جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

طرح جدید شهرداری کابل؛ سهولت در آدرس‌یابی و استفاده از سیستم جی پی اس

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

شهرداری کابل اعلام کرده است که برنامه آدرس‌یابی 7 ناحیه شهر کابل تکمیل شده و کار دیگر ناحیه‌ها نیز ادامه دارد.

عبدالله حبیب‌زی سرپرست شهرداری کابل با نشر اعلامیه‌ای گفته است که برنامه آدرس‌یابی با همکاری دفتر هبیتات سازمان ملل متحد در کابل، جهت فراهم‌آوری سهولت برای شهروندان اجرا می‌شود.

آقای حبیب‌زی گفته است که آدرس‌یابی براساس شماره‌گذاری خانه‌ها و کوچه‌ها از شماره 1 الی 1250 در هر گذر، شماره گذاری شده است که براساس این برنامه یک سمت کوچه، اعداد فرد ( تاق) و سمت دیگر آن اعداد زوج ( جفت) خواهد بود.

علاوه بر این، شهردار کابل گفته است که جهت ایجاد سهولت در آدرس‌یابی، “درسطح هر ناحیه، نام کوچه فقط یک بار تکرار می‌گردد که با نصب لوحه‌های مخصوص، شماره خانه بر درب منازل و شماره کوچه و ناحیه در چهارراهی‌ها نصب می‌گردد.”

استفاده از جی پی اس

با این حال، آقای حبیب‌زی گفته است که شهروندان با موبایل‌های هوشمند، نقشه گوگل و جی پی اس می‌توانند به سادگی و بدون کمک فرد سومی، آدرس خانه‌ها را با استفاده از شماره خانه، اسم یا شماره کوچه و شماره ناحیه پیدا کنند.

شهرداری کابل گفته است که کار روی نرم افزار آنلاین آدرس‌یابی جهت ایجاد سهولت در یافتن نهادهای دولتی، شفاخانه‌ها، پارک‌ها، کارخانه‌جات و منازل رهایشی جریان دارد.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان طرح آدرس‌یابی را در 22 ناحیه شهرکابل، چهارماه قبل تایید کرده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان