جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

جان باختن ۴۵ فرد مبتلا به ویروس کرونا و بهبود بیش از یک هزار و ۵۰۰ تن در ۲۴ ساعت در افغانستان

جان باختن ۴۵ فرد مبتلا به ویروس کرونا  و بهبود بیش از یک هزار و ۵۰۰ تن در ۲۴ ساعت در افغانستان
خواندن 3 دقیقه
0
(0)

وزارت صحت عامه اعلان کرده است که در ۲۴ ساعت گذشته در افغانستان ۴۵ فرد مبتلا به ویروس کرونا جان باخته و یک هزار ۵۰۲ فرد مبتلا به این ویروس نیز بهبود یافته است.

وزارت صحت عامه امروز پنجشنبه (۲۹جوزا) با نشر آمار ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته گفته است که در این ۲۴ ساعت ۴۲ فرد مبتلا به ویروس کرونا شامل ۱۹ نفر در هرات، ۱۷ نفر در کابل، سه نفر در فاریاب، دو نفر در سمنگان و یک نفر دیگر در بلخ جان باخته و شمار مجموعی جان باختگان ویروس کرونا در کشور به ۵۴۶ تن رسیده است.

بر اساس آمارهای ارایه شده از سوی وزارت صحت این بلندترین رقم مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا از زمان شیوع آن در کشور است.

رقم بهبود یافتگان ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته نیز بلندترین رقم از زمان شیوع این ویروس است که به گفته وزارت صحت در یک شبانه‌روز گذشته یک هزار و ۵۰۲ فرد مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافته که با ثبت آن شمار مجموعی بهبودیافته‌گان به هفت هزار و ۶۶۰ تن افزایش یافته است.

ثبت ۶۵۸ مورد جدید

وزارت صحت عامه همچنان گفته است که در جریان ۲۴ ساعت گذشته، ۶۵۸ مورد جدید ویروس کرونا ۴۱۵ مورد در کابل، ۶۲ مورد در بامیان، ۴۰ مورد در تخار، ۲۷ مورد در قندهار، ۲۲ مورد در قندز، ۲۱ مورد در لوگر، ۱۷ مورد در بغلان، ۱۴ مورد در پنجشیر، ۱۰ مورد در دایکندی و ۷ مورد در پروان ثبت شده است.

این وزارت خاطرنشان کرده که در زابل و بلخ هر یک ۶ مورد، ۵ مورد در غور، ۴ مورد در فاریاب و ۲ مورد در غزنی نیز شامل مواردی اند که در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده است.

کمک ۴۲.۵ میلیون دالری امریکا در مبارزه با ویروس کرونا

وزارت صحت عامه گفته است که احمد جواد عثمانی سرپرست و نامزد وزیر وزارت صحت‌عامه در کنفرانس ویدیویی با پیتر نتیلو مسوول عمومی اداره انکشاف بین المللی امریکا برای افغانستان در مورد مبارزه با ویروس کرونا گفتگو کرده و آقای نتیلو از تداوم کمک های شان در بخش صحت به افغانستان اطمینان داده افزوده است اداره انکشاف بین المللی ایالات متحده امریکا حاضر است تا افغانستان را در امر مبارزه با ویروس کرونا کمک کند. این کمک ها در بخش توسعه لابرتوار ها ۱۰.۸ میلیون دالر از طریق اداره سازمان صحی جهان و مبلغ ۳۱.۶ میلیون دالر در بخش سرویلانس و پروژه صحتمندی وزارت صحت‌عامه، در امر مبارزه با ویروس کرونا شامل می شود.

وزارت صحت تاکید کرده که از این میان مبلغ یک اعشاریه شش ملیون دالر آن از طریق سازمان صحی جهان و متباقی پول آن از طریق پروژه صحتمندی به مصرف خواهد رسید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان