جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
36 بازدید

۱۲ قانون پس انداز پول که ثروتمندان دنبال می ‌کنند

خواندن 4 دقیقه
2.8
(12)

پول به ما کمک می‌کند تا زندگی رویایی خود را داشته باشیم‌، البته به شرط آنکه درآمد زیادی کسب کنیم و بیش از حد هزینه نکنیم. در حالی که اکثر ما برای متعادل کردن هزینه‌ها و رسیدگی به همه مخارج مهم زندگی‌مان دچار سختی می‌شویم، بسیاری دیگر راحت و آسوده هستند! آنها به اندازه ما کار می‌کنند اما احتمالا همیشه بلد بوده‌اند که چطور از پول‌شان استفاده کنند یا آن را به درستی پس‌انداز کنند. ما در این نوشتار با ۱۲ قانون پس انداز پول آشنا خواهیم شد که غالب ثروتمندان به کار می‌بندند و از آنها سود می‌برند. با ما همراه باشید!

۱. قانون 24 ساعته

 میلیونرها به قانون 24 ساعته قسم می‌خورند. آنها خیلی ساده قبل از نهایی کردن هر خریدی یک روز وقت می‌گذارند و فکر می‌کنند. خریدهای تکانشی در اثر یک محرک احساسی اتفاق می‌افتند و اغلب غیرضروری هستند. از خودتان بپرسید که فلان چیز را واقعا نیاز دارید یا فقط دوست دارید آن را بخرید؟

۲. فقط نقد!

آدم‌هایی که درست خرج می‌کنند پول نقد را به کارت مخصوصاً برای خریدهای کوچک ترجیح می‌دهند. واقعیت این است که با خرید کردن به وسیله کارت گاهی متوجه ولخرجی‌های‌مان نخواهیم شد! بنابراین برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها بد نیست برای خریدهای‌تان مبلغ مشخصی پول نقد به همراه داشته باشید و از کارت استفاده نکنید.

۳. پایبندی به بودجه تعیین شده

شاید کلیشه‌ای به نظر برسد اما تعیین بودجه مشخص برای هر چیزی به شما در صرفه جویی در هزینه کمک می‌کند.

مطلب مرتبط: ۷ ترفند پس انداز پول از فرانسوی ها که به درد باقی دنیا هم می خورد

۴. هزینه کردن برای چیزهایی که درآمدتان را بالا می‌برند

 برای پس انداز پول نیازی به سختی کشیدن ندارید. آدم‌های ثروتمند برای چیزهایی هزینه می‌کنند که یک سرمایه گذاری طولانی مدت را تضمین کند. خریدهایی که به توسعه کار شما کمک می‌کند‌ یا مهارت شما را در زمینه شغلتان افزایش می‌دهد خوب است.

۵. هزینه کردن برای خدماتی که به صرفه‌جویی در وقت کمک می‌کنند

مطابق با وبسایت  Business Insider‌، افراد ثروتمند از برون‌سپاری خدماتی که می‌تواند باعث صرفه جویی در وقت و آرامش روحی و ذهنی آنها شود‌، پرهیز نمی‌کنند. آنها بیشتر سرمایه گذاری متمرکز هستند. برون‌سپاری کارهای خرد و ریز روزمره زمان بیشتری به شما می‌دهد که آن را صرف کارهای مورد علاقه و پیشرفت‌تان خواهید کرد.

۶. تجربه بسیار ارزشمند است

میلیونرها برای تجربه‌هایی که سلامت و آرامش‌شان را افزایش می‌دهد بیشتر هزینه می‌کنند تا خرید کالاهایی که غالبا ضروری هم نیستند.

۷. اول پرداخت صورت حساب و بعد تفریح

 درک هزینه‌های ثابت کاری است که افراد ماهر در مدیریت پول بهتر از ما انجام می‌دهند. آنها به قاعده پرداخت هزینه‌های ثابت در همان ابتدا پایبند می‌مانند تا دید روشنی در مورد چگونگی صرف بقیه پول خود داشته باشند.

مطلب مرتبط: ۵ راز پول درآوردن که فقط پولدارها و مقتصدها خوب می‌دانند

۸. قانون پس انداز پول؛ خرید از حراجی‌ها

خرید کردن در زمان‌هایی که کالاها قیمت‌های اصلی‌شان را دارند، چندان عاقلانه نیست به خصوص اگر که آن کالا مورد نیازتان نبوده و فقط هوس خرید آن را داشته‌اید. در این شرایط حداقل بکوشید که خرید‌تان را در زمان حراج انجام بدهید که پول کمتری هم صرف کنید

۹. هزینه کردن برای چیزهایی که باعث خوشبختی و سلامتی می‌شود

گاه گاهی خرید وسایلی که شما را خوشحال می‌کند اشکالی ندارد. ثروتمندان با سخت کار و تلاش می‌کنند با علم به اینکه عاشق انچه انجام می‌دهند هستند. اگر علاقه زیادی به تماشای ستاره‌ها دارید دارید‌، هزینه کردن برای تلسکوپ مشکلی ندارد تا زمانی که پس‌اندازتان اجازه دهد و واقعاً خوشحال باشید.

۱۰. روزهای بدون خرج را شروع کنید

افرادی که در پس انداز کردن تبحر دارند‌، در کنترل اشتیاق خود برای هزینه‌های غیرضروری نیز مهارت دارند. سعی کنید هر از گاهی یک روز “بدون پول خرج کردن” داشته باشید و به آن پایبند باشید!

۱۱. سکه‌ها را روی هم بگذارید

 همه از تعداد زیادی سکه داخل کیف پول متنفرند. همین که سکه را در کیف‌تان انداختید‌، آن را فراموش خواهید کرد. اما واقعیت این است که هر سکه پس انداز‌، یک سکه درآمد است! آنها را کم کم روی هم بگذارید و بعد برای خرید چیزهای کوچک از آنها استفاده کنید.

۱۲. قبل از دور انداختن وسایل‌، آنها را تعمیر کنید

هرچند خرید وسایل نو برای آدم‌هایی که پول کافی دارند آسان است اما غالب آدم‌های مقتصد طرفدار ایده تعمیر دستگاه‌ها و ابزار هستند. رفع مشکلات باعث صرفه جویی در هزینه و نجات کره زمین نیز می‌شود!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.8 / 5. تعداد آرا: 12

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان