جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

در صورت ابتلای حتی یک دانش آموز؛ احتمال تجدیدنظر در بازگشایی مکاتب از سوی وزارت معارف

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

رنگینه احمدی سرپرست وزارت معارف می گوید در صورت ابتلای حتی یک دانش آموز به ویروس کرونا احتمال تجدید نظر در تصمیم بازگشایی مکاتب وجود دارد.

خانم حمیدی امروز پنجشنبه (۲۳اسد) در نشست خبری مشترک با سرپرست وزارت صحت عامه گفت که به دلیل اینکه دانش آموزان صنف های یازده و دوازده با وقتی کمی که دارند بتواند به درس های شان برسند به مکاتب دولتی اجازه داده شده تا درس‌ حضوری این صنف‌ها را با رعایت توصیه های صحی آغاز کنند.

او افزود اگر در یک ماه پس از شروع درس‌ها موارد ابتلا به ویروس کرونا در میان دانش‌آموزان مشاهده نشد، به تدریج درس‌های حضوری سایر صنف‌ها نیز آغاز می‌شود و اگر دانش آموزی به ویروس کرونا مبتلا شد در این مدت احتمال تجدید نظر در تصمیم وزارت معارف وجود دارد.

سرپرست وزارت معارف خاطرنشان کرد که یک تیم نظارتی برای نظارت از مکاتب به‌ویژه مکاتب خصوصی که اجازه شروع درس حضوری از صنف اول تا دوازدهم را یافته تشکیل می‌شود تا از چگونگی رعایت سفارش‌های بهداشتی نظارت کنند.

حمیدی با بیان اینکه استفاده از ماسک شرط اساسی حضور در صنف هاست از خانواده ها خواست که ماسک برای شاگردان آماده کنند.

سرپرست وزارت معارف با اشاره به انتقادات شهروندان مبنی بر بازگشایی صنف اول الی دوازده مکاتب خصوصی و بازگشایی تنها دو صنف مکاتب دولتی گفت که به دلیل وجود شمار زیادی دانش آموز در مکاتب دولتی، دور دست بودن بسیاری از مکاتب در ولسوالی ها و نیز فضای محدود رعایت توصیه های صحی ممکن نیست.

آغاز دورس حضوری در مکاتب

این در حالی است که پس از شیوع ویروس کرونا در جلسه کابینه به تاریخ ۲۰ اسد طرح وزارت معارف مبنی بر آغاز دروس حضوری صنوف یازدهم و دوازدهم مکاتب دولتی، صنوف هفتم الی دوازدهم لیسه های شبانه، صنوف اول الی دوازدهم مکاتب خصوصی با در نظرداشت دستورالعمل‌های صحی وزارت صحت عامه تصویب گردید.

براساس این طرح، درس‌های حضوری سر از اول ماه سنبله آغاز می‌شود.

پیش از این نیز قرار بود مکاتب در پانزدهم اسد همزمان با بازگشایی دانشگاه‌های دولتی و خصوصی باز شود، اما طرح وزارت معارف در نشست قبلی کابینه مورد تأیید قرار نگرفت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان