رنگ مو در دهه 1830 مد نبود.

بل

پرنسس بل یکی از شاهزاده خانم‌های دیزنی است که روی طراحی آن بیشتر دقت شده است، اما تصویر شخصیت او هنوز هم کامل نیست. از آنجایی که داستان بل در قرن هجدهم در فرانسه اتفاق میفتد، لباس‌های بل باید مطابق مد روز طراحی می‌شد. علاوه بر لباس هایی با دامن پرچین و پف دار، روی دامن او باید پر از طرح گل و تور می‌بود. همچنین روی سرش کلاه و روبان و یک عالمه جواهرات روی دست و گردنش می‌داشت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد آرا: 193

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

Avatar photo
دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان