جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

پس از 17 ساعت؛ تاکنون هیچ کشور خارجی نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را تبریک نگفته ‌است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

پس از گذشت نزدیک به 17 ساعت از اعلان نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، تاکنون هیچ سفارت خانه و کشوری نتایج نهایی این انتخابات را تبریک نگفته است.

اعضای رهبری کمیسیون مستقل انتخابات حوالی ساعت 5:30 دقیقه شام روز گذشته(سه شنبه، 29 دلو) نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری 6 میزان سال روان را اعلان کردند.

بر بنیاد اعلان کمیسیون انتخابات، محمد اشرف غنی با کسب بیش از 50 در صد آرا، پیروز انتخابات و عبدالله عبدالله و گلبدین حکمتیار به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

election

پس از اعلان کمیسیون انتخابات، محمد اشرف غنی در یک نشست خبری با هواداران اش در ارگ ریاست جمهوری، اعلان پیروزی کرد و دقایقی بعد از آن، عبدالله عبدالله، رییس دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی نیز در نشست جداگانه خبری با حضور هواداران اش، خود را برنده انتخابات ریاست جمهوری اعلان و وعده تشکیل حکومت همه شمول را داد.

به دنبال این همه سر و صدا، از میان سیاسیون و تکت های انتخاباتی گرفته تا فضای مجازی میان شهروندان، تاکنون هیچ سفارت خانه، نمایندگی ملل متحد و کشور خارجی راجع به نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان نداده و سکوت کرده اند.

پیش از این سفارت امریکا در کابل و هیأت معاونت ملل متحد در افغانستان “یوناما” از جمله نهادهایی بودند که هرازگاهی در مورد انتخابات افغانستان اظهار نظر می کردند و این اظهار نظرها چنان صریح بود که شماری از تکت های انتخاباتی و سیاسیون آن را مداخله در امور انتخاباتی افغانستان قلم داد کرده بودند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان