۵ راز پول درآوردن که فقط پولدارها و مقتصدها خوب می دانند!

توسطسبا پارسا

خرداد ۳, ۱۴۰۰ به روز رسانی : بهمن ۲۴, ۱۴۰۲

شاید به ذهن بسیاری از ما آدم ها برسد که پولدار شدن و پولدار ماندن فقط برای تعداد محدودی از نخبه‌ها ممکن است، ولی ابدا نباید کسب ثروت را مخصوص پولدارهایی که حساب‌های میلیاردی دارند یا کارهای پردرآمدی مشغول هستند، درنظر بگیریم. هرکسی می‌تواند وضعیت مالیش را با دانستن این ۵ راز پول درآوردن بهبود ببخشد. با خبرنامه همراه باشید و از این ۵ راز که پولدارها و مقتصدها می‌دانند، مطلع شوید!

۱. هیچ ارتباطی با سرعت و جذابیت ندارد

پول در‌آوردن، ثروت ساختن و میلیاردر شدن یک فرآیند سریع یا خلاقانه نیست. به ‌ندرت اتفاق می‌افتد که آد‌م‌ها به پیشنهادات خاص یا ایده‌های محصولی دست پیدا کنند که آن‌ها را با سرعت بسیار بالایی به شهرت و ثروت برساند. در عوض، به پدیده‌ی پول‌سازی و ثروت اندوزی باید مثل ورزش و رژیم‌ غذایی فکر کنید. شما می‌توانید به آخرین رژیم غذایی یا برنامه‌ ورزشی تکیه کنید، و درنهایت با تغذیه‌ی بهتر و پیشرفت در طول زمان وزن تان را ازدست می‌دهید و سالم‌تر می‌شوید.

مطلب مرتبط: ۱۶ کلید موفقیت از تاثیرگذارترین آدم های جهان!

در واقع ثروت سازی و پول‌سازی یعنی این‌که کمتر از دریافتی‌تان خرج کنید، هوشمندانه سرمایه‌گذاری کنید، و تخصص‌تان را افزایش دهید و هر سال عایدی‌تان را بالا ببرید. خودتان را با شعار و وعده‌های پوچ سرگرم نکنید، چرا که حقیقت این است که برای بسیاری از آدم‌ها پولدار شدن و ثروت‌سازی نیازمند زمان و تلاش است.

۲. تفکر کوته‌بینانه را کنار بگذارید

در صورتی که شبیه به آن‌هایی که فقیر هستند، فکر و رفتار می‌کنید، فقیر خواهید ماند. فقیرها آن‌قدر صبر می‌کنند تا پول کافی داشته ‌باشند یا پیش از آن‌که پس‌انداز کردن یا سرمایه‌گذاری را شروع کنند به ‌دنبال شغل بهتری می‌گردند. مشکل این طرز فکر این است که این زمان هیچ‌گاه فرا نمی‌رسد. پس‌انداز کردن هر ماهه‌ی پول باید هدفمند باشد، زیرا افراد تمام پولی که دارند را خرج می‌کنند، مگر آن‌که قسمتی از این پول را برای پس‌انداز یا سرمایه‌گذاری تخصیص داده باشند.

مطلب مرتبط: این سه مهارت اساسی، موفقیت فرزندتان را در زندگی تضمین می کند!

۳. راز پول درآوردن؛ آدم‌های پولدار به خوبی ارزش زمان را می‌دانند

برای شما زمان چقدر ارزش دارد؟ برای آدم های پولدار، زمان یک دارایی ارزشمند است. آن‌ها می‌دانند که استخدام افراد برای انجام وظایف و کارهایی که خودشان از پس آن برنمی‌آیند تا چه‌اندازه ارزشمند است. آن‌ها هرکاری می‌کنند تا از زمان‌شان نهایت استفاده را ببرند. بسیاری از آدم‌هایی که از توان مالی کمتری برخوردار هستند زمان‌شان را برای انجام دادن کارهای بی‌حاصل یا پروژه‌هایی تلف می‌کنند که مهارت یا دریافتی‌شان را افزایش نمی‌دهند.

به‌ عنوان مثال، اگر فردی در طراحی نرم افزار مهارت دارد می‌تواند ساعتی ۱۰ دالر درآمد داشته باشد، این همان جایی ‌است که باید بر آن متمرکز شود. با این‌ حال، اگر آن فرد زمانش را صرف کارهای ساده کند، مانند نشستن در کنفرانس‌ها و انجام امور دفتری که برای این توانایی بالقوه‌اش بهره ‌ای ندارد، این شخص، زمان ارزشمندی را تلف می‌کند که می‌تواند به بالابردن سطح دریافتیش کمک کند.

مطلب مرتبط: ۱۱ راز زبان بدن که به موفقیت بیشتر شما کمک می‌کند!

۴. هر چیزی را به چشم سرمایه‌گذاری نگاه کنید

یک سوء برداشت بسیار متداول این است که پول‌دارها بی‌وقفه خرج می‌کنند. اگرچه این مورد ممکن است در مورد برخی سلبریتی‌ها و دیگر افراد پولدار درست باشد، ولی بسیاری از پولدارها، عاقلانه خرج می‌کنند. آن‌ها بیشتر به سرمایه‌گذاری فکر می‌کنند نه خرج کردن! به‌عنوان مثال، اگر به فروشگاه بروند و یک فروش تخفیفی ببینند، هر چه قدر هم که قیمت آن کالا به صرفه باشد و پایین آمده باشد باز هم آن را نمی‌خرند، چرا که به ‌نظر کار اضافه‌ای است. در عوض، به این فکر می‌کنند که کدام خرید به صرفه‌ است و ارزش سرمایه‌گذاری را دارد و آیا پولی که می‌خواهند خرج کنند در حساب پس‌انداز یا حساب سرمایه‌گذاری بهتر به‌کار نمی‌آید؟

به عنوان مثال، چرا ۲۰ دالر صرف خرید یک ژاکت کنم که ممکن است تنها یک فصل دوام داشته باشد‌، حال آن‌که با همین مبلغ پول می‌توانم لباس با کیفیتی بخرم که برای ۵ فصل یا حتی بیشتر برایم کار کند؟ در میان این ۵ راز پول درآوردن یک نکته بسیار بسیار مهم این است که احتمال ندارد یک آدم پولدار ۲۰ دالر صرف یک ژاکت کند درحالی‌که کمد لباس‌هایش پر از لباس است و این پول در جای دیگری بهتر به او کمک خواهد کرد. این شیوه‌ی صرفه‌جویی در همه قسمت‌های زندگی‌های آدم‌های پولدار و مقتصد جریان دارد.

۵. جریان‌های درآمدی چندگانه ایجاد کنید

پول‌دارها تنها به یک راه درآوردن پول و گرفتن دستمزد بسنده نمی‌کنند. با وجود این که یک حقوق منبع اصلی درآمدی آن‌ها به‌حساب می‌آید، ولی افراد پولدار منابع درآمدی چندگانه‌ای دارند. برخی پولدارها به‌واسطه‌ی کارهای جانبی درآمد مضاعف می‌سازند.

راز واقعی پولدارها و مقتصدها این است که به پول‌شان احترام می‌گذارند و از آن مراقبت می‌کنند. آن‌ها پول‌شان را در سرمایه‌گذاری‌های بد یا خریدهای ناگهانی هدر نمی‌دهند. در واقع هر هزینه‌ای از قبل برنامه‌ریزی و پول آن فراهم شده‌است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 5

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *