جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
0
(0)

آناناس چیزی بیش از یک میوه استوایی خوشمزه است. فواید آناناس برای ایمنی بدن فوق العاده است. یک فنجان آناناس بیش از 100 درصد ارزش غذایی روزانه شما برای ویتامین C محافظ سلول و کلاژن ساز بدن شما را تامین می کند. برای دانستن از مزیت های این میوه خوش طعم به خواندن ادامه دهید.

سرشار از منگنز

منگنز معدنی نقش مهمی در بدن برای متابولیزه کردن غذا، لخته شدن خون و استخوان ها دارد. یک فنجان آناناس بیش از نیمی از منگنز مورد نیاز روزانه را تامین می کند. این ماده معدنی در غلات کامل، عدس و فلفل سیاه نیز وجود دارد.

سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی

علاوه بر مقادیر زیاد ویتامین C و منگنز، آناناس به ارزش روزانه ویتامین B6، مس، تیامین، فولات، پتاسیم، منیزیم، نیاسین، ریبوفلاوین و آهن نیز می‌افزاید.

فواید آناناس؛ کمک به هضم بهتر

آناناس تنها منبع غذایی شناخته شده بروملین است، ترکیبی از آنزیم هایی که پروتئین را هضم می کند. به همین دلیل است که آناناس به عنوان نرم کننده گوشت نیز استفاده می شود. روملین پروتئین را تجزیه می کند و گوشت را نرم می کند. در بدن نیز بروملین هضم غذا و جذب آن را برای آسان تر می کند.

خواص ضد التهابی و ضد درد

بروملین، آنزیم گوارشی موجود در آناناس، دارای خواص ضد التهابی و تسکین دهنده درد است. اگر دچار عفونتی مانند سینوزیت یا آسیبی مانند رگ به رگ شدن یا سوختگی شوید حتما از آناناس استفاده کنید. همچنین درد مفاصل آرتروز را جبران می کند. ویتامین C موجود در آب آناناس نیز سطح التهاب را پایین نگه می دارد.

ریکاوری بعد از تمرین

تمرین شدید ورزشی داشته اید؟ فواید ضدالتهابی بروملین موجود در آناناس می تواند به عضلات کمک کند تا سریع تر بهبود یابند و از احساس درد جلوگیری کنند.

فواید آناناس در تقویت خون سالم

آنتی اکسیدان بروملین به جلوگیری از لخته شدن خون کمک می کند و مس موجود در آب آناناس باعث رشد گلبول های قرمز سالم می شود. دوزهای کوچک پتاسیم می تواند با نمک زیاد مقابله کند و سلامت رگ های خونی را حفظ کند و در نتیجه فشار خون ثابت باقی بماند.

تقویت بینایی

بتاکاروتن و ویتامین C موجود در کل گیاه به مبارزه با بیماری های دژنراتیو چشم مانند گلوکوم و سایر بیماری های دژنراتیو کمک می کند.

فواید آناناس؛ مبارزه با سرطان

تحقیقات اولیه نشان داده است که آنتی اکسیدان ها، بروملین، ویتامین C و منگنز موجود در آناناس نیز می توانند با مبارزه با تومورها از سرطان جلوگیری کنند.

با همه خواص و فواید فوق العاده آناناس اما این مطلب اطلاعات کلی در مورد آن را ارائه می دهد. و به عنوان توصیه پزشکی یا جایگزینی برای توصیه های پزشکی، درمان و یا تشخیص تلقی نمی شود. همیشه قبل از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که می توانید از فواید آن بهره مند شوید.

لینک های مرتبط

فواید چای کراتوم + عوارض جانبی و دستور تهیه آن

مطلب: فواید شربت افرا: ۴ مزیت فوق العاده شربت افرا + عوارض جانبی آن

فواید برگ شنبلیله؛ ۱۵ مزیت فوق العاده شنبلیله + عوارض جانبی آن

۲۳ فایده شگفت انگیز کدو حلوایی برای پوست، مو و سلامتی

سرماخوردگی یا کرونا؛ کرونا ویروس: گلودرد در حال حاضر شایع ترین علامت کرونا است

تقویت قوای جنسی؛ بهترین ریز مغذی ها برای بهبود اختلال عملکرد جنسی مردان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان