جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

۴ ماه مهلت؛ اداره حفاظت از محیط زیست خواهان مرکز گرمی های گازی در بلندمنزل ها و شهرک ها شد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

 اداره ملی حفاظت محیط زیست، به هدف کاهش آلودگی هوا در فصل زمستان امسال، از مالکین شهرک ها و بلند منزل ها خواست که الی پایان ماه عقرب امسال، سیستم تسخین مرکز گرمی و مواد سوخت بلند منزل ها وشهرک های شان را از زغال سنگ، به گاز مایع تبدیل کنند.

شاه زمان میوندی، رییس عمومی اداره ملی حفاظت محیط زیست امروز شنبه (۱۴سرطان) در نشست مشترک خبری با معاونین ادارات مواد نفتی وستندرد به مالکین بلند منزل ها و شهرک ها هشدار داد در صورت عدم اصلاح و تغییر سیستم مرکز گرمی ها بخش نظارت و تفتیش این اداره اجازه فعالیت به مرکز گرمی های شهرک ها وبلند منزل ها را نخواهد داد.

میوندی با بیان اینکه در هر صورت، نصب فلتر تصفیه دود، ضرورت جدی است افزود نصب فلتر های تصفیه دود شهرک ها وبلند منزل ها که سال گذشته آغاز شده ادامه دارد.

او ابراز امیدواری کرد که نمایندگان سکتور خصوصی وسرمایه گذاران، در امر مهار منابع آلوده کننده محیط زیست، نهاد های مسوول را کمک کنند.

در همین حال عزت الله صدیقی، معین مسلکی اداره ملی حفاظت محیط زیست در این نشست خبری گفت ذرات معلقی که از سوخت ذغال سنگ خانواده ها در یک سال در شهر کابل به وجود می آید هفت هزار ۸۵۰ تن تخمین شده و در صورت استفاده خانواده ها از گاز مایع، این ذرات به ۷۵ تن، در سال کاهش خواهد یافت.

انجنیر محمد زبیر، معاون اداره نفت وگاز نیز با بیان اینکه ذخایر گاز مایع این اداره در حال حاضر پر است و روند انتقالات گاز مایع از بنادر هرات، آقینه وحیرتان همچنان جریان دارد تاکید کرد که در صورت تصمیم صاحبان شهرک ها وبلند منزل ها برای تغییر سیستم تسخین شان از زغال سنگ به گاز مایع، اداره نفت وگاز در هماهنگی با سکتور خصوصی، آمادگی تأمین گاز مایع آنان را دارند.

خواجه جاوید صدیقی، معین مسلکی اداره ستندرد نیز در این مورد خاطرنشان کرد که اداره ستندرد در بخش نظارت وکنترول مواد سوخت عراده جات، کنترول تانک های تیل وبازار ها وبازار چه های عرضه مواد نفتی، با اداره ملی حفاظت محیط زیست همکاری می کند و قبل از شیوع ویروس کرونا روند نمونه گیری از ۳۶۰ تانک تیل در کابل آغاز شده بود که اکنون دوباره از سر گرفته می شود.

او اضافه کرد که آخر ماه عقرب امسال تمام تانک ها چک وکنترول خواهند شد.

جلوگیری از آلوده گی هوای پایتخت

در زمستان سال گذشته پس از افزایش الودگی هوا اداره محیط زیست، وزارت داخله و شهرداری کابل به منظوز جلوگیری از الودگی هوا کمپاین مسدود سازی و نصب فلتر های تصفیه در مراکز تسخیر و مرکز گرمی های بلند منزل های رهایشی، شهرک ها، هوتل های عروسی و سایر اصناف دودزا را راه اندازی کرد.

شاه زمان میوندی در نشست امروز اش گفت که در فصل زمستان سال گذشته، ۹۷ درصد از سیستم تسخین ۶۹ هتل عروسی، ۸۳ درصد از سیستم تسخین ۷۹۱ رستورانت، ۹۸ درصد از سیستم تسخین یک هزار ۴۶۱ خبازی و۱۰ درصد از سیستم تسخین ۳۷۷ سقابه در شهر کابل گاز سوز شده اند.

این اقدامات در حالی صورت می گیرد که شهرکابل با داشتن زمستان سرد و نفوس زیاد و عدم سوخت های معیاری در سه ماه زمستان همواره در فهرست آلوده ترین شهرهای جهان قرار می گیرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان