جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
2.4
(9)

همانطور که می‌دانید، پا یکی از اعضای مهم بدن است که با آن سراسر جهان را می‌گردید و اگر مراقبش نباشید، همه چیز به هم خواهد ریخت. برای همین مراقبت از پا و ناخن پا خیلی مهم است. اگر می‌خواهید سلامت پاهایتان را تضمین کنید و در عین حال پاهایی زیبا داشته باشید، به این 6 نکته مهم توجه کنید.

از سنگ پا یا سوهان برای پاشنه پا استفاده کنید

استفاده از سنگ پا یا سوهان پا روی پاشنه‌های پا را به یک عادت تبدیل کنید. با این کار پوشیدن کفش‌ها یا صندل‌های پشت پا نیز خوشآیند به نظر برسد.

ابتدا پاهای تان را چبه مدت 10 تا 15 دقیقه در آب گرم قرار دهید تا پوست کف پایتان به خوبی نرم شود. سپس به آرامی پوست ضخیم شده پاشنه پا را با مالش سنگ پا به پوست جدا کنید.

اسکراب های مرطوب کننده پا که از مواد گیاهی مانند هسته های میوه خرد شده، شکر یا لایه بردارهای شیمیایی ساخته شده‌اند نیز به از بین بردن پوست مرده پاشنه پا کمک می‌کنند. پس از استفاده از اسکراب، از یک کرم پا یا محصولات حاوی کره شی یا کره کاکائو استفاده کنید.

سعی کنید از کرم های پاشنه پا حاوی اسید سالیسیلیک یا اوره برای نرم کردن ترک‌های عمیق استفاده کنید.

مرطوب کننده بزنید

اگر پاشنه‌ پاهای شما خیلی خشک و ترک خورده است، برای درمان تجویزی به متخصص پا یا متخصص پوست مراجعه کنید. اما اگر وضعیت پاشنه‌ها خیلی بد نیستند، از مرطوب کننده‌ها استفاده کنید تا ترک خوردگی‌ها از بین برود.

ابتدا می‌توانید از پد جورابی استفاده کنید که در هر داروخانه‌ای پیدا می‌شود. سعی کنید از این پدها هنگام راه رفتن هم استفاده کنید تا پاشنه پا را کاملا نرم کند. بعد از این که پاشنه پاهایتان را لایه برداری کردید، از یک کرم مرطوب کننده سنگین استفاده کنید.

به دنبال کرم های حاوی نفت خام، نرم کننده یا مرطوب کننده مانند اسید لاکتیک باشید که رطوبت را به داخل پوست کشانده و جذب می‌کند.

با قارچ ناخن پا مبارزه کنید

درمان‌های ضد قارچ بدون نسخه از لاک، کرم، لوسیون، مایعات گرفته تا پودرهای اسپری و مایعات اسپری … به اشکال مختلفی وجود دارند. این محصولات در موارد خفیف آسیب به پای ورزشکاران و احتمالاً در مورد قارچ ناخن پا که درمان آن دشوار است، بهترین عملکرد را دارند.

بدون توجه به نوع و شکل، آن‌ها یکی از مواد فعال زیر را دارند که همه به یک اندازه در بهبود و ترمیم ناخن‌ها موثر هستند:

  • تربینافین
  • تولنفتات
  • میکونازول
  • سیکلوپیروکس یا کلوتریمازول
  • همچنین روغن درخت چای، که گاهی به آن روغن ملالوکا نیز می گویند، در موارد آسیب‌های خفیف به پای ورزشکاران تاثیر خوبی دارد.
  • اگر پاهایتان عرق کرده است به دنبال پودر یا اسپری دارویی باشید. پودرها معمولا حاوی هگزا هیدرات کلرید آلومینیوم هستند که به خشک نگه داشتن پا کمک می‌کنند.
  • اگر پاهایتان خشک است، به دنبال لوسیون ضد قارچ باشید.
  • قبل از استفاده از پودر یا لوسیون ضد قارچ، پاهای تان را کامل خشک کنید.
  • اگر مدت زمان زیادی پاهای شما داخل کفش باشد، امکان بروز قارچ ناخن پا وجود دارد. شرایط تاریک و مرطوب داخل کفش باعث رشد قارچ ناخن پا به خصوص در ورزشکاران می‌شود. رعایت اصول بهداشت پا بهترین راه برای جلوگیری از عفونت قارچی است. پاهای تان را به خصوص بین انگشتان پا را به طور مکرر بشویید و آن‌ها را کاملا خشک کنید. هر روز جوراب‌ تمیز نخی استفاده کنید.

به پاها ضد آفتاب بزنید

بالای پاهایتان از ضد آفتاب استفاده کنید. وقتی پا برهنه هستید یا صندل‌های باز می‌پوشید، یک ضد آفتاب با SPF حداقل 30 درصد، روی پاها بزنید.

برای مراقبت از پا به این نکات نیز توجه کنید

  • ایستادن طولانی مدت می‌تواند باعث درد پا شود
  • پوشیدن کفی به راحتی بیشتر کفش کمک می‌کند. به دنبال کفی هایی باشید که قسمت پایین آن دارای پوسته پلاستیکی هستند. متخصصان پا می‌گویند این پوسته آن‌ها را به اندازه کافی قوی و مستحکم می‌کند تا بهتر به سلامت پاهای شما کمک کنند.

ناخن های پا را نیز فراموش نکنید!

عاشق پدیکور کردن هستید؟ بهتر است هنگام کوتاه کردن ناخن ها دقت کنید. کوتاه کردن ناشیانه ناخن ها منجر به رشد ناخن به داخل پا می‌شود.

همچنین هنگام پدیکور در آرایشگاه‌ها بیشتر دقت کنید، زیرا ناخن کارها به‌جای بریدن کوتیکول، آن را عقب می‌زند، که می‌تواند منجر به عفونت شود.

اگر خودتان ناخن‌های‌تان را کوتاه و منظم می‌کنید، به دنبال ناخن‌گیرهایی باشید که دسته‌ای منحنی دارند و حالت منحنی طبیعی ناخن‌ها را حفظ می‌کنند.

ناخن‌های شما با افزایش سن به طور طبیعی شکننده‌تر می‌شوند. ترکیبات موجود در برخی از لاک های ناخن و پاک کننده های لاک می‌تواند این روند را تسریع کرده و ناخن های شما را خشک کنند. بنابراین سعی کنید از لاک بدون فرمالدئید، تولوئن و دی بوتیل فتالات استفاده کنید. همچنین استفاده از پاک کننده ناخن بدون الکل را انتخاب کنید.

برای مرطوب کردن ناخن های پا، از کرم کوتیکول، ژل نفتی یا روغن ویتامین E استفاده کنید. یکی از این مواد را انتخاب و آن را روی تمان ناخن های پایتان از جمله کوتیکول بمالید و به آرامی ماساژ دهید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.4 / 5. تعداد آرا: 9

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان