جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

سازمان جهانی بهداشت شواهد جدید سرایت کرونا از طریق هوا را مطالعه می نماید

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

روز سه‌شنبه، سازمان جهانی بهداشت با اشاره به “شواهد نوظهور” اعلام كرد كه احتمال دارد كرونا ویروس بیش از آنچه قبلاً تصور می‌شد در هوا پخش شود، و هشدار داد كه همه‌گیری هنوز در حال تسریع است.

پس از آنكه یك گروه بین‌المللی از دانشمندان به این نتیجه رسیدند كه ویروس می‌تواند خیلی بیشتر از دو متر حرکت کند، سازمان بهداشت جهانی اعلام كرد كه به زودی مقاله علمی جدیدی را ارائه خواهد داد.

رعایت فاصله دو متری عنصر اصلی مبارزه با کووید-۱۹ از زمان ظهور آن در دسمبر گذشته بوده‌است.

در این میان، تدروس آدانوم مدیر کل WHO  اظهار داشت که پس از گزارش 400000 مورد جدید در آخر هفته، این بیماری همه‌گیر هیچ نشانه‌ای از کندی نشان نداده‌است.

به گفته‌ او: “شیوع بیماری در حال افزایش است و ما هنوز به اوج این بیماری همه‌گیر نرسیده‌ایم. در حالی که به نظر می‌رسد تعداد جان‌باخته‌ها در سطح جهان کاهش یافته، اما در واقعیت برخی از کشورها پیشرفت چشمگیری در کاهش تلفات داشته‌اند، در حالی که در دیگر کشورها آمار مرگ و میر همچنان رو به افزایش است.”

او اظهار داشت که ویروس کرونا “جهان را گروگان گرفته است”.

روز دوشنبه، گروهی از 239 دانشمند بین‌المللی گفتند كه قطرات بازدم شده در اندازه 5 میكرومتر كه حاوی ویروس هستند، می‌توانند چند ساعت در هوا معلق بمانند و تا ده‌ها متر حرکت كنند.

بنتتا آلگرانزی، رهبر فنی WHO در زمینه کنترل عفونت، در یک کنفرانس مطبوعاتی مجازی گفت: “ما تایید می‌کنیم که شواهد و مدارک جدیدی در این زمینه وجود دارد.”

ماریا ون کرکوو، از رهبران سازمان بهداشت جهانی در زمینه کووید-۱۹، گفت که آژانس بهداشت سازمان ملل متحد در حال تهیه یک اعلامیه علمی در زمینه دانش مرتبط با شیوه‌های انتقال این ویروس است.

در همین حال، سازمان بهداشت جهانی این هفته یک متخصص بهداشت حیوانات و اپیدمیولوژیست را به چین می‌فرستد تا زمینه را برای تحقیقات در مورد منشاء حیوانی کرونا ویروس جدید فراهم کند.

به گفته تدروس سازمان بهداشت جهانی در حال توسعه یك مأموریت بین‌المللی در ادامه تحقیقاتی است که قبلا در چین انجام شده‌است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان