جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
5 بازدید

ریحانه برناوی؛ اولین زن فضانورد سعودی را بیشتر بشناسید!

ریحانه برناوی؛ اولین زن فضانورد سعودی را بیشتر بشناسید!
خواندن 3 دقیقه
3.3
(50)

ریحانه برناوی اولین فضانورد زن عرب است که به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) رسیده است. ریحانه یا ریانه برناوی که چند روز قبل به فضا رسید، اولین زن عربستان سعودی است که در یک ماموریت با 4 نفر همراه با پگی ویتسون، فضانورد ناسا، در سفری 10 روزه به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ای اس اس) به فضا رفته است.

موشک فالکون 9-اسپیس‌ایکس که حامل برناوی و همرانش بود، روز یک شنبه 31 اردیبهشت، 21 می به وقت محل از فلوریدای امریکا برخواست.

این تیم از پگی ویتسون که چهارمین پروازش را به این ایستگاه فضایی بین المللی انجام می‌دهد، جان شافنر، تاجر آمریکایی، ریحانه برناوی، محقق سرطان سینه و علی القرنی، خلبان جنگنده‌ی نیروی هوایی سلطنتی عربستان تشکیل شده است.

سفر ریحانه برناوی به فضا

ریحانه برناوی

ریحانه برناوی و علی القرنی اولین کسانی هستند که از عربستان سعودی به ایستگاه بین‌المللی می‌روند. هرچند پیش از این نیز فضانوردان عربستانی به فضا رفته بودند.

ریحانه زن فضانورد 34 ساله است اهل عربستان سعودی است. این پژوهشگر زیست پزشکی در طول 10 روز سفرش به فضا، قصد دارد تحقیقات سلول‌های بنیادی و سرطان سینه را انجام دهد.

او در ویدیویی که قبل از سفرش به فضا ثبت کرده بود گفته بود که از این که قرار است تحقیقاتی را در فضا انجام دهم و الگویی برای جوانان کشورم باشم و تجربیاتم را از حضور در ایستگاه فضایی بین المللی با آن‌ها به اشتراک بگذارم خیلی هیجان زده هستم. دیدن چهره آن‌ها وقتی بشنوند که من اولین فضانورد زن از سرزمین‌شان هستم، واقعا هیجان انگیز است.

او قبل از پرواز نیز گفته بود که سفر به فضا رویای همه انسان‌ها است، فقط می‌توانم بگویم همه می‌توانند رویاهایشان محقق کنند. اگر من و علی می‌توانیم، آنها هم می‌توانند.

او امیدوار است که این سفرش الهام بخش زنان همه کشورها در خاورمیانه باشد.

استقبال از این تیم که قرار بود دوشنبه به ایستگاه فضایی برسند، به عهده فضانوردی از امارات متحده عربی بود.

ریحانه پس از پرتاب گفت: “سلام از فضا، دیدن زمین از این کپسول احساس شگفت انگیزی دارد.”

موشک آن‌ها ساعت 21:37 دقیقه به وقت گرینویچ روز یکشنبه پرتاب شد و در ساعت 13:12 به وقت گرینویچ روز دوشنبه به طور مستقل به ایستگاه فضاییی بین المللی متصل شد.

تحقیقات ریحانه برناوی در فضا

ریحانه برناوی

همانطور که گفتیم ریحانه برناوی در طول مدت حضورش در آزمایشگاه ایستگاه فضایی، قرار است بیش از 20 آزمایش علمی و فنی از جمله بررسی پیامدهای فضا بر سلامت انسان و فناوری بذر باران را انجام دهد.

آزمایش‌های خانم بارناوی بر اساس برخی از کارهایی انجام می‌شود که او در 9 سال گذشته به عنوان تکنسین آزمایشگاه تحقیقاتی در برنامه سلول‌های بنیادی سرطان در بیمارستان تخصصی و مرکز تحقیقاتی ملک فیصل در ریاض انجام داده است.

ریحانه برناوی کیست؟

ریحانه برناوی، یک پژوهشگر زیست پزشکی و فضانورد اهل عربستان سعودی است. از اولین زن عرب است که راهی فضا شده است. کمیسیون فضایی عربستان در 12 فوریه 2023 به طور رسمی اعلام کرد که او برای ماموریت Axiom 2 به عنوان متخصص ماموریت انتخاب شده است.

او دارای مدرک کارشناسی علوم زیست پزشکی از دانشگاه اتاگو و مدرک کارشناسی ارشد در علوم زیست پزشکی از دانشگاه الفیصل دارد.

او در سپتامبر 1988 در جده به دنیا آمده است.

مشعل شمری، مهندس هوافضای عرب-آمریکایی و مشاور کمیسیون فضایی عربستان سعودی، گفت: “ما امیدواریم که این ماموریت الهام بخش دختران در سراسر جهان در هر رشته و تخصصی باشد.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 50

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان