جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
0
(0)

چای کراتوم اخیرا به دلیل اثرات انرژی زا آنی خود شناخته شده است. فواید چای کراتوم توجه بسیاری را به خود جلب کرده است و برای فهمیدن خواص محرک و مفید آن نیاز به تحقیق بیش‌‌تر دارد. این چای از برگ های کراتوم تهیه می شود و حاوی آلکالوئید است. اعتقاد بر این است که این ترکیبات دارای اثرات ضد درد، آرام بخش و ضد افسردگی هستند. برای دانستن بیش‌تر، در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه ما را همراهی کنید.

کراتوم برای مصارف پزشکی مورد تایید قرار نگرفته و با توجه به عوارض جانبی متعدد آن، عموما ناامن تلقی می شود. بنابراین، قبل از تهیه یا مصرف این چای با پزشک خود مشورت کنید.

چای کراتوم چیست؟

چای کراتوم از دم کردن برگ های کراتوم یا مخلوط کردن پودر آن ها در آب تهیه می شود. قرن هاست که در آسیای جنوب شرقی استفاده می شود. گفته می شود که کارگران مزرعه برای افزایش استقامت، انرژی و تحمل گرما و رفع خستگی این برگ ها را می جویدند.

چای کراتوم در صورت مصرف با دوز مناسب فواید سلامت خاصی دارد:

فواید چای کراتوم برای سلامتی

  1. تسکین درد مزمن

استفاده از کراتوم به سرعت در حال افزایش است، به ویژه در ایالات متحده برای کنترل ترک و درد مواد افیونی. چای کراتوم (برگ یا پودر) حاوی بیش از 40 ترکیب فعال است. میتراژینین، یک ترکیب آلکالوئیدی اصلی موجود در کراتوم، به گیرنده های مواد افیونی در مغز متصل می شود و به تسکین درد مزمن کمک می کند.

  1. درمان افسردگی و اضطراب

کراتوم دارای اثرات ضد اضطراب، ضد روان پریشی و ضد افسردگی است. مصرف آن ممکن است خلق و خوی شما را بهبود بخشد و افسردگی و اضطراب را درمان کند. با این حال، تحقیقات بیشتری برای درک مزایای کراتوم مورد نیاز است. مطالعه ای که در دانشگاه فلوریدا (ایالات متحده آمریکا) انجام شد نشان داد که کراتوم اثر مشابهی با مسکن های مخدر دارد. درد و ناراحتی های خلقی را تسکین می دهد. همچنین نشان داده شد که چای لیوفیلیزه کراتوم (LKT) به تسکین درد و کاهش وابستگی فیزیکی به مواد افیونی کمک می کند. برخی از افراد نیز از کراتوم برای بهبود عملکرد جنسی و افزایش استقامت بدنی خود استفاده می کنند. با این حال، برای درک این مکانیسم‌ ها به مطالعات گسترده ‌تر و بیشتری نیاز است. همچنین به تنظیم دستورالعمل های خاص و معتبر برای کنترل مصرف کراتوم نیاز است.

تهیه چای کراتوم آسان است. می توانید  خیلی راحت آن را تهیه کنید.

نکته: کراتوم برای مصارف پزشکی مورد تایید قرار نگرفته و با توجه به عوارض جانبی متعدد آن، عموما ناامن تلقی می شود. بنابراین، قبل از تهیه یا مصرف این چای با پزشک مشورت کنید.

طرز تهیه چای کراتوم

مواد لازم

3 فنجان آب

پودر کراتوم (بستگی به استفاده دارد)

عسل (اختیاری)

دستورالعمل

بگذارید آب به جوش بیایید، سپس آب را از روی اجاق بردارید و پودر کراتوم را اضافه کنید. بگذارید چای به مدت 15 دقیقه دم بکشد. می توانید مدت زمان دم کشیدن این چای کوتاه تر کنید. پودر کراتوم را از صافی رد کنید. عسل یا هر شیرین کننده دلخواه خود را به چای اضافه کنید. در دمای اتاق سرو کنید. همچنین می توانید با اضافه کردن تکه های یخ چای یخ درست کنید.

حتما از تاثیر این چای در بدن تعجب خواهید کرد. اما حتما به عوارض جانبی آن دقت کنید:

عوارض جانبی چای کراتوم

مصرف بیش از حد چای کراتوم ممکن است عوارض جانبی مانند موارد زیر داشته باشد:

  • از دست دادن اشتها
  • کاهش وزن
  • هایپرپیگمانتاسیون
  • خارش
  • تعریق
  • دهان خشک
  • حالت تهوع
  • بی خوابی
  • افزایش ادرار
  • یبوست
  • کم آبی بدن
  • روان پریشی

چای کراتوم در بسیاری از کشورها به دلیل تحقیقات محدود موجود در مورد فواید سلامتی آن کمتر شناخته شده است. به لحاظ پزشکی این چای مورد تایید قرار نگرفته است. علاوه بر این، کراتوم ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشد. بنابراین، قبل از مصرف چای کراتوم یا مکمل های آن با پزشک مشورت کنید.

باید گفت

کراتوم یک گیاه محبوب آسیای جنوب شرقی است که به دلیل خواص مفید خود مشهور می باشد. بسیاری برای شروع روز خود به خواص انرژی بخش آن تکیه می کنند. این گیاه سرشار از مواد مغذی مفید، ویتامین ها و مواد معدنی است. چای کراتوم از طرق مختلفی برای بدن شما مفید است.

به دلیل داشتن آلکالوئیدهای غنی ممکن است به تسکین درد مزمن کمک کند. چای کراتوم برای سلامت روان شما نیز مفید است زیرا ممکن است روحیه شما را بالا ببرد و اضطراب را از بین ببرد. با این حال کراتوم و محصولات آن را برای استفاده دارویی مورد تایید نیست. علاوه بر این، مصرف بیش از حد ممکن است باعث کاهش اشتها یا بی خوابی یا اعتیاد شود. در صورت مشاهده هر گونه عوارض جانبی، مصرف خود را محدود کرده و با پزشک مشورت کنید.

لینک های مرتبط

چای گیاهی برتر برای حفظ سلامت کبد

عوارض جانبی مصرف زیاد چای سبز؛ از نقض مادرزادی تا ناباروری در مردان

از سلامت بینایی تا داروی ضدافسردگی؛ ویژگی های چای زعفران که احتمالا نمی دانیم

چای خوش طعم و خوش رنگ: بهترین روش دم کردن چای کدام است؟

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان